Ucando – jako pierwsi ujawniamy kto za tym stoi

, 17 sierpnia 2015, 11:55

Dzięki reklamom w telewizji i prasie dla kierowców w ostatnich dniach głośno zrobiło się o nowym sklepie z częściami Ucando.pl. Naszej redakcji udało ustalić się kto stoi za tym projektem.

Hasło reklamowe Ucando brzmi „nikt nie naprawi tego lepiej niż Ty”, co jasno tłumaczy do jakiej grupy odbiorców skierowany jest nowy sklep. Kupując produkty można zapłacić za nie PayPalem, kartą płatniczą online lub też gotówką przy odbiorze. Za dostarczenie towarów odpowiada firma kurierska DPD.

W asortymencie sklepu szczególnie wyeksponowane są takie marki produktów jak: ATE, GKN, Bosch, Hella, LuK, SKF, Wix Filters, ZF/Sachs, jednak w ofercie można znaleźć także wyroby innych producentów, a również markę własną UCANDO Best Deal.

Dodatkowe korzyści jakimi Ucando chce przekonać do siebie kierowców to między innymi darmowa wysyłka dla zamówień powyżej 300 zł i 30 dni na (bezpłatny) zwrot towaru, a także instrukcje dotyczące montażu zakupionych części.

Na koniec najciekawsze: jak udało się ustalić naszej redakcji, firma Ucando to spółka-córka firmy HELLA.
 

Aktualizacja: Jak widać, w komentarzach rozgorzała wielka dyskusja. Większość Waszych wypowiedzi krytycznie odnosi się do nowego projektu. Oto komentarz, który zdobył aktualnie najwięcej plusów:

Ciekaw jestem czy dzięki pojawieniu się na rynku UCANDO wszyscy krytukujący Motointegratora i Inter Cars wreszcie zauważą różnicę pomiędzy projektem internetowym WSPIERAJĄCYM MECHANIKÓW, a takim który CHCE ICH ZNISZCZYĆ. Chyba ciężko o bardziej jaskrawy przykład niż UCANDO (a właściwie „you can do” – czyżby nowa nazwa na „do it yourself” – zrób to sam?).

„Zły” i krytykowany Motointegrator pod pretekstem sprzedaży części przez Internet przekierowuje Kowalskich do warsztatu, tak aby warsztat zarobił na częściach i zyskał nowego klienta… a UCANDO? Zareklamuje się w telewizji i sprzeda Kowalskiemu części w cenie hurtowej i jeszcze podpowie jak je samemu zamontować (instrukcje montażu dostępne w niemal każdej zakładce produktu).

Sami oceńcie, który projekt internetowy oraz którą hurtownie należy wspierać dla własnego dobra.

Propagowanie idei „zrób to sam” tak jak to robi UCANDO swoim hasłem „nikt nie naprawi tego lepiej niż ty” mija się ze zdrowym rozsądkiem i doprowadza do sytuacji na której każdy straci. Włącznie z kierowcą, który w zderzeniu ze współczesnymi samochodami napyta sobie jedynie biedy zabierając się za samodzielne naprawianie.

Zapraszamy do przeczytania wszystkich wypowiedzi i do dalszej dyskusji.

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 17 sierpnia 2015, 12:06 1 -9

Czyli Intertim, szkoda to jedna z niewielu firm, z która dobrze się handluje. Dali się wciągnąć IC w wojnę na wyniszczenie, za chwilę rynek detaliczny będzie całkowicie rozregulowany. Przebili nawet IC bo IC sprzedaje części i wypożycza narzędzia, a ci sprzedają części i jeszcze powiedzą kowalskiemu jak to naprawić. Jedyne rozwiązanie to ograniczanie zakupów w takich firmach.

Odpowiedz

Anonim, 17 sierpnia 2015, 14:01 1 -4

Czyli Inter-Team sam sobie strzelił w kolano :)

Odpowiedz

Anonim, 17 sierpnia 2015, 14:31 1 -7

Wychodzi na to że IT po przejęciu przez HELLA idzie na straty. Sami popsują rynek i wyjdzie że to strzał w kolano.

Odpowiedz

Rotsen, 17 sierpnia 2015, 14:32 4 -6

Popatrzcie dobrze na to co kryje się pod UCANDO Best Deal - na zdjęciach filtrów i klocków wypatrzyć można znakowanie i numerację... Krafta. :)

Odhaczam IT jako dostawcę, dziękuję za współpracę, niepozdrawiam.

Odpowiedz

Obserwator, 17 sierpnia 2015, 14:52 1 -14

TAK WIĘC HELLA Z INTER-TEAMEM EDUKUJĄ W TV KOWALSKICH ŻEBY SAMI SOBIE WYMIENIALI WSZYSTKO W AUTACH, W ZACISZU GARAŻU, BEZ POMOCY WARSZTATU - JAKIŚ GENIUSZ MUSI TYM ZARZĄDZAĆ. Co za laicy :) hahaha

Odpowiedz

InterSon, 19 października 2018, 16:24 0 0

Laik z 40 milionami na koncie. Lepiej Ci? :)

Odpowiedz

Anonim, 17 sierpnia 2015, 15:20 3 -14

Hasło powinno brzmieć: nikt nie sp...li tego lepiej niż ty. hi hi. Ciekawe na ile mają zasobny portfel, bo jak by ktoś skrzyknął internet i wiara zrobiła by zakupy, a potem po 30 dniach zwróciła towar to do jakiej kwoty by zwracali ludziom kasę.

Odpowiedz

Anonim, 17 sierpnia 2015, 18:02 0 -7

Jak znów zawita do mnie handlowiec z Inter Teamu to zanim zacznie żebrać żeby kupić u niego wspaniałego Krafta krzyknę "Ucando" i pokażę drzwi.

Odpowiedz

ECARS, 17 sierpnia 2015, 19:06 0 -4

Następne "allegro" . Może mają politykę "FOTY" ha ha ha. Niech jeszcze zrobią ceny takie jak na allegro i sprzedają na 1%. Co za kraj.

Odpowiedz

Anonim, 17 sierpnia 2015, 19:34 1 -6

Zawsze pozostaje Moto Profil ze 100% polskim kapitałem i siecią Profi Auto który od lat jest wierny swoim odbiorcom tam winniście pukać po części.

Odpowiedz

Anonim, 17 sierpnia 2015, 19:57 0 -1

a s

Odpowiedz

Anonim, 17 sierpnia 2015, 20:17 1 -1

"W 2009 roku Adam Szewczyk, właściciel firmy Inter-Team, sprzedał część udziałów firmie Nordic Forum z siedzibą w Odense w Danii. Tym samym Inter-Team został członkiem międzynarodowej sieci dystrybucji części samochodowych - Nordic Forum. Dzięki tej współpracy Inter-Team ma możliwość dalszego intensywnego rozwoju sieci sprzedaży oraz rozbudowy oferty handlowej."

"Inter-Team jest obecnie czołowym dystrybutorem części samochodowych w Polsce. Dzięki przynależności Polski do Unii Europejskiej firma zaczyna odgrywać coraz większą rolę w krajach członkowskich. Systematycznie wzrasta również eksport do krajów spoza UE

Holding Nordic Forum jest prężnie rozwijającą się międzynarodową grupą firm dystrybuujących części samochodowe. Właścicielem Nordic Forum jest Hella KGaA Hueck&Co. z siedzibą w Lippstadt w Niemczech.
Koncern Hella opracowuje i produkuje dla przemysłu motoryzacyjnego komponenty i systemy oświetlenia i elektroniki. Posiada jedną z największych w świecie organizacji handlowych na rynku części samochodowych, akcesoriów, diagnozowania i wyposażenia warsztatów. Przy obrotach 3,3 miliarda euro i 23.000 zatrudnionych w 70 lokalizacjach w ponad 30 państwach, firma Hella, jako niezależne, rodzinne przedsiębiorstwo, współpracuje z 50 największymi producentami samochodów. Firma Hella jest jednym ze 100 największych niemieckich przedsiębiorstw przemysłowych"

Hella KGaA Hueck & Co. – niemieckie przedsiębiorstwo produkujące reflektory samochodowe, założone w 1899 roku. Obecnie[kiedy?] ma swoją bazę w Lippstadt i zatrudnia na całym świecie[kiedy?] ponad 250 tys. pracowników. Z produktów tego przedsiębiorstwa korzystają takie marki, jak: Audi, BMW, Chrysler, Daimler, Ford, General Motors, Porsche, Volkswagen.
źródło:
Wikipedia,interteam.pl,motofocus.pl

Odpowiedz

Anonim, 17 sierpnia 2015, 20:35 0 -11

Kultura handlu schodzi na psy, jak można sprzedawać części warsztatom i sklepom, ba nawet hurtowniom i jednocześnie za grube miliony puszczać reklamę w tv do kowalskiego kupuj u nas części i sam naprawiaj swój samochód my ci powiemy jak. Nóż się w kieszeni otwiera, powinien nastąpić zmasowany bojkot takich firm IT IC

Odpowiedz

Anonim, 17 sierpnia 2015, 21:35 0 -2

Hahahaha! Kolejna hurtownia pokazała swoją prawdziwą twarz! MP, IC, IT... Zaraz się okaże, że każda hurtownia ogólnopolska jest już tylko hurtownią a nie partnerem do prowadzenia biznesu.

Odpowiedz

Anonim, 17 sierpnia 2015, 23:22 11 -3

Internet to nowy kanał dystrybucji czy nam się to podoba czy nie.
Za kilka lat firma która nie zdecyduje się na sprzedaż w sieci, przestanie istnieć.
Zrozumcie to w końcu, a nie obrażacie się i bojkotujecie IT.
Jeśli nie dostosujecie się do rynku, to z niego znikniecie.
PS. Nie jestem powiązany z IT, działam w branży od 15 lat, prowadziłem sprzedaż hurtową w 3 województwach z 5 codziennymi trasami, dwa lata temu stwierdziłem że hurt się kurczy i sieciówki wypychają z rynku niezależne regionalne hurtownie. Podjąłem decyzję o rozwinięciu handlu w sieci.
Aktualnie handluję tylko w sieci. Obrót utrzymuje się na poziomie takim jak przy handlu hurtowym i cały czas rośnie, koszty obniżyłem o połowę, marżę podwoiłem. Nie żałuję tego ruchu, bo firma wciąż się rozwija, dzięki handlu w sieci. Koniec.

Odpowiedz

Marek, 18 sierpnia 2015, 8:25 2 0

Kolejna firma i tyle...od jakiegoś czasu już wiadomo że warsztaty niezależne nie mają już racji bytu. Dochody warsztatów ciągle spadają a koszty rosną, dodatkowo dochodzi do tego brak pracowników. Pewnie następnym krokiem dużych dystrybutorów będzie budowanie sieci warsztatów franczyzowych. Taka jest przyszłość i można się na to obrażać, ale nie da się tego zatrzymać. Jedynie warsztaty wysoko specjalistyczne mają szanse na przetrwanie.

