Nowe Centrum Dystrybucyjne części Grupy Volkswagen

, 27 lipca 2015, 9:50

W Komornikach pod Poznaniem otwarto centrum logistyczne Volkswagen Group Polska o powierzchni 30 000 metrów kwadratowych. Nowoczesny budynek będzie odpowiadał za dystrybucję części oraz akcesoriów z logo marek grupy VW.

Budowę Nowego Centrum Dystrybucyjnego Volkswagen Group Polska zainaugurowano rok i cztery miesiące temu. Po zakończeniu intensywnych prac budowlanych, we wrześniu 2014 VGP rozpoczął wyposażanie centrum, a następnie w lutym 2015 przeprowadzkę części zgromadzonych w dwóch wykorzystywanych do tej pory magazynach. W trakcie przeprowadzki przetransportowano prawie 65 000 materiałów o łącznej wadze 3500 ton oraz wykonano ponad 500 kursów na łączną odległość 40 000 kilometrów, co w przybliżeniu równa się obwodowi Ziemi na równiku.

Budynek znajduje się w pobliżu autostrady A2, co zapewnia optymalne połączenia transportowe. Budynek został zaprojektowany i wyposażony z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań mających na celu nie tylko wzrost wydajności procesów, ale również zapewnienie komfortu pracy pracownikom. Jest to jeden z najjaśniejszych obiektów tej klasy. Zwiększony dopływ światła naturalnego zapewniają przeszklenia stanowiące 4 procent powierzchni dachu oraz 13 procent powierzchni ścian. Zastosowanie zaawansowanych rozwiązań izolacyjnych pozwala na utrzymywanie temperatury wewnątrz obiektu na minimalnym poziomie 17 st. C. Kompleks spełnia najwyższe standardy techniczne, użytkowe, a także ekologiczne, czego potwierdzeniem jest uzyskanie prestiżowego certyfikatu BREEAM.

Nowe Centrum Dystrybucyjne to także inwestycja w nowy system zarządzania zasobami przedsiębiorstwa w zakresie zaopatrzenia, magazynowania i sprzedaży. Uruchomieniu operacji logistycznych w nowej lokalizacji towarzyszy kolejne przedsięwzięcie jakim jest wdrożenie nowego systemu informatycznego ET2000, dedykowanego dla Grupy VW. Polska jest pierwszym krajem wdrażającym system z rozszerzonym modułem zarzadzania gospodarką magazynową.

Na uroczystość otwarcia przybyło ponad 100 zaproszonych gości. Wśród nich Wicewojewoda Wielkopolski Dorota Kinal, Starosta Poznański Jan Grabkowski, Wójt Gminy Komornik Jan Broda, dziennikarze branży motoryzacyjnej, logistycznej oraz mediów lokalnych, Przedstawiciele Stacji Dealerskich, Partnerzy Serwisowi, Kluczowi Partnerzy Biznesowi oraz Przedstawiciele Grupy Volkswagen. Gościem szczególnym z ramienia Koncernu był Fred Kappler, Dyrektor Działu Oryginalnych Części i Serwisu Grupy VW. Gości przywitali Prezes VGP, Achim Schaible oraz Dyrektor Obsługi Posprzedażnej Grupy Stanislav Pekař.

Na uroczystość zaproszono również pracowników wszystkich działów Volkswagen Group Polska, dla których była to okazja do zwiedzenia obiektu i zapoznania się z jego funkcjonalnością.

Dowiedz się więcej

Nowe części febi do Volkswagena Transportera
Nowe części febi do Volkswagena Transportera

Znajdujący się przy dyferencjale wałek pośredni jest powszechnie znanym słabym punktem w samochodzie Volkswagen Transporter T5. Zadaniem wałka pośredniego jest przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy dyferencjałem a półosiami napędowymi, które napędzają koła. Wysoki moment obrotowy napędu może doprowadzić do ścięcia zewnętrznego wieloklina wałka pośredniego, a tym samym przerywane jest przekazanie siły na koła. Wskutek tego samochód […]

Błąd zaworu EGR w Volkswagenie Transporterze T5
Błąd zaworu EGR w Volkswagenie Transporterze T5

Świecąca się kontrolka silnika może oznaczać błąd zaworu EGR. Przedstawiamy diagnostykę „nie wprost” i rozwiązanie tego problemu przez specjalistów firmy Texa na przykładzie Volkswagena Transportera T5 2.0 TDI 4Motion (CAAA). Urządzenia diagnostyczne, po które sięga większość mechaników podczas napraw samochodów, powinny być traktowane przede wszystkim jako narzędzia, a nie gotowy sposób naprawy samochodu. Niestety, nie […]

Gigantyczna afera z udziałem Volkswagena – koncern fałszował testy emisji spalin
Gigantyczna afera z udziałem Volkswagena – koncern fałszował testy emisji spalin

Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) dokonała odkrycia, które może zachwiać międzynarodowym rynkiem motoryzacyjnym. Jeden z największych światowych producentów samochodów fałszował wyniki badań emisji spalin, po to by jego silniki zostały dopuszczone do sprzedaży. Mowa o co najmniej 11 milionach pojazdów sprzedanych na całym świecie. Diesel musi kopcić… To znane powiedzenie, od dłuższego czasu było sukcesywnie […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 23 września 2015, 19:27 0 0

A części jak nie ma tak nie ma :) Co z tego że super jest jak części w całej Polsce brak. O tym napiszcie

Odpowiedz