Kontakt z klientem istotny dla mechaników – wyniki ankiety

, 25 sierpnia 2015, 13:50

W naszej ankiecie spytaliśmy warsztatowców, czy zdarza im się wykonać niezbędną, dodatkową naprawę w samochodzie klienta bez jego wiedzy. Zdecydowana większość respondentów wskazała, że w podobnych sytuacjach woli skontaktować się z właścicielem auta. Co jednak, jeśli nie odbierze telefonu?

Czas ma duże znaczenie dla warsztatu, zwłaszcza, kiedy na podjeździe czeka na naprawę kilka aut. W momencie, gdy w akurat naprawianym samochodzie zostanie zdiagnozowana usterka, o której wcześniej nikt nie wiedział, robi się nerwowo. Jak w podobnych sytuacjach zachowują się mechanicy?

5,3% z nich dokonuje naprawy samowolnie, ale tylko jeśli nie uda im się skontaktować z właścicielem pojazdu telefonicznie Aż 43,5% wykonuję naprawę bez pytania, ale tylko jeśli jest ona drobna i niezbyt kosztowna. Zaledwie 1% ankietowanych uznaje, że nie ma czasu na próby kontaktu z klientem, więc dokonuje naprawy bez zasięgnięcia jego opinii

7% mechaników przedkłada prestiż swojego warsztatu ponad opinię klienta. Uznali oni, że i tak nie wypuszczą z warsztatu auta niesprawnego technicznie, więc mogą wykonać naprawę bez konsultacji. Aż 42% respondentów zawsze, bezwarunkowo kontaktuje się z klientem w sprawie wszystkich napraw.

1% mechaników wybrał odpowiedź "inne". Wskazania w tym przypadku dotyczyły najczęściej podziału klientów na "zaufanych" i "nowych". Oczywiście tylko w przypadku klientów zaufanych, część mechaników pozwala sobie na dokonanie naprawy bez pytania o zgodę.

Dowiedz się więcej

Niespodziewana naprawa a kontakt z klientem – ankieta
Niespodziewana naprawa a kontakt z klientem – ankieta

W praktyce warsztatowej bardzo często zdarzają się przypadki, gdy trzeba wykonać dodatkową naprawę, która nie została ustalona z klientem przy przyjęciu auta. Dodatkowa naprawa to większe koszty, a te są zawsze delikatnym tematem. W naszej ankiecie pytamy mechaników czy zawsze konsultują tego typu naprawy z klientami. Każdy mechanik styka się z takimi sytuacjami na co […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 27 sierpnia 2015, 17:18 0 0

Zawsze staram się skontaktować, jeżeli się nie uda a klienta znam od dawna, naprawiam,
pozdrawiam Andrzej

Odpowiedz

SMSPrzypominacz, 1 września 2015, 12:07 0 0

W tej kwestii proponuję wdrożyć serwis powiadomień SMS, dzięki czemu warsztat będzie mógł poinformować klienta o niezbędnym kontakcie z mechanikiem i skonsultowaniu dodatkowych napraw.
:)
Pozdrawiam
Adres URL

Odpowiedz