Odpowiedz

Anonim, 18 sierpnia 2015, 11:31 1 -2

UCANDO cóż to znów za nowy wytwór na naszym rynku? A może ktoś próbuje zainwestować bo ma za duży budżet w projekt bez przyszłości?
Tego dowiemy się z czasem. Na pewno heroizmem jest otwieranie kolejnego sklepu, pomimo że internetowego to nie znaczy że z przyszłością. Sklepy jakie by one nie były są już w Polsce wymarłą masą. W dobie bardzo dużej ekspansji dystrybutorów, zdobywaniu rynku i bezpośrednim dostarczaniem towaru do warsztatów mechanicznych nikt z mechaników nie będzie zwracał uwagi na taki sklep mając w głowie problem z doborem części na odległość, odesłanie i zawracanie głowy sobie samemu zwrotami które trzeba spakować, a i zostaje kolejny najważniejszy aspekt pojawiających się reklamacji gdzie do kogo i jak będą rozpatrywane. Więc jak sami widzicie żaden dbający o swój biznes mechanik się tym nie zainteresuje. Pozostają jeszcze kierowcy samochodów, którzy kupują części sami tylko że ten proceder już się kończy bo kończą się pojazdy z przełomu młotka i przecinaka gdzie potencjalny Kowalski mógł sobie sam coś w nim zrobić w stodole lub pod blokiem. Żeby w tych czasach cokolwiek zrobić trzeba mieć często specjalistyczny i drogi sprzęt, na który nie każdego a raczej nie wielu będzie stać. Możecie państwo powiedzieć że kupią części sami i zawiozą do warsztatu w celu założenia, może i tak tylko który mechanik na to się zgodzi ponosząc jednocześnie odpowiedzialność za czyjeś życie na nieznanym mu towarze, raczej tylko chyba samobójca albo desperat. Więc jak widać otwieranie kolejnego sklepu to i tak będą z biegiem czasu utopione fundusze, jednak rynek jest wolny i każdy ma do tego prawo.

Odpowiedz

Artur Woźniak, 12 stycznia 2017, 19:38 1 -1

Piszesz głupoty bo nie wiesz jak to działa, i tyle myślisz po staremu dlatego w końcu znikniesz. Nie gniewaj się nie chę Cie w żaden sposób obrazić. I tyle

Odpowiedz

Anonim, 18 sierpnia 2015, 11:57 4 -1

ale płaczecie!!! :)

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2015, 0:35 0 -3

Ale daremny e-sklep ,brak wszystkich modeli aut jak i silników,a mówię o podstawowych na naszym rynku.

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2015, 6:38 2 -6

DPD? Auto na podnosniku zgnije zanim paczka dojdzie.

Odpowiedz

mmpol, 19 sierpnia 2015, 8:05 0 -4

Szanowny kliencie - kupiłes sobie w internecie to zamontuj sobie w internecie. W srodku masz instrukcje ale w niej jest napisane montujemy w ASO lub serwsie specjalizowanym.
Tylko brakuje szkoleń na YouTube

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2015, 9:48 2 -3

Hasło reklamowe Ucando brzmi „nikt nie naprawi tego lepiej niż Ty”

A tu wycinek z regulaminu UCANDO:

Administrator wyraźnie wskazuje i informuje, że zakupiony za pośrednictwem Serwisu Towar powinien być instalowany i serwisowany wyłącznie przez wykwalifikowanych specjalistów. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przeprowadzeniem instalacji Towaru przez Użytkownika na własną rękę bez pomocy wykwalifikowanych specjalistów ani za uszkodzenia Towaru spowodowane przeprowadzeniem instalacji Towaru przez Użytkownika na własną rękę bez pomocy wykwalifikowanych specjalistów.

Odpowiedz

znikł, 4 maja 2018, 19:31 5 0

proszę wytłumacz mi ,co to znaczy "wykwalifikowanych specjalistów" ??-gość który ma zarejestrowaną firmę usługową, jako >>warsztat samochodowy<< ???.... zatrudniający chłopców po zawodówkach nie potrafiących zalać silnika odpowiednią ilością oleju ???? ...a może zatrudniających 60-cio letnich mechaników po szkole żukowsko-starowskiej ???
ilu z tych specjalistów jeżdzi na szkolenia,potrafi obsłużyć tester i zdiagnozować usterkę lub choćby stację obsługi klimatyzacji ? NIE CHCĘ NIKOGO OBRAZIĆ , BO WIELU PO ZAWODÓWKACH POTRAFI WIELE WIĘCEJ NIŻ INNI PO STUDIACH, ALE.....

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2015, 11:26 3 0

Jakie to Polskie. Na wszystko mamy swoją teorię, "trafnie" wyciągamy wnioski, wyrażamy opinie. Słowem, jesteśmy nieomylni. GRATULACJE Panowie i mam nadzieję, że nie Panie. Niebawem kolejne mecze naszej reprezentacji, tam znowu będziecie mogli dać upust waszym mądrościom. Potem wybory - to dopiero będzie rzeźnia. A może każdy zamiast "pier....ć" zabierze sie za robotę i w pierwszej kolejności rozejrzy się po swoim podwórku. Pozdrawiam i MIŁEGO DNIA.

Odpowiedz

UCANDO chce zniszczyć mechaników, 19 sierpnia 2015, 16:17 1 -3

Ciekaw jestem czy dzięki pojawieniu się na rynku UCANDO wszyscy krytukujący Motointegratora i Inter Cars wreszcie zauważą różnicę pomiędzy projektem internetowym WSPIERAJĄCYM MECHANIKÓW, a takim który CHCE ICH ZNISZCZYĆ. Chyba ciężko o bardziej jaskrawy przykład niż UCANDO (a właściwie „you can do” – czyżby nowa nazwa na „do it yourself” – zrób to sam?).

„Zły” i krytykowany Motointegrator pod pretekstem sprzedaży części przez Internet przekierowuje Kowalskich do warsztatu, tak aby warsztat zarobił na częściach i zyskał nowego klienta… a UCANDO? Zareklamuje się w telewizji i sprzeda Kowalskiemu części w cenie hurtowej i jeszcze podpowie jak je samemu zamontować (instrukcje montażu dostępne w niemal każdej zakładce produktu).

Sami oceńcie, który projekt internetowy oraz którą hurtownie należy wspierać dla własnego dobra.

Propagowanie idei „zrób to sam” tak jak to robi UCANDO swoim hasłem „nikt nie naprawi tego lepiej niż ty” mija się ze zdrowym rozsądkiem i doprowadza do sytuacji na której każdy straci. Włącznie z kierowcą, który w zderzeniu ze współczesnymi samochodami napyta sobie jedynie biedy zabierając się za samodzielne naprawianie.

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2015, 16:18 1 -1

Przecież to wiadomo było od kliku tygodni kto stoi za tym :) Ludzie przestańcie. Jak sprawdzi się tutaj będzie ekspansja na europę. Podobno dużo kasy władowali i władują w ten projekt

Odpowiedz

wymieniacz, 19 sierpnia 2015, 16:43 15 0

Hehe i znów zaczyna się ból d**y mechaników-wymieniaczy. Tak Was boli, że kierowca sam sobie będzie próbował naprawić bądź naprawi swój samochód? Przecież tym lepiej dla Was, bo jak zepsuje to do kogo przylezie? A tak przynajmniej przy mniej skomplikowanych wymianach skończy się Wasze rozbestwienie i wołanie za wymianę oleju z filtrem ceny materiałów w detalu x2, że o podmianach części czy liczeniu za lemfordera a wkładaniu krafta czy fortune line.

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2015, 16:53 0 -4

Piękny strzał w kolano dla Inter Teamu :)
Niech tak dalej zabierają detal mechanikom - daleko zajdą hehehe

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2015, 19:26 1 -1

Hmmmm......
"Motofocus.pl dla profesjonalistów" To w takim razie nie mogę zrozumieć czemu na tej stronie promowane są produkty i usługi konkurencyjne dla grupy docelowej dla której ten portal został skierowany ?????????????????????

Odpowiedz

Anonim, 19 sierpnia 2015, 20:49 2 -3

Omijanie tak ważnego ogniwa jakim jest mechanik nie jest trafną decyzją. Warsztat aby zrekompensować sobie stratę z marży części będzie musiał przekalkulować ceny roboczogodziny. W sumie na jedno wyjdzie dla klient końcowego. "Januszów" mechaników w polsce nie brakuje, więc i ta grupa musi mieć swoje źródło.
Analizując moje ceny zakupu w AP, IC,i Harcie muszę stwierdzić, że ucando niepotrzebnie dyktuje tak niskie ceny na brendy premium - to jest błąd! Kowalski nie szuka na necie części premium, lecz tanio - tak aby się opłacało wymienić ze szwagrem i zostało na piwo i ewentualnie pomoc mechanika jak coś popsuje!
W sumie nie obawiam się tego sklepu, robię swoje, mam dostawcę głównego, który wyręcza mnie w zamawianiu i transporcie towaru, a ja mogę skupić się na na tym co robię najlepiej, na naprawie pojazdów samochodowych.

Odpowiedz

klin, 19 sierpnia 2015, 23:52 6 0

aż żal mi tych wszystkich pseudo mechaników, naciągaczy, dobry warsztat zawsze bedzie miał klientów a reszta niech zdycha

Odpowiedz

laik, 20 sierpnia 2015, 7:18 0 0

Kup: Uszczelka głowicy ELRING 144.570- (maluch, cienko)
a dowiesz się, że pasuje do: DAIHATSU, FIAT, FORD, HYUNDAI (HUATAI), OPEL szczegóły: https://www.ucando.pl/produkt/uszczelka_glowicy-elring-144.570/N-U13C019D963-318
Bzdury w programie.

Odpowiedz

Anonim, 20 sierpnia 2015, 9:09 0 0

Fajna reklama! I do tego całkiem gratis ;-)

Odpowiedz

Warsztatowiec, 20 sierpnia 2015, 9:56 1 -1

Sama nazwa tego serwisu już mówi, że UCANDO chce zabrać chleb warsztatom. Czy zauważyliście że U CAN DO znaczy - „you can do” – czyli zachęca do samodzielnej naprawy.

Odpowiedz

Anonim, 20 sierpnia 2015, 10:27 17 0

Ludzie mają dość oszukiwania, zobaczcie np. program "Będzie Pan zadowolony" jak z 2zł robi się 200zł dla "klienta-frajera". Dopóki będzie trwało złodziejstwo na "warsztatach", będzie popyt na rynku detalicznym na dobre części w niskich cenach i samodzielny montaż.

Odpowiedz

Rozsądny Wybór, 20 sierpnia 2015, 11:54 0 0

Panowie i Panie! Z tego co tu wszyscy piszą wnioskuje że jedyną hurtownią która dba o mechanika, jego warsztat i klientów oraz nie zawraca sobie głowy handlem w sieci i zaniżaniem cen jest Auto Land ....

Odpowiedz

Anonim, 20 sierpnia 2015, 12:05 0 -2

ale ceny mają wygórowane

Odpowiedz

AL, 20 sierpnia 2015, 12:32 0 0

Adres URL
tylko troszkę handlują :)

Odpowiedz

Bob, 20 sierpnia 2015, 14:06 0 0

Adres URL
Całkowicie Polski kapitał, jak chcecie wspierać rodzime firmy.

Odpowiedz

Janusz, 20 sierpnia 2015, 14:57 7 0

Warsztaty notorycznie oszukują na częściach, obiecują że zamawiają produkt wysokiej jakości za 500zł a montują chińskie badziewie za 200zł. Wolę sam kupić na allegro lub w jakimś sklepie internetowym połowę taniej... A sprzęgła i tak sam nie wymienie...

