50 milionów elektrycznych układów kierowniczych Bosch

, 3 sierpnia 2015, 11:48

Elektryczne układy kierownicze coraz częściej stają się standardowym wyposażeniem nowoczesnych samochodów. W porównaniu z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy, pozwalają zaoszczędzić do 0,8 litra na 100 przejechanych kilometrów. W lipcu, dwanaście lat po rozpoczęciu produkcji, z fabryki Boscha w Schwäbisch Gmünd, zjechał 50-milionowy Servolectric.

– „Na następne 50 mln na pewno nie trzeba będzie czekać kolejnych dwanaście lat" – mówi Christian Sobottka, przewodniczący Automotive Steering Business Division w firmie Bosch.

Udziały rynkowe elektrycznych układów kierowniczych będą nadal rosnąć. Dla elektryfikacji i automatyzacji jazdy – dwóch ważnych trendów światowego przemysłu motoryzacyjnego – elektryczny układ kierowniczy jest kluczową technologią. Na przykład tylko układ wspomagany elektrycznie można zastosować w samochodach elektrycznych, ponieważ dla układu wspomaganego hydraulicznie nie jest dostępne zasilanie z silnika spalinowego.

W przypadku zautomatyzowanej jazdy (współdziałania układu kierowniczego, hamulcowego i czujników) istotnego znaczenia nabiera wzajemne współdziałanie układu kierowniczego ze wszystkimi ważnymi podzespołami zamontowanymi i podłączonymi do sieci w pojeździe. Należą do nich na przykład układ kontroli trakcji ESP, sterownik silnika i czujniki otoczenia.

Kolejnym celem działalności badawczo-rozwojowej jest powiązanie podzespołów siecią w kompletne systemy sterowane przez oprogramowanie. Bosch przygotował gotowe do produkcji seryjnej rozwiązanie, które umożliwia parkowanie samochodem połączonym z przyczepą za pomocą smartfonu.

Siedem na dziesięć układów kierowniczych firmy Bosch jest wspomaganych elektrycznie
Elektryczne układy kierownicze Boscha są produkowane w Europie, Ameryce Północnej i Chinach. Obecnie około 70 procent układów wspomagania kierownicy ma napęd elektryczny. Dla porównania w 2009 roku odsetek ten wynosił 40 proc. Bosch przewiduje, że do roku 2020 wspomaganie hydrauliczne będzie stanowiło jedynie dziesięć do piętnastu procent wszystkich produkowanych układów kierowniczych ze wspomaganiem.

Komentarze

Brak komentarzy