Continental w Tour de France

, 12 sierpnia 2015, 8:20

Zespoły kolarskie wykorzystujące opony Continental osiągnęły znakomite wyniki w tegorocznym wyścigu Tour de France. Do siedmiu zwycięstw etapowych dołączyły nagrody dla „najlepszego zespołu” i dla „najlepszego młodego zawodnika” oraz drugie miejsce w klasyfikacji punktowej i klasyfikacji górskiej.

Opony rowerowe Continental były wykorzystywane przez najlepszych cyklistów świata z pięciu zespołów podczas Tour de France 2015. Na oponach Continental liczne sukcesy grupowe i indywidualne osiągnęli zawodnicy BMC Racing z USA, Lotto-Soudal z Holandii, Movistar z Hiszpanii, włoskie Lampre-Merida oraz GreenEdge Orica z Australii.

Niewątpliwie największym osiągnięciem indywidualnym dla kolarzy wykorzystujących opony Continental w Tour de France 2015 jest drugie i trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, które zajęli Kolumbijczyk Nairo Quintana i Hiszpan Alejandro Valverde z ekipy Movistar. Co więcej, opony Continental dowiozły zawodników do zwycięstwa w siedmiu etapach wyścigu, z czego cztery należały do Niemca André Greipel z Lotto-Soudal. Zawodnik ukończył rywalizację z drugim miejscem w ogólnej klasyfikacji punktowej i zdobył zieloną koszulkę. Dwa etapy wygrała drużyna BMC Racing, a jeden etap należał do zespołu Lampre-Merida.

Biorąc pod uwagę drużynową klasyfikację generalną, w tegorocznej edycji wyścigu zwyciężył zespół Movistar, którego kapitan Nairo Quintana, zdobył również białą koszulkę dla najlepszego młodego kolarza oraz uzyskał drugie miejsce w klasyfikacji górskiej.

Podczas różnych etapów Tour de France 2015 zawodnicy mogli korzystać z dwóch modeli opon Continental: Continental Competition – bardzo wszechstronnych, wykorzystywanych w niemal każdym etapie wyścigu, bądź Continental Podium II – niezastąpionych w trakcie prób czasowych. Wszystkie opony wyścigowe Continental dedykowane do Tour de France oraz innych ważnych wydarzeń sportowych są wytwarzane ręcznie w zakładach produkcyjnych zlokalizowanych w Korbach w Niemczech. Do ich produkcji wykorzystuje się technologię Black Chili – mieszanki kauczuku umożliwiającej oponie optymalne dostosowywanie się do nawierzchni. W zakładach w Korbach produkowane są także opony do motocykli, samochodów oraz do zastosowań przemysłowych.
 

Komentarze

Brak komentarzy