Odpowiedz

Czesuaf, 20 sierpnia 2015, 22:19 1 -1

Hahaha jak czytam te komentarze, to śmiać mi się chce :)
W kolano to strzelił sobie Inter-Cars tworząc moto-integratora.
Inter-Team nie jest powiązany z ucando w żaden sposób, jest jednym z dostawców części tak jak inne hurtownie. Obecność marek własnych IT w programie TEC-DOC ułatwiła publikację zdjęć produktów. Firma Hella GMBH weszła na rynek polski ze swoim sklepem. Nie ma on żadnego powiązania z IT, a jest on tylko jednym z wielu dostawców części.
Oczywiście handlowcy IC chętnie wykorzystają ten fakt przekazując swoim klientom, jaki to straszny jest Inter-Team :) Kto mądry, to zaczerpnie wiedzy u źródła, a reszta baranów będzie ślepo wierzyła w spekulacje nie poparte żadnymi faktami :)

Odpowiedz

Hurtownik, 21 sierpnia 2015, 11:12 0 -2

Kolejny gracz i harcownik na rynku- nic nowego w gospodarce rynkowej. Nie ma się tym co podniecać tylko robić swoje i wyciągać wnioski na przyszłość. Konkurencja w każdej dziedzinie jest dobra dla klienta, który z usług konkurujących ze sobą korzysta, a dla konkurujących jest ciągłym utrapieniem i ciągłą walką o byt. Dzięki konkurencji nie ma w gospodarcze status quo. Jedni upadają, inni uruchamiają działalność licząc na strzał w dziesiątkę, inni dzięki przemyślanej polityce funkcjonują na rynku od wielu lat i się rozwijają.
Zwykły Kowalski dzięki istniejącej i rozwijającej się konkurencji może kupić lepsze towary w niższej cenie. Jego poszukiwanie dobrych towarów w najkorzystniejszych cenach jest naturalne jak instynkt przetrwania. O to do niego nie można mieć pretensji gdyż trzeba uszanować jego wolność i prawo wyboru. Korzystanie z praw zwykłego Kowalskiego to również jego ryzyko z którym musi się liczyć. W przypadku części zamiennych to ryzyko błędnego doboru, ryzyko problemów z reklamacją, ryzyko z brakiem możliwości montażu zakupionych części.
Mechanik dzięki konkurencji w dostawach części może kupować tam gdzie ma najkorzystniejsze warunki zakupów zapewniające najkorzystniejsze funkcjonowanie warsztatu. Do tych warunków zalicza się nie tylko najkorzystniejsza cena ale również szybkość dostawy, trafny dobór części i dobra ich jakość, wsparcie techniczne i ekonomiczne oraz bardzo istotna obecnie ochrona mechanika przed konkurencją. Mam tu na myśli zapewnienie mechanikowi przez dostawcę części, cen hurtowych nie dostępnych dla zwykłych Kowalskich. Jeśli mechanik nie rozumie tych podstawowych zasad to będzie współpracował z takimi hurtowniami, które są nie tylko partnerem w dostawie części ale również jego konkurentem. Czy dostawca, który prowadzi sprzedaż internetową w jakiejkolwiek formie jest wsparciem dla Warsztatu? Uważam, że nie! Jeśli zwykły Kowalski okazjonalnie może kupić towar w tej samej cenie co odbiorca hurtowy (mechanik) to czy to jest wsparcie dla Warsztatu czy podcinanie mu skrzydeł? Jeśli ktoś tego nie rozumie i nie widzi np. podstępnej idei MITOINTEGRATORA to mu współczuję z powodu małej wyobraźni.
Mechanik z jednej strony korzysta z konkurencji w dostawach części o czym wyżej ale również konkuruje na rynku usług napraw i obsługi samochodów. W tym przypadku konkurencja już nie jest dobrodziejstwem ale utrapieniem dla mechanika. W tych warunkach konkurencyjności funkcjonuje i będzie zmuszony funkcjonować czy się to mu podoba czy nie. Stare przysłowie chińskie, mniej więcej brzmi tak „To co robisz rób najlepiej jak to jest możliwe bo innych 100 będzie chciało to zrobić lepiej i taniej od Ciebie” Wniosek to; działaj rzetelnie, profesjonalnie oraz świadcz usługi w miarę w niskich cenach lecz zapewniających Ci profesjonalne działanie i rozwój. Zwalczać konkurencji nie można przestępcza działalnością ale można i należy zwalczać zdrową konkurencją i poprzez stworzenie sobie legalnie warunków do zdrowej konkurencji. Jeśli działasz legalnie, płacąc należne podatki, a twój konkurent działając nielegalnie nie płacąc podatków zaniża ceny za identyczne usługi gdyż nie płacąc podatków nawet przy niższych cenach wychodzi na swoje, to czy powinieneś zadziałać w tej sprawie broniąc swoich interesów- tak nie tylko możesz ale powinieneś. Jeśli twój dostawca części sprzedaje części twoim faktycznym i potencjalnym usługobiorcom w cenach, które oferuje Tobie to czy nie pogarsza twoich warunków konkurowania z innymi. Wyciągnij sobie z tego wnioski i wybierz dostawcę, który nie jest dla Ciebie konkurentem.
Ceny za swoje usługi masz skalkulowane przy uwzględnieniu wpływów ze sprzedaży zamontowanych części. Skoro usługodawca dostarcza Ci do naprawy swojego samochodu swoje części to powinieneś mieć alternatywne stawki za usługi bez części dostarczonych przez warsztat np. zwiększone o 20%. Zobaczysz szybko efekty tych zwiększonych stawek.
Jeśli generalnie ktoś „świnię podkłada” twojej branży i tym samym Tobie to masz obowiązek dbać o to aby Ci nie mógł podłożyć. Znając fizykę Wiesz też, że na każdą akcję powstaje reakcja, ta zasada jest również w sferze społeczno-gospodarczej. Jak zareagujecie na powstałą sytuację zależy tylko od Was. Ja Wam trochę wyżej podpowiedziałem.

Odpowiedz

Inżynier Mechanik 38 lat, 21 sierpnia 2015, 11:52 8 0

To UCANDO wcale nie jest takie złe. Jeśli ktoś oferuje tańsze części to luz. Jeśli chodzi o ich reklama to hasło "Nikt nie naprawi tego lepiej niż ty" to przecież skrót myślowy, jakich w reklamach wiele, akurat dobry mechanik i uczciwy będzie miał zawsze robote. A oszustów, leni nie znających się na niczum i naciagaczy sami powinnismy dbac by wyeliminowac. Bo rynek mechaników jest ich pełen... gośc, którzy zamiast przeczytać w książce, pójść na studia, wolą potestować na samochodzie klienta...

Odpowiedz

nick, 21 sierpnia 2015, 17:21 3 0

Wasza redakcja niech zajmie sie wazniejszymi sprawami a nie dochodzi czyja to spolka corka itd. Jesli czesci sa dobre i w przystepnej cenie a ktos potrafi wymienic je sam to w czym macie problem?? Mechanicy( nie wszyscy bo sa tez naprawde magicy w tej branzy i uczciwi) i tak nic nie robia jak tylko wyminiaja i to jeszcze metoda pròb i bledow wiec lepiej zrobic to samemu i miec pewnosc ze wyminilem to co trzeba. A wy szanowna redakcyjko szukacie tylko sensajcji. Co wy siostrzana spolka TVN jestescie:)?

Odpowiedz

nick, 21 sierpnia 2015, 17:21 0 0

Wasza redakcja niech zajmie sie wazniejszymi sprawami a nie dochodzi czyja to spolka corka itd. Jesli czesci sa dobre i w przystepnej cenie a ktos potrafi wymienic je sam to w czym macie problem?? Mechanicy( nie wszyscy bo sa tez naprawde magicy w tej branzy i uczciwi) i tak nic nie robia jak tylko wyminiaja i to jeszcze metoda pròb i bledow wiec lepiej zrobic to samemu i miec pewnosc ze wyminilem to co trzeba. A wy szanowna redakcyjko szukacie tylko sensajcji. Co wy siostrzana spolka TVN jestescie:)?

Odpowiedz

BimmerFan, 21 sierpnia 2015, 20:18 2 -4

Zakupy w Ucando to proszenie się o kłopoty. Kolejna bezosobowa firma, idąc do znajomego sklepu lub mechanika mamy styczność z osobą która jest odpowiedzialna za wybór produktu, lub dopasowanie, niejednokrotnie reklamacja jest uznawana przy braku podstaw dla dobra dalszej współpracy. Ceny można negocjować jeśli ma się choć trochę kultury. A Ucando to tylko zwykły komputerowy troll. I spójrzcie tylko jak wąską mają ofertę tylko kilka marek i ten śmiechy Kraft ;). A jako konsument wolę więcej dać zarobić znajomemu który prowadzi sklep czy serwis niż nabijać kabzę wrogom polskiego narodu, dla których jesteśmy tylko rynkiem zbytu, w cenie różnic wielkich nie ma ;)

Odpowiedz

BimmerFan, 21 sierpnia 2015, 20:19 1 0

A ciekawe ile motofocus dostał za reklamę ;)

Odpowiedz

BimmerFan, 21 sierpnia 2015, 20:19 1 0

A ciekawe ile motofocus dostał za reklamę ;)

Odpowiedz

BimmerFan, 21 sierpnia 2015, 20:20 1 0

A ciekawe ile motofocus dostał za reklamę ;)

Odpowiedz

Kuba130000, 22 sierpnia 2015, 14:29 4 0

Tak krytykujecie, ale co to za problem aby zamówić tam taniej część i zanieść do mechanika? Ludzie, może trochę pomyślcie przed komentowaniem.

Odpowiedz

romano, 22 sierpnia 2015, 23:09 0 0

do mojego auta NIC nie mają

Odpowiedz

JK, 23 sierpnia 2015, 11:59 0 -2

Czyli sprawa jest prosta dla nas mechaników ....należy części helli zastępować innymi a dodatkowo czy aby hella nie macza też palców w inter team............ niech sprzedają kierowcom po cenach hurtowych FOTA też tak kiedyś robiła pamiętacie jeszcze tego dystrybutora???

Odpowiedz

Anonim, 24 sierpnia 2015, 7:50 0 0

Kuba130000 to portal dla profesjonalistów, zrozumiesz to kiedy będziesz prowadził działalność, dawał tylko za siebie 1200 na ZUS, polowe dochodu zabiorą Ci podatki, a Twój dostawca części u którego kupowałeś części i dawałeś mu zarobić wbije Ci nóż w plecy. W wielu miastach Polacy zarabiają prowadząc sklepy z częściami, sprzedawcy znają się na rzeczy i jest to ich pasja. Przychodzi firma z kapitałem niemieckim i wybija, może dokładając do interesu polskich przedsiębiorców. Ludzie którzy pracują w motoryzacji będą pewnie musieć szukać pracy u nich, za najniższą krajowa.
Niestety z bólem serca można pomyśleć o znanym sloganie praca czyni wolnym. A jeżeli chodzi o części prowadzę sklep z częściami i klient ma pełną obsługę, w razie problemów z doborem dostaje wiele rodzajów jednej części, niepotrzebne zwraca, kolejne których nie mam na stanie sprowadzę od ręki lub do 1h-2h i dowiozę do domu, mechanika. Dobór części dzisiaj jest skomplikowany poza tym jest jeszcze kwestia jakości, o której sprzedając części za kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie masz lepsze pojęcie niż Kowalski. Każdy człowiek z branży wie jakie części promują korporacje, są w stanie zwracać część pieniędzy za chińczyka w nagrodę za pociśnięcie go na rynku. Pozdrawiam

Odpowiedz

Kubek, 24 sierpnia 2015, 10:39 5 0

Jeżeli ktoś konkretnie wie jakiej części potrzebuje, to dlaczego nie miałby kupić w UCANDO i samodzielnie wymienić lub dać mechanikowi do zamontowania. Sam to co mogę robię przy aucie samodzielnie i daje mi to frajdę. No przepraszam wymiana łącznika stabilizatora 50-80 zł w warsztacie. Jeśli ktoś ma choć odrobinę zdolności i lubi majsterkować może to zrobić samemu. Jeśli chcecie kupować części w sklepie u pana "Janka" przykładowy łącznik za 100 gdy w sieci jest za 50zł (ten sam) to proszę bardzo. Ja swoje pieniądze szanuje i kupuje u tego kto ma niższą cenę. Z roku na rok obserwuję na parkingach czy to dużych zakładów czy małych mechaników coraz więcej aut i nie trzeba się obawiać że ludzie masowo zaczną kupować w UCANDO sami naprawiać bo nie mają na to czasu, miejsca i narzędzi. Kiedyś niemal każdy garaż był małym warsztatem, a teraz to zaniknęło pojedyncze jednostki majstrują same. Na dodatek producenci aut skutecznie ograniczają możliwości grzebania przy aucie bez dobrego zaplecza warsztatowego.

Odpowiedz

krawiec, 24 sierpnia 2015, 14:56 1 -1

Tak tylko ile miejsc pracy taka firma może w przyszłości zabrać , sklepom , hurtowniom , itp itd , najlepiej niech za darmo rozdają towar ... a po co ma kilku zrobić jak może tylko jeden i to jeszcze z obcym kapitałem - zastanówcie się -

Odpowiedz

znikł, 4 maja 2018, 20:10 0 0

najlepiej kupić tanio, dojeb....ć 37% marży i dołożyć jeszcze robociznę drugie tyle - wtedy jest ok. no nie ?!!! a curwa wyprodukuj część żęby na niej zarobić , a nie tylko liczyć na gotowca !!!

Odpowiedz

Anonim, 24 sierpnia 2015, 16:25 2 -3

Prosty przykład łącznik stabilizatora do laguny 1 cena u mnie w sklepie 63zł cena w intercars 59zł a na ucando 31zł oczywiscie w każdym przypadku firmy Moog. A częsci z best deal to najczęsciej KRAFT.

Odpowiedz

znikł, 4 maja 2018, 20:23 0 0

może otworzysz oczy i zobaczysz ile na produkcie zarabia Intercars ????? 59-31=28, a Ucando też coś musiało cyknąć do ceny fabrycznej

fabryka swoje
jeden hurt
drugi hurt
mechanik swoje
a klient ????? dlaczego ma karmić za friko pasożytów ????????!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz

xtri, 24 sierpnia 2015, 16:29 0 0

osobiscie obstawiałbym auto land - lub motoprofil

Odpowiedz

mieciek, 24 sierpnia 2015, 21:53 1 0

Moze przywrocic instytucje mleczarza?
I zlikwidowac hurtownie spozywcze bedziemy zaopatrywac sie sami u rolnika albo kupimy po kozie przyjemne z pozytecznym.

Odpowiedz

Nowy, 24 sierpnia 2015, 22:09 1 -4

Dlaczego tak biedolicie. Klient przynosi swoją część to ja montuję tylko doliczam sobie kwotę jaką bym zarobił sprzedając tą samą część. Roboczogodzina100 + 100 za część zysk ten sam a iC IT mam w du..e.

Odpowiedz

nietnet, 24 sierpnia 2015, 22:49 0 0

Dla zagranicznych koncernów w trosce o ich wysokomarżowe rodzime rynki, to najlepiej aby wojna odbyła się pomiędzy zagrażającymi ich interesom konkurentami na terenie ich wrogów w Polsce... wyśrubują warunki a jak jakaś polska firma popadnie w tarapaty to martwić się nie będą, nawet jeśli będzie to IT...

Odpowiedz

obserwator, 25 sierpnia 2015, 8:59 0 -2

UOIKK powinien sie zainteresowac takimi zagraniami. Po cos ten narod tam siedzi. Chyba nie tylko ze pensyjke sobie co miesiac pobierac za nic nierobienie. Wk....wienie w narodzie coraz wieksze. Wiec predzej czy pozniej urzedasy, politykiery beda rozliczone za swoje dokonania lub nierobstwo.

Odpowiedz

zorro, 25 sierpnia 2015, 11:41 1 0

w Pl jest ok. 20 mil samochodów.

Odpowiedz

Dobry Znajomy, 25 sierpnia 2015, 21:21 2 0

Czesc Fredek! Tym razem zaskoczyles mnie negatywnie... Stanowisko Prezesa Stowarzyszenia Dystrybutorow powinno Cie obligowac do staran o spokoj i pokoj. Tym "sledztwem" sklocasz rynek dystrybucji czesci. Be! Podejrewam ze robiles to na czyjes zlecenie. Czyje?
Jesli chcesz dalej drazyc temat kto stoi za wiekszymi sklepami internetowaymi w Polsce to przeprowadz sledzwo wobec wszystkich wiekszych dystrybutorow - tylko uczciwie. Ja oczywiscie takich dzialan nie popieram.
Handel internetowy bedzie sie rozwijac i nikt go nie powstrzyma. W zwiazku z tym, korekcie musi ulec marza osiagana przez warsztaty i sklepy. Lepiej jak sprzedaz internetowa beda robili znaczni dystrybutorzy, bo maja wplyw na bardziej przyjazna dla warsztatow i sklepow regulacje poziomu cen. Sklepu internetowe "w garazach" sprzedaja na bardzo niskich marzach i sa wiekszym zagrozeniem dla warsztatow i sklepow tradycyjnych. Pozdrawiam

Odpowiedz

Fredek, 26 sierpnia 2015, 11:46 4 0

Motofocus jest medialnym ramieniem IC i dlatego Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów nie musi obawiać się o utratę fotela. Funkcja przewodniczącego stowarzyszenia i właściciela Motofocusa się ze sobą kłócą może pora odświeżyć fotel prezesa… Tak to jest chory układ. Co na to producenci i pozostali dystrybutorzy może warto przerwać to milczenie i zrobić porządek, ale czy pozwoli na to IC…

Odpowiedz

sam naprawiam swoje fury, 26 sierpnia 2015, 14:40 7 0

Widzę, że nieźle robicie w pory panowie warsztatowcy. Groźba, że ktoś kupi sobie część taniej niż mu za nią do tej pory liczyliście spędza wam sen z powiek. Ktoś zauważył ile zarabiacie na waleniu klientów w rogi na częściach i postanowił wykorzystać tę niszę rynkową. A wam się wydawało, że będzie jak za czasów Polmozbytu - tylko spod lady i za łapówkę dla kierownika. Sklepy popadały ( u mnie zostały dwa - rejon podwarszawski) i Kowalski nie może nic konretnego dostać od ręki tylko na jutro, więc musi przyjechać do was. A wy mu wymienicie i doliczycie własny podatek frajerski , którego do skarbowego nie odprowadzacie...
Fajnie, że powstaje alternatywa dla dotychczasowych rekinów rynku części zamiennych w Polsce i pojawia się nowy gracz na rynku. Bardzo mi brakowało MICRO, którego pewnie nikt już pewnie nie pamięta-można było kupić części i w sobotę po południu i nawet w niedzielę. Dobrze, że chociaż w necie mogę zamówić i dostanę w 24h a teraz oferta jeszcze się rozszerzy. I nie trujcie, że tylko wy umiecie naprawiać bo ucando to jest w 99% aftermarket i poza bardziej skomplikowanymi naprawami typu wymiana rozrządu żadne drogie oprzyrządowanie nie jest potrzebne do wymiany oferowanych tam części. Ciekaw jestem ilu z was ma w warsztacie przyrząd do montażu sprzęgła bezluzowego? Aaa macie już tester do diagnostyki? Oooo! Na all..ro jest tego zatrzęsienie w cenie jaką sobie liczycie za średnią diagnostykę. Klimę wolę sobie napełnić u znajomego chłodniarza bo wiem ile czynnika mi wpompował i jeszcze filtr-osuszacz wymieni a wy nie bo po co? Sprężarka siądzie szybciej to się jeszcze frajera za to skasuje. Mam nadzieję, że stopniowo takie myślenie jak wasze odejdzie w przeszłość. Ludzie czytają fora, uczą się (nie tylko z poradników internetowych) oraz wymieniają adresami sprawdzonych warsztatów. Tzw. świadomi użytkownicy nie dają się już tak łatwo wy....ć. Są też pozytywne przykłady warsztatów nie krojących klienta na częściach i umiarkowanie wyceniających swoje usługi. Osobiście znam dwa - jeden mały rodzinny - ojciec z synem i drugi większy na kilka podnośników, zatrudniajacy pracowników. Obydwa mają kolejki na kilka dni i zapisy...
Kto to zrozumie ten przetrwa...a reszty mi nawet nie żal...

Odpowiedz

DrzewusPL, 26 sierpnia 2015, 18:15 0 -5

UCANDO dostarczy więcej klientów warsztatom... i to bedzie naprawdę czysty zysk... Kowalski jak doszczętnie spartoli robotę to zapłaci 2 lub 3 razy tyle za naprawę swojego auta:-) to juz działa tak od dawna:-) "Nie znasz się to płać !!! Dwa razy tyle" Jest coraz więcej nowych aut na naszych drogach które trzeba podpiąc np. do komputera. co z tego że wymienisz sam klocki jak warsztat skasuje cię 80 zł za skasowanie błędu i podłączenie do kompa które przy wymianie klocków jest gratis:-) Żyć nie umierać dla warsztatu:-)

Odpowiedz

RonnyBoy, 26 sierpnia 2015, 23:08 0 -1

Wszystkich boli reklama w TV. Każdy sklep/ podmiot handlowy chce sprzedawać.
Naturalne prawo.
Ale jeśli robi to podmiot który na każdym kroku niczym Rejtan w progu zarzeka się że kocha warsztaty i lokalne hurtownie, rozrywając sobie koszulę ( jaki to on jest szczery ) - zakrawa na obrazę dla mnie i dla mojej ( ciut tam jest ) inteligencji.
Rozumiem sprzedaż w detalu, jednak ceny na tym portalu są zaniżone. Jak pewnie większość zauważyła są to fast fity ( tak, tak w IT kupisz tylko fast fit bo to taka biedronka z ofertą dla sklepów – ale nie dla warsztatu – oferta biedna jak zarobki sprzedawców w tej hurtowni) bo to się pokrywa z polityką Inter-Team.
Na początku sprzedając mi obiecywali lojalność. Po chwili i tak objechali moje warsztaty – dając po takich rabatach jakich ja nie miałem . Do moich kolegów – jechali z gadką „po co będziesz panie Mieciu przepłacać u pośrednika”. Raz nawet taki warsztat im sam wskazałem ( o ja głupi ) bo sprzedałem mu stację klimatyzacji Werthera poprzez nich. Jadąc na szkolenie poszła gadka – że mechanik przepłacił, że u nich miałby kilka złotych taniej. Teraz już nawet te warsztaty oszukują – chcą trafić do detalistów.
Na całe szczęście taka polityka ma krótkie nogi . Teraz pracuję w innymi dostawcami ( w tym jeden główny który mnie nigdy nie oszwabił ).

Odpowiedz

Samochodziarz, 27 sierpnia 2015, 11:02 4 0

Kupiłem w UCANDO. I jestem zadowolony. Sklep ma fachowe doradztwo.

Odpowiedz

Hans, 27 sierpnia 2015, 13:49 0 0

UCANDO schlecht und allegro ist nicht ein Problem?

Odpowiedz

Anonim, 27 sierpnia 2015, 18:59 2 0

Ale jeśli ktoś ma podstawowe informacje o prostych naprawach typu wymiana klocków hamulcowych to czemu nie ma prawo spróbować

Odpowiedz

Anonim, 27 sierpnia 2015, 20:03 0 -3

Panowie nie przejmować się tylko bojkotować i eliminować takiego dostawcę części. Fakt mają olbrzymi budżet na reklamę wypracowany na naszych barkach ale jak zaczną notować straty w poszczególnych oddziałach i je zamykać to jeden z drugim na górze może oprzytomnieje ale w tedy już będzie za późno. Każdy ma swoich dostawców i jeżeli chcemy aby ten rynek był w miarę poukładany to niestety albo stety musimy sami o niego zadbać. Od dziś koniec z zakupami w IT i im podobnymi, tylko tam gdzie nie ma paragonów i w firmy które nas wspieraj, nie muszę chyba dodawać wtajemniczonym które ale tylko te z południa polski.

Odpowiedz

Kajetan, 28 sierpnia 2015, 14:57 0 -2

Namawianie kierowców aby sami naprawiali samochody mija się ze zdrowym rozsądkiem i jest zabieraniem chleba warsztatom.

Odpowiedz

peper, 28 sierpnia 2015, 16:25 0 -2

przeczytałem całą tą dyskusję ( jakby co to prowadzę warsztat, kupuję w IC IT AD i w 2 mniejszych lokalnych , nie kupuję na AL, MI, ) i takie wnioski wyciągam:
1- nie mamy wpływu na otwarcie kolejnego sklepu i nie ma na kogo się obrażać - "handel nie zna złości"
2- duże firmy takimi pomysłami rozwalają rynek, a jakby sprzedawali tylko na warsztaty to i tak klient musiałby te części kupić - czyli i tak by je sprzedali - tylko że jeden drugiego chce wykończyć i sprzedawać byle więcej od konkurenta - aby słupki się zgadzały
3 - to że warsztat dolicza marże do części to jest normalne, zamawianie , dobór, wyceny to wszystko kosztuje i trzeba to ująć, natomiast gdy klient przywozi swoje części to żaden problem - płaci za usługę , zrzeka się gwarancji na usługę, a jak samochód jest rozebrany, a części nie pasują to płaci postojowe za zajęcie miejsca na którym można by naprawiać inny samochód ( tylko trzeba wcześniej klienta o takiej ewentualności uprzedzić)
4 - DUŻO PRAWDY W TYM JEST ŻE WIELE WARSZTATÓW OSZUKUJE: podając że zamontowali część producenta "x" a jest "y", pisząc że wymienili daną część - a nie robiąc tego, oraz po prostu partoląc robotę w myśl zasady byle by nie wypuścić klienta - próbując naprawiać coś na czym się nie znają zamiast odesłać do wyspecjalizowanego zakładu, oraz naprawiając na szybko i na "odwal" -bo liczy się ile to samochodów się przerobi byle tanio....
5- klienci też nie są bez winy - wymuszają: tanio tanio - ale tanio nie może być dobrze, a warsztaty które nie szanują się z usługą potem narzekają albo plajtują...

Odpowiedz

Anonim, 28 sierpnia 2015, 17:17 0 -2

Normalność w gospodarcze polega na tym, że każdy robi swoje i na tym zarabia.
W gospodarce żywnościowej to;
-rolnik produkuje produkty żywnościowe sprzedając do zakładów przetwórczych w cenach producenta.
-zakłady przetwórcze przetwarzają tę żywność w gotowe produkty, i sprzedają w cenach przetwórcy do hurtowni lub do dużych marketów
-hurtownie skupują od różnych zakładów przetwórczych różne towary i sprzedają do punktów detalicznych w cenach hurtowych,
-punkty detaliczne kupując od hurtowni, sprzedają klientom indywidualnym w cenach detalicznych
Każdy z tych etapów produkcji i dystrybucji generuje koszty funkcjonowania więc każdy musi narzucić określona marżę-dlatego cena detaliczna jest znacznie wyższą od cen producenta.
Gdyby rolnik chciał sprzedawać swoje np. mleko indywidualnemu klientowi odległemu od niego nawet kilkaset kilometrów to musiałby mieć swój zakład przetwórczy i zorganizować by musiał dystrybucję ponosząc dodatkowe koszty. Wówczas jego mleko w kartoniku 1 litrowym kosztowałoby klienta tyle samo co przy obcych przetwórniach i dystrybucjach.
Podobnie jest w przemyśle, a tym samym na rynku części zamiennych. Jest producent, jest hurtownik duży który od wielu producentów kupuje różne linie towarowe, jest regionalny dystrybutor lub oddział tego hurtownia, jest warsztat który kupuje w ilościach hurtowych od regionalnego dystrybutora lub oddziału i jest na końcu użytkownik samochodu, który kupuje części w ilościach detalicznych (jednostkowo) samodzielnie lub od warsztatu który zamontował zakupioną część w naprawianym samochodzie.
Próba wyeliminowania któregokolwiek z tych ogniw zawsze kończy się tragedią dla tego który chce wyeliminować to ogniwo działając z góry i ośmieszeniem tego który chce wyeliminować to ogniwo działając od dołu. Niech zwykły Kowalski spróbuje kupić do naprawy swojego samochodu bezpośrednio od producenta w cenach producenta np. od jednego uszczelkę głowicy od drugiego zawory, a od trzeciego pierścienie tłokowe. Jeśli zwróciłby się do nich to by się z niego wyśmieli, ale gdyby nawet chcieli mu pomóc to jego koszty pozyskania indywidualnego tych produktów znacznie by przewyższyły marże wszystkich szczebli dystrybucji działających na rynku.
Ja jestem regionalnym niezależnym dystrybutorem i choć mam własny lokal ponad 700m² to jestem za małym aby zwracać się do producenta o bezpośrednie dostawy części. A ponadto dostawy paletowe od producentów mogą tylko obsłużyć potężne hurtownie o powierzchniach tysięcy m². a nie regionalny hurtownik mający powierzchnię magazynową do 1000m². Z tych też względów jest miejsce dla dużych importerów/hurtowni obsługujących regionalnych dystrybutorów. Te duże hurtownie mają koszty więc sprzedają towary ze swoja marżą narzuconą do cen producenta. Zwykły Kowalski o małej wyobraźni chciałby ten szczebel wyeliminować, ale to jest niemożliwe. Pozostaje się następny szczebel generujący konieczne koszty. To regionalny dystrybutor, który jest do rozprowadzania części w swoim rejonie działania. Tymi regionalnymi dystrybutorami są oddziały hurtowni ogólnokrajowych, lub niezależni dystrybutorzy (regionalne mniejsze hurtownie lub sklepy). Ten szczebel niezależnych dystrybutorów chcieli i chcą wyeliminować duże hurtownie prowadzące własne oddziały, dla których regionalny niezależny dystrybutor jest konkurentem. Gdyby Ci niezależni dystrybutorzy byli zależni w dostawach o tych dużych hurtowni to by już dawno ich nie było. Na szczęście są inni dostawcy tacy jak Moto Profil, Motogama, Kolpax itp. którzy nie są dla regionalnego niezależnego dystrybutora konkurentem, a partnerem -ja tak to odbieram współpracując z nimi od wielu lat. Każda duża hurtownia mająca swoje liczne odziały nigdy nie będzie partnerem da niezależnego dystrybutora niezależnie od tego jaką bajeczkę będą opowiadać, bo chce sama sprzedawać z wyższa marżą. Ci regionalni niezależni dystrybutorzy, który współpracują z oddziałami takich firm jak IC czy IT są skazani na zagładę z dwóch powodów.
1/ Mając możliwość szybkiego przerzucania towaru z oddziału nie tworzą własnego magazynu tym samym nie rozwijają się.
2/Ponieważ współpracują z konkurentem więc ich ceny zakupowe pozwalają tylko na dogorywanie, a nie normalne funkcjonowanie i rozwój. Taka polityka regionalnego dystrybutora prowadzi tylko do jednego- końca działalności.
Jeśli więc myślisz przyszłościowo kolego dystrybutorze niezależny zerwij tą pępowinę zagłady i bądź niezależny rzeczywiście. Nawiąż współprace z partnerem, a nie konkurentem.
A czy mechanik to jest partner czy konkurent dla hurtowni, która prowadzi sprzedaż poprzez własne oddziały. Tylko pozornie jest to partner handlowy ale w rzeczywistości jest konkurentem i tak jest traktowany. Gdyby te hurtownie miały dbać o interes mechanika i być dla niego partnerem, a nie konkurentem to nie prowadziłyby sprzedaży detalicznej w dodatku z zaniżonymi cenami w stosunku do oficjalnych cen detalicznych. U mnie nikt z ulicy nie kupi towaru w innej cenie jak oficjalna detaliczna cena choć rynkowa (umiarkowana, akceptowalna). Wszyscy mechanicy o tym wiedza dlatego współpracują ze mną. Dlaczego tej zasady nie ma w IC odpowiedzcie sobie mechanicy sami i wyciągnijcie wnioski.
UCANDO to projekt, który chce konkurować ze wszystkimi szczeblami dystrybucji części zamiennych do samochodów i próbować ich wyeliminować. Walka ze wszystkimi to projekt skazany na niepowodzenie.
Hurtownik

Odpowiedz

Zdegustowany, 28 sierpnia 2015, 18:34 0 -3

Uważajcie na ten sklep! Działalność zakrawa o oszustwo! W opakowaniu markowego produkt (zamawiałem łożysko ruville) do markowego pudełka z logiem oryginału bezczelnie wsadzony zamiennik FAG, o dużo niższej wartości!!!! Zdecydowanie nie polecam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz

mgr inż , 28 sierpnia 2015, 21:31 6 0

Rozumiem ból tyłka ludzi od motointegratora, projekt ledwo zipie a kolejna konkurencja może ich tylko dobić. Nie rozumiem natomiast jak można być tak ograniczonym żeby uznawać ofertę sklepu internetowego jako konkurencję dla warsztatu, albo piszą to hejterzy klakierzy z IC itp albo naprawdę warsztatowcy zasługujący na plajte.

Odpowiedz

mgr inż , 28 sierpnia 2015, 21:32 1 0

Rozumiem ból tyłka ludzi od motointegratora, projekt ledwo zipie a kolejna konkurencja może ich tylko dobić. Nie rozumiem natomiast jak można być tak ograniczonym żeby uznawać ofertę sklepu internetowego jako konkurencję dla warsztatu, albo piszą to hejterzy klakierzy z IC itp albo naprawdę warsztatowcy zasługujący na plajte.

Odpowiedz

Janusz, 29 sierpnia 2015, 11:20 3 0

Tak reklamować IC... Nie masz wstydu Motofocusie

Odpowiedz

mycha Nick, 29 sierpnia 2015, 12:33 0 -1

Mnie zobrzydziło do nowej firmy ględzenie faceta tragicznie odczytującego tekst do reklamy, jakby miał wstręt do tego co robi oraz częstotliwość wyświetlania tej reklamy. Poszli won !!!

Odpowiedz

Anonim, 31 sierpnia 2015, 23:05 1 0

Z ciekawości wszedłem na tą stronę bo części do swego auta najczęściej sprowadzamy z ebaya więc myślałem że tu będzie lepiej większy wybór lub lepsze ceny , oczywiście ceny wyższe i aż 68 części do mego auta a przecież tylko posiadam Hyundai Lantra kombi 1998.

Odpowiedz

obserwator, 1 września 2015, 8:33 1 -1

Ida na bogato z reklama bo wczoraj w TVN TURBO dali program 101napraw z lokowaniem produktu pt.UCANDO.

Odpowiedz

Anonim, 1 września 2015, 9:25 0 -3

To co wczoraj zobaczyłem w TVN TURBO to już żenua. Jakiś mondrala pokazuje jak wymienić olej domowym sposobem żeby było taniej kupując pompkę i kawałek druta. Zapomniał doliczyć kobyłki przynajmniej 4 bo na 2 na pewno równo nie zleje i czasami nasadkę do korka bo też często zwykłym kluczem nie odkręci. Nie wspomnę o podkładkach pod korek, które w dobrym warsztacie dawane są za free a bez nich wymiana do d....py. A na koniec informacja że na takiej operacji podwórkowej zaoszczędzimy 50 zeta bo wymiana w serwisie to 185 czyli sugerują, że na u nich kupimy olej i filtr za 135 zeta, gdzie takie ceny dla detalu. INTERTIM wyrasta na największego szkodnika branży, przebija IC bo ci garażowców żywi a INTERTIM zaczyna ich produkować. BOJKOTOWAĆ TAKIE FIRMY

Odpowiedz

Anonim, 1 września 2015, 12:24 0 -1

a STARY OLEJ GOŚĆ WYLEJE DO KANALIZY ALBO NA ŚMIETNIK WYRZUCI , TO JEST POLSKIE MYŚLENIE - SAM SE NAPRAW - INTERTIM SAM SIĘ WYKOŃCZY I OBY TAK BYŁO .
TAKIM DZIAŁANIEM ZAWSZE MOŻE BYĆ SLOGAN REKLAMOWY - SAM NAPRAW - SAM ZEPSUJ -
przedstawiciel hurtowni

Odpowiedz

Anonim, 1 września 2015, 14:53 1 0

Edukacja techniczna społeczeństwa to coś pożądanego gdyż mimo, że żyjemy już w 21 wieku to z wiedzą techniczną samochodową użytkowników samochodów jest źle. Często spotykam się z taką niekompetencją, że aż przerażenie ogarnia jak taka osoba może jeździć samochodem. To, że właściciel nie wie jakie oznaczenie ma silnik (niezbędne przy doborze części do silnika) to można się nie dziwić, ale brak wiedzy jakim modelem samochodu jeździ to woła już o pomstę do „nieba”.
Uczenie obsługi codziennej samochodu to ze wszech miar wskazany zakres edukacyjny ale prowadzić szkolenia użytkowników samochodów jak przeprowadzać naprawy samochodu to porywanie się z motyką na księżyc. To tak jakby uczyć pacjenta jak na sobie przeprowadzić operację np. wszczepienia bajpasów. Na taki pomysł może wpaść tylko desperata.
Tego typu Hurtownie jak IC i IT najpierw wypięły się na sklepy i małe hurtownie gdyż uważały, że to jest źródło ich nieszczęść ekonomicznych bo musiały im sprzedawać w prawdziwych cenach hurtowych aby sprzedać towar. Wymyśliły sobie, że uruchamiając własne oddziały będą mogły samodzielnie współpracować z warsztatami sprzedając warsztatom towar w wyższych cenach, a tym samym generując wyższą marżę. Gdy się okazało, że współpraca z warsztatami wymaga poniesienia dużych kosztów gdyż trzeba zatrudnić w oddziałach wiele osób i ponosić olbrzymie koszty na dowóz części do licznych rozsianych w terenie warsztatów, to zmuszeni byli zaktywizować sprzedaż detaliczną aby pokryć straty. Ale tu prysła sztuczna bańka cen detalicznych wygórowanych dla warsztatów aby opowiadać bajeczki jakie to ma warsztat duże upusty procentowe. Ponieważ ceny te były sztucznie zawyżone i nie akceptowalne więc zmuszeni byli dawać upusty cenowe dla detalistów aby sprzedać towar. Warsztaty poczuły się oszukiwane przez te hurtownie bo właściciele samochodów przywozili części zakupione w cenach zbliżonych do cen zakupowych mechanika. Co mądrzejszy mechanik nie powiązany umowami zrezygnował ze współpracy z taką hurtownią i przeszedł do niezależnych dystrybutorów, a hurtownie te zostały się z ręką w „nocniku” gdyż pozbyły się sklepów i straciły większość mądrzejszych mechaników.
Co w tej sytuacji mają robić. Ano skoro teraz sklepy wypięły się na nich i większość mechaników to nie pozostaje się nic innego jak uderzać do bezpośredniego konsumenta czyli użytkownika samochodu -dlatego między innymi parcie w IC aby w każdym mieście była filia IC celem zbliżenie towaru do finalnego klienta. Nie dziwcie się więc tym reklamom i tym projektom internetowym UCANDI i IC. To jest akt rozpaczy i łapania się brzytwy przez tonącego. Skoro chcą docierać do waszych klientów to zostawcie im tę zabawę, niech docierają i szkolą ich. Niedługo wrócą do waszych łask na kolanach bo tak się zawsze kończy cwaniakowanie i lekceważenie partnera.
Hurtownik niezależny

Odpowiedz

Mam wypasioną BMKę., 1 września 2015, 15:39 1 0

Ucando - bardzo fajny sklep. Porządnie wygląda. Dobre ceny. Mają też mannuale do napraw. Ja kupiłem sobie sprzęgło. Dziś mechanik mi wymienił i jestem do przodu parę stów, tylko dlatego, że kupiłem sam. Bo to dwumasa była. A i podobno ten słag jest dobry. Części z Ucando są na drugi dzień, więc luz. Jeśli chodzi o wymianę samemu, to bym się nie podjął, no ale spoko, że mają te instrukcje. Będę kupował tam, gdzie taniej, nie jestem głupi :)

Odpowiedz

Anonim, 1 września 2015, 23:25 0 -2

Ciekaw jestem czy UCANDO weżmie odpowiedzialność za zła naprawę układu kierowniczego lub abs ewentualnie AIR bag co wtedy jeśli psełdo mechanik spartoli i zabije kogoś na drodze

Odpowiedz

Słodowy, 2 września 2015, 0:37 2 0

wystarczy obejrzeć będzie pan zadowolony j....e cwaniaczki z "WARSZTATÓW " wysokich lotów

Odpowiedz

majsterkowicz, 2 września 2015, 13:06 4 0

A który pseudo mechanik ponosi odpowedzialnosc za coś co rozwali. Zawsze wszystko co zniszczy przy okazji mówi,że trzeba było wymienic, a szanujący się mechanicy starszych niż 5 lat nie robią chyba, że jest wart więcej niż 100 tys. I może wrwszcie się skończy dzielenie zysków sklapów z mechanikami,bo jest to nagminne i dotyczy wszystkich branż.

Odpowiedz

majsterkowicz, 2 września 2015, 13:06 0 0

A który pseudo mechanik ponosi odpowedzialnosc za coś co rozwali. Zawsze wszystko co zniszczy przy okazji mówi,że trzeba było wymienic, a szanujący się mechanicy starszych niż 5 lat nie robią chyba, że jest wart więcej niż 100 tys. I może wrwszcie się skończy dzielenie zysków sklapów z mechanikami,bo jest to nagminne i dotyczy wszystkich branż.

Odpowiedz

Znam się na autach, 2 września 2015, 14:17 3 0

Nie wiem, czemu się boicie tego UCANDO. Ludzie, ja już kolejny raz u nich zamówiłem części. Mają dobry towar a i wysyłka szybka. Mam kilka aut i sam naprawiam, bo nie będę dawał drogich aut w ręce pseudofachowców, tym bardziej, że mnie oszukali. A w UCANDO zwracają kasę, jak złą część kupię. I to chyba do miesiąca, czy jakoś tak. Dlatego, choć na początku podchodziłem do nich sceptycznie, to jednak będę ich klientem. I nie obchodzi mnie kto za tym stoi...

Odpowiedz

piekarz, 2 września 2015, 19:39 0 -2

Instrukcja jak się samemu wyleczyć, zbudować meble, naprawić auto i wiele innych samoróbek, nikt nikomu nie da zarobić, ogólnie bida z nędzą. Tylko w takim kraju mądrali powstają projekty mieszające na rynku. Państwa zachodnie i ich obywatele są o wiele bogatsi bo każdy jest specem w swojej branży, a nie czeka na żle wyleczonego pcjenta lub zagrażającego na drodze pseudo majsterkowicza.

Odpowiedz

Anonim, 2 września 2015, 23:01 0 -3

Witam. Pa owie prawda jest taka że jak ktoś jedt mechanikiem to nie kafelkarzem i tak samo jest z potencjalnym społecznikiem jak się nie zna nie powinien naprawiać, ale cóż polacy zawsze są najmądrzejsi na świecie i twierdzą że wszystko potrafią zrobić. Ten trend utrzyma się do czasu aż ktoś na tym nie ucierpi spotykając sie z takim na drodze. Wracając do UCANDO to gratuluję Helli i Inyer teamowi pomysłu na wykopanie sobie o grobu. Tak panowie to jest początek waszego końca bo nie dość że rzuciliście swoim klientom kłody pod nogi sprzedając towar w cenach hurtowych kowalskiemu to uczycir go jeszcze naprawiać emitując takie bzdurne programy jak 101 napraw. Oby tak dalej konkurencja nie śpi. Gratuluję pomysłu.

Odpowiedz

Anonim, 2 września 2015, 23:01 0 -2

Witam. Pa owie prawda jest taka że jak ktoś jedt mechanikiem to nie kafelkarzem i tak samo jest z potencjalnym społecznikiem jak się nie zna nie powinien naprawiać, ale cóż polacy zawsze są najmądrzejsi na świecie i twierdzą że wszystko potrafią zrobić. Ten trend utrzyma się do czasu aż ktoś na tym nie ucierpi spotykając sie z takim na drodze. Wracając do UCANDO to gratuluję Helli i Inyer teamowi pomysłu na wykopanie sobie o grobu. Tak panowie to jest początek waszego końca bo nie dość że rzuciliście swoim klientom kłody pod nogi sprzedając towar w cenach hurtowych kowalskiemu to uczycir go jeszcze naprawiać emitując takie bzdurne programy jak 101 napraw. Oby tak dalej konkurencja nie śpi. Gratuluję pomysłu.

Odpowiedz

Anonim, 2 września 2015, 23:01 0 -2

Witam. Pa owie prawda jest taka że jak ktoś jedt mechanikiem to nie kafelkarzem i tak samo jest z potencjalnym społecznikiem jak się nie zna nie powinien naprawiać, ale cóż polacy zawsze są najmądrzejsi na świecie i twierdzą że wszystko potrafią zrobić. Ten trend utrzyma się do czasu aż ktoś na tym nie ucierpi spotykając sie z takim na drodze. Wracając do UCANDO to gratuluję Helli i Inyer teamowi pomysłu na wykopanie sobie o grobu. Tak panowie to jest początek waszego końca bo nie dość że rzuciliście swoim klientom kłody pod nogi sprzedając towar w cenach hurtowych kowalskiemu to uczycir go jeszcze naprawiać emitując takie bzdurne programy jak 101 napraw. Oby tak dalej konkurencja nie śpi. Gratuluję pomysłu.

Odpowiedz

Anonim, 7 września 2015, 10:13 3 0

witam. a ja sie bardzo ciesze ze powstal taki sklep. do tej pory robilem zakupy na portalu aukcyjnym czy tez portalu z ogloszeniami, zeby kupowac jak najtaniej. nie jestem mechanikiem, ale wiele rzeczy przy aucie robie sam, wymiany lacznikow, amortyzatorow, klockow, tarcz, elektryki itd...wiec dlaczego za kazdym razem musial bym kupowac czesci po zabojczych detalicznych cenach sklepowych, albo jechac do mechanikow ktorzy przytna na mnie krocie? oczywiscie kiedy do wymiany jest lozysko oporowe, czy trzeba rozebrac pol skrzyni, albo nie mam odpowiednich narzedzi czy umiejetnosci, to jade do mechanikow i specjalistow...ale jest pelno napraw ktore zdrowy facet, posiadajacy dwie rece, troche rozumu powinien zrobic bez problemu sam. rosnie nam spoleczenstwo leniwe, bezradne, niepotrafiace poradzic sobie z najmniejsza rzecza...bo albo uwazaja ze cos da sie tylko naprawic w serwisie, ktory zeruje na takich lamagach, albo cos jest jednorazowe i nawet nie zastanawia sie nad tym czy mozna to naprawic. szkoly samochodowe tez juz nie ucza mechanikow - szkoly samochodowe ucza "wymieniaczy" czesci, ktorzy beda pracowac w serwisach ASO i zamiast cokolwiek naprawiac, beda tylko wymieniac na nowe. przerazajace jak spoleczenstwo staje sie bezradne. mam 27lat, prowadze serwis rowerowy i zalamuje mnie to z jakimi problemami przychodza ludzie, a tez niejednokrotnie dorosli faceci...az cisnie sie na usta powiedzenie "pi*&a nie chlop". dlatego taki sklep powinien byc, bo napewno jest spora czesc ludzi ktorzy jednak probuja samemu cos zrobic.

Odpowiedz

kupujenaallegro, 7 września 2015, 11:06 1 -1

Ucando best deal = Kraft (EVERY PARTS MATTERS)

Odpowiedz

Anonim, 7 września 2015, 22:38 5 0

Wszyscy cudowni mechanicy, tacy cudowni, że potrafią nawet żarówkę wymienić a wiadomo, że to jest bardzo trudne (faktycznie są przypadki takie), mówią, że to ich zniszczy, że to zniszczy samochód i kierowca napyta sobie biedy. A bzdura. Naciągacze mechanicy, bo większość z nich to złodzieje i naciągacze, niech sobie sami robią. Jeśli ja coś zrobię sam to moja sprawa i nikt nie ma prawa móić mi co musi robić mechanik a co ja. To jest moja sprawa. A jeśli jeszcze mniej wydam, mechanik mnie nie naciągnie a w najgorszym wypadku - nic mi nie zepsuje- to czysty zysk. Więc, panowie mechanicy- walcie się! Macie wszystkich za debili. Oto cena waszego myślenia.

Odpowiedz

jot23, 14 września 2015, 20:51 0 0

brak wszystkich modeli vw

Odpowiedz

markus , 21 września 2015, 22:47 1 0

na temat Motointegratora chyba pisał fan IC ........ :) jakie to cudowne narzędzie dla mechanika albo sam pracownik IC . coś przeoczyłeś zapytaj warsztatów!!!!!

Odpowiedz

Jan Paleczny, 22 września 2015, 13:20 1 0

Bardzo dobry sklep, to UCANDO. Dobre części i w miarę tanio. Ludzie w obsłudze znają się, a części miałem na drugi dzień. Szkoda tylko, że nie mają opon :-(

Odpowiedz

Damian O., 29 września 2015, 19:35 2 0

To może ja ujawnię, kto stoi za ucando.pl, otóż są to ludzie z branży, fachowcy, dlatego mają silny zespół. A co do sklepu, to ceny bardzo dobre i fajna wyszukiwarka po autach, poza tym mówi się na mieście, że wszyscy kierowcy u nich już kupują.

Odpowiedz

Anonim, 15 października 2015, 14:11 0 0

nie mają wszystkich modeli civica

Odpowiedz

Anonim, 23 października 2015, 10:39 0 -1

jeszcze nie znalazłem u nich, potrzebnej mi części.... zawsze brakuje....

Odpowiedz

Jacek Zielak, 27 października 2015, 11:26 1 0

Wreszcie porządny sklep. Dużo części. Dobre ceny. Robię zakupy już po raz czwarty i serio, jestem zadowolony.

Odpowiedz

Anonim, 27 października 2015, 23:55 0 -2

Widzę, że większość tutaj piszących to debileczki. Dlaczego? Ano dlatego, że większość markowych produktów jest w UCANDO droższych niż w innych sklepach internetowych. Jedyne okazje to tzw. Ucando beast deal. Tylko nie wiadomo co to za produkty i, jak z jakością tychże. Ponadto ich hasło, że mogę zrobić to lepiej niż mechanik nie ma w większości zastosowania, bo nie każdy ma odpowiednie narzędzia, kanał lun podnośnik. To hasło potwierdza się tylko w prostych naprawach. Tak więc nie ma co panikować i ich bojkotować.

Odpowiedz

izbski86, 28 października 2015, 19:44 1 0

ja też robię u nich regularnie zakupy i jestem zadowolony, części oryginalne, do tego zawsze przesyłka na czas i do tego pancernie opakowana, żeby nic się nie uszkodziło :) także ja jestem naprawdę bardzo zadowolony ;)

Odpowiedz

niepewny, 10 listopada 2015, 13:46 0 -1

Z instrukcjami montażu bywa różnie, jak ktoś nie potrafi trzymać klucza w ręce to nawet najlepszy poradnik mu nie pomoże. Ja stawiam na oszczędność i kupuje w http://www.iparts.pl - może nie słychać o nich w TV ale w mojej ocenie sklep dużo lepszy od ucando.

Odpowiedz

Klient, 19 listopada 2015, 18:40 0 -1

Ucando... taa...Nie polecam tego sklepu, zamówiłem części do konkretnej marki i modelu samochodu i jak okazało się w trakcie montażu, połowa z nich nie pasuje! Ale to nic, bo największy cyrk jest z tym, że nie mogę tych części zwrócić, bo jak twierdzi sprzedawca zwrotowi podlegają tylko towary nieużywane, co jest nie prawdą, bo w regulaminie sklepu nie ma o tym żadnej wzmianki.

Odpowiedz

kifafsek, 23 listopada 2015, 20:28 2 0

ja to uwielbiam robić u nich zakupy :) zawsze wszystko zgodnie z zamówieniem, dostarczają bardzo szybko i profesjonalnie zapakowane, polecam wszystkim mechanikom UCANDO! :)

Odpowiedz

Anonim, 27 listopada 2015, 10:43 0 -1

Mimo dostępności części nie posiadaja ich na stanie ani nie potrafia sprowadzić. Czas relizacji zamówienia 10 dni i dłużej - trwa dalej. Z powodu braku towaru nic nie dzieje się z moim zamóiweniem nadal ststu utworzone ani zwrotu ani kontaktu ze strony sklapu. Nie radze składać zamówienia w UCANDO.

Odpowiedz

PRAWDA INTER TEAM, 28 listopada 2015, 15:57 1 -1

A ja widzę że większość komentarzy jest dodawana przez pracowników INTER TEAM - czyli UCANDO.

POZDRAWIAM

Odpowiedz

mordek_kaj, 29 listopada 2015, 18:10 0 0

a ja zrobiłem na ucando zakupu i mi się mega opłaciło, bo nie dość, że super ceny to jeszcze dali mi 10% zniżki na następne zakupy, to tylko ja dostałem, czy każdy tak ma? :)

Odpowiedz

mechanic, 3 grudnia 2015, 14:30 3 0

Sam prowadzę warsztat od kilku ładnych lat i nie narzekam na brak klientów. Zarówno przyjmuję auta z własnymi częściami (oczywiście nie daję wtedy gwarancji na poprawność działania takiej części ) jak i sam zamawiam części z kilku hurtowni to ceny mam niższe od sklepowych ale jak słyszę jak niektórzy kasują ludzi za naprawy oraz jaka jest jakość wykonania takich napraw to się nie dziwię ludziom że wolą naprawiać sobie sami jak mogą...... A pseudo mechanicy którzy szybko chcą zarobić wielkie pieniądze niech dalej narzekają.... Oby więcej takich sklepów

Odpowiedz

m39, 17 lutego 2016, 22:38 2 0

Prawda jest taka że mechaników bardzo boli taki sklep, bo kupują części w IC czy innej hurtowni z rabatem powiedzmy 30%, a przy montażu dokładają 50 czy 60% swojego "uczciwego" zarobku i koszty robocizny. Zasadnicze pytanie czy warsztat może w ten sposób zarabiać?

Odpowiedz

m39, 18 lutego 2016, 14:38 1 0

Zamówienie zrealizowane w przeciągu 24 godzin - brawo. Gorąco polecam, oby tak dalej.

Odpowiedz

janusz, 2 marca 2016, 18:57 0 -1

Zawiodłem się na tym sklepie po pierwszym zamówieniu , brak nr.przesyłki uniemożliwiło to śledzenie przesyłki.
Największy minus to brak paragonu jako dowód zakupu do ewentualnej reklamacji , na myśl mi nie przyszło że tak reklamowany sklep stosuje takie praktyki.

Z tych powodów nikomu nie polecam tego sklepu " ucando" mimo wszystko że ta opinia by się nie ukazała to i tak nie polecę tego sklepu .

Odpowiedz

~Czarny , 21 marca 2016, 11:29 0 -1

W nawiązaniu do tego pana moralisty : niech Pan nie obraża kierowców, taki osąd jest nie na miejscu i świadczy bardzo małym zasobie wiedzy na ten temat. Nie należy mierzyć wszystkich swoją miarą.

Odpowiedz

swoj, 25 maja 2016, 21:20 0 0

witam kiedys czytalem negatywne komentarze o ucando.pl wiec sprobowalem zamowilem zestaw oslon teleskopow do nissana plus paski....i co dostalem szybko kurier dal mi trzy terminy w godzinach do odbioru cena super jestem bardzo zadowolony wszystko pasowalo super zapakowane polecam..... w skrocie ci co zle o nich pisza to naciagacze...i wymyka im sie marza za towar ktury wciskaj nap na aleggo..

Odpowiedz

J.R., 16 lipca 2016, 17:49 0 0

Pare dni temu Kupilem wydech do Zafiry na 2gi dzien mialem go juz w domu .Szok tak szybko ,z allegro 2-4 dni idzie przesylka.Wydech idealnie pasowal ,zapakowany super .Ja polecam ten sklep.

Odpowiedz

J.R., 16 lipca 2016, 17:49 1 0

Pare dni temu Kupilem wydech do Zafiry na 2gi dzien mialem go juz w domu .Szok tak szybko ,z allegro 2-4 dni idzie przesylka.Wydech idealnie pasowal ,zapakowany super .Ja polecam ten sklep.

Odpowiedz

Romek romek, 1 sierpnia 2016, 19:57 0 -2

Nie polecam. Ten sklep to jakaś paranoja-zamowilem część z opcją wysyłki i płatności za pobraniem -od 1-2 dni robocze, po 4rtym dniu nie było kuriera-zadzwonilem do nich na centrale i usłyszałem,ze mają jakiś błąd w systemie i większość zamówień jest w tzw. "Chmurze"-Moje też, zero kontaktu ze strony sklepu, po tygodniu dałem sobie z nimi spokój i już więcej nie skorzystam. Odradzam ten pseudo sklep.

Odpowiedz

Niewazne, 9 sierpnia 2016, 11:22 0 -1

Nie polecam, bardzo nieprzyjemni na infolinii, nie są pomocni.

Odpowiedz

Zrób to sam , 26 sierpnia 2016, 11:09 0 0

Zrobiłem zakupy pierwszy raz na próbę kupiłem filtry w bardzo dobrej cenie, po co przepłacać w innych sklepach.Jestem jak na razie zadowolony i chętnie coś kupię u nich w dobrej cenie.

Odpowiedz

dudi, 5 października 2016, 17:24 1 -1

Ja znam jednak lepsze sklepy. Ten jest zbyt drogi. Poszukaj, nie warto przepłacać a i czas realizacji zamówienia daje wiele do życzenia.

Odpowiedz

bartosz, 12 października 2016, 13:58 0 -1

ucando to iluminaci oni to wszystkko nakrecaja aby kowalski wiecej tracił popsuł jeździł do warsztatów ,oni chcą zniszczyć ten rynek ludzi dobić mechaników wszystkich czyste zło nie kupujcie tam .

Odpowiedz

Krzysiek, 20 października 2016, 20:52 0 -1

Spółka HELLA KGaA Hueck & Co. rozszerza swą działalność e-commerce poprzez akwizycję iParts. HELLA zamierza w ten sposób zwiększyć swoją aktywność w sektorze e-commerce i przyspieszyć w nim przyszłą ekspansję skupiając się na regionie północnej i wschodniej Europy.
Dobry sklep konkurencyjne ceny szybka wysyłka.Polecam

Odpowiedz

tomasz, 28 października 2016, 16:47 1 -2

Nie polecam totalna olewka klienta czekam na przesylke 4 dzien wiec pisze maila dostaje odpowiedz ze maja awarie podziekowalem zrezygnowalem z zakupow woecej u nich nie zamowie

Odpowiedz

slitek, 3 listopada 2016, 8:33 1 0

Z tego co widze to jest tu mnostwo komentarzy od konkurencji albo zazdrosnych warsztatow, ktore zdzieraja niebotyczne kwoty za drobiazgowe naprawy. Postanowilem zaryzykowac i kupic w ucando chlodnice firmy Behr Hella, ktora wyniosla mnie ponad 100zl mniej niz najtansza w serwisie aukcyjnym. Towar na stronie byl oznaczony ze wysylka w ciagu 1-2 dni wiec sprzet byl dostepny od reki, wyslany jeszcze tego samego dnia (wieczorem, co moim zdaniem znacznie przyspieszylo wysylke) i dostalem paczke niecala dobe po zlozeniu zamowienia.

Generalnie nie mam sie do czego przyczepic, chlodnica pasuje, zatem dobor na ich stronie dziala ok. Ceny duzo nizsze wiec nie widze powodu aby nie skorzystac. Z wielu komentarzy tu wychodzi ze sklep chyba mial jakies problemy z zamowieniami lub dostepnosciami czesci... w sumie nie wnikam bo mnie akurat to ominelo aczkolwiek bylem gotowy na opoznienia bo specjalnie jakos mi sie nie spieszylo.

Skadinad... jak wysokie marze musza narzucac sobie inne sklepy skoro przykladowo na takiej chlodnicy mozna zejsc z cena o ponad 100zl a i tak zarobic?

Odpowiedz

Czesław, 22 listopada 2016, 11:10 2 -3

Ja kupuję części samochodowe czasu w sklepie internetowym Iparts i jestem bardzo zadowolony z jakości usług i profesjonalizmu firmy. Jeśli ktoś chciałby kiedyś zamówić produkty najwyżej jakości to serdecznie polecam :)

Odpowiedz

Rysiek, 23 listopada 2016, 14:59 0 -1

jeśli chodzi o te i inne części które polecam to napewno w sklepie iparts.pl . Tam zawsze jest wszystko :) niewiem jak to robią :)

Odpowiedz

Stomil, 13 grudnia 2016, 18:02 3 -1

Czesiek i Rysiek, spamujecie jak cholera!!! Konkret: Czujnik położenia wału korbowego BOSCH 0 281 002 603 -iparts 102 zł, ucando 78 zł. PONAD 20% różnicy! Jestem prywatnie użytkownikiem Fiata i akurat dziś tego szukałem.

Odpowiedz

Jozin, 8 lutego 2017, 22:20 9 0

Ucando zostało wchłonięte przez ipartza. Także nic już ciekawego z tego nie będzie. Natomiast za ipatzem stoją tzw. "janusze biznesu", czyli dwóch mało sympatycznie wyglądających typków...

Odpowiedz

Jerzy, 27 lipca 2017, 11:52 1 -1

Ucando - oszukando tak to powinno brzmieć. Wszystko to made in china . W szczególności nie polecam tarcz i klocków hamulcowych . Oczywiście po monterzu reklamacje odmowne..

Odpowiedz

Juzek, 8 sierpnia 2017, 18:17 0 -1

Odgrzeję kotleta.
Panowie z UCANDO robią na klientach normalne wałki.
Zamawiałem łożyska FAG, a w pudełeczku (rozerwanym zresztą) po FAG jedno łożysko OK, a drugie TIMKEN.
Nie polecam.

Odpowiedz

aGUSIA7, 19 grudnia 2017, 22:02 1 -1

NIE POLECAM!!!!!!!!!!!!! Zamówiłam reflektory (na stronie widnieją jako dostępne), zamawiam (dostawa kurierem), dostaję potwierdzenie zamówienia na adres e-mail. Po 2 dniach dzwonię gdzie moje przesyłka - rozmowy z konsultantem nagrywane, "przepraszamy za zwłokę, dziś wysyłamy towar, jutro Pani otrzyma", po południu następnego dnia dzwonię gdzie jest moja przesyłka i słyszę, że moje zamówienie zostało anulowane, a pieniądze wrócą na konto do 2 dni. Nikt nie umie powiedzieć dlaczego zamówienie anulowane. Tak tydzień czasu straciłam prze UCANDO. NIE POLECAM, NIE POLECAM, NIE POLECAM

Odpowiedz

Nikt, 13 lutego 2018, 11:50 3 0

Osobiście uważam, iż konkurencji w dzisiejszych czasach nie da sie powstrzymać, a zdrowej konkurencji raczej już nie ma i podejrzewam nie będzie i sami jesteśmy sobie tego winni - czytaj CZŁOWIEK, który ze swojej chciwości słynąc, chce więcej i więcej i tylko dla siebie. W waszych komentarzach, tych które są przeciw takim firmom jak ucando czy temu podobne, również jest mocno wyczuwalny ton zawiści i strachu przed brakiem pracy dla mechaników. Otóż uważam, iż takie firmy nie są w stanie zagrozić mechanikom i warsztatom samochodowym, gdyż dzisiejszy klient jest tak zapracowany a po pracy tak leniwy, pomijam fakt "zakuty" w niemyśleniu, że nie sądzę, aby nagle każdy posiadacz samochodu, sam sobie reperował samochód z części zakupionych w necie, nawet kiedy da mu się instrukcje, i tak będzie potrzebował całej reszty sprzętu, narzędzi i miejsca. Nie jestem mechanikiem ani też sprzedawcą części; samochody zaś zawsze były moją pasją i szlag jasny mnie trafia, kiedy muszę odstawić samochód do jakiegokolwiek warsztatu, bo za każdym razem i mam tu na myśli wyspecjalizowane warsztaty, musi wyskoczyć jeszcze coś i coś i po wyjeździe naprawa okazuje się bez naprawy, a przy okazji zostało wymienionych kilka innych rzeczy na stare i przechodzone. Kiedyś były czasy wzajemnej uczciwości (w miarę) TERAZ jest z tym co raz gorzej, gdzie nasz rodzimy, Polski mechanik, jest ostatnim oszustem i wyzyskiwaczem, myślę że w dobrych 80% warsztatów i rzecz jasna, iż moja wypowiedź spotka się z ogromnym oburzeniem i krytyką! ale spójrzmy prawdzie w oczy, CZYŻ NIE JEST TAK?! Oszukujemy i kłamiemy na każdym kroku, a tam gdzie można z tego wyjąć jakiś dodatkowy pieniądz, nie mamy żadnych skrupułów i mamy gdzieś fakt, naszego człowieczeństwa. Osobiście uważam, iż należy się nam wszystkim duża lekcja pokory albo porządny wp....dół od losu. I nie ma w tym nic złego, jak równy dostęp dla wszystkich do części i naprawa we własnym zakresie. Słusznie, ktoś zauważył, iż produkowane samochody już nie są tak proste w naprawie, jak stara beczka mercedesa czy duży fiat i taki klient niedoinformowany może więcej szkód sobie narobić, niż korzyści. I tak czy inaczej trafi do pana Kazia, który i tak go orżnie i tak. Mam głupią nadzieję, iż dzięki większemu dostępowi do wiedzy i części, wielu nieuczciwych mechaników nie będzie miała wyjścia i niestety dla nich, zacznie się uczciwa praca, albo NARA!!! Ciężko będzie mądremu klientowi wcisnąć byle kit, ale to niestety nie nastąpi zbyt szybko.
A pisemkom takim jak ten artykuł, mowię stanowcze nie, gdyż jest to niezdrowe podburzanie do tego typu chorych dyskusji, skoro jest ogólna wolność we wszystkich dziedzinach, to dlaczego nie może być wolności w takiej działalności. Kogoś najwyraźniej bardzo zabolał fakt powstania takiej firmy. A ocenę tego czy ktoś dobrze czy źle postępuje, proponuję zacząć od siebie, bo uczciwy człowiek, mechanik i tp nie będzie musiał obawiać się o pracę i klientów.
Pozdrawiam wszystkich.

Odpowiedz

niko.n, 9 kwietnia 2018, 16:34 6 0

Nareszcie konkurencja dla "inter cars". Brawo!!! Dlaczego ktoś, kto lubi coś robić przy swoim samochodzie a przede wszystkim potrafi, to za karę musi płacić więcej za części - bo nie jest mechanikiem? Nie jeden amator jest lepszy od mechanika. Jeżeli ktoś się nie zna to niech jedzie do warsztatu. Gratulacje Ucando. Trzymajcie tak dalej, czyli dobre ceny i możliwość wyboru jakości.

Odpowiedz

znikł, 4 maja 2018, 20:32 4 0

BOLI ,CO ???

Odpowiedz

Piter garażowy, 8 maja 2018, 13:26 3 -2

Myślę że to dobry projekt nikt kto ma zdrowy rozsądek I za grosz zielonego pojęcia o mechanice nie będzie korzystał ze sklepu bo chyba nie mamy tu do czynienia z dziecmi tylko z ludzmi doroslymi a jak chcą sobie poeksperymentowac to prosze bardzo
Ciekawi mnie tylko płacz pseudo mechaników i sklepikarzy jednym zostanie uczyć się na swoich furach a drugim sprzedaż choinek zapachowych i końcówek wydechu

Odpowiedz

Anonim, 13 maja 2018, 12:59 2 0

wiekszość komentarzy pisana przez zdzisia co ma warsztat w stodole i kasuje klienta 2 razu, za usługę i jeszcze na częściach. ja kupuje na ucando i jade do aso zeby montowali.

Odpowiedz

Anonim, 2 lipca 2018, 13:51 1 0

chyba sami mechanicy to komentuja :) a autor zbiera hajsy.....

Odpowiedz

Anonim, 2 lipca 2018, 13:54 0 0

ale to to boli mechanikow co :) haha sami niewierni skacza z hurtowni na hurtownie gdzie taniej. wkoncu detal wie jaka jest realna cena. Cieszy.

Odpowiedz

art2310, 18 lipca 2018, 12:12 2 0

Części w prżyzwoitek cenie,szybka przesyłka a jak ktoś się trochę zna na mechanice to proste naprawy zrobi sam a nie w ASO gdzie za wjazd na podnośnik licznik już bije 200 albo więcej.Do wymiany chłodnicy czy filtra powietrza nie trzeba mieć skończonej samochodowki i 20 lat doświadczenia.

Odpowiedz

Rasta, 23 lipca 2018, 8:06 1 -1

Nie Polecam Ucando, robią błędy przy wysyłce a później problemy z odsyłaniem towaru, absolutnie odradzam zakupy w tym sklepie internetowym.

Odpowiedz