Sprzedażowy sukces Webasto

, 24 czerwca 2015, 12:48

Firma Webasto zanotowała w 2014 roku wzrost wartości sprzedaży, która wyniosła 2,5 miliarda euro. To o 8 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego. Co więcej, pozytywne wyniki finansowe dotyczą również zysków Webasto Group, które w 2014 roku wyniosły 136 milionów euro, co oznacza wzrost o 10 proc. w stosunku do 2013 roku.

Bardzo dobry wynik sprzedażowy osiągnięty został w trzech obszarach: Szyberdachy i Podzespoły (dachy przesuwane i panoramiczne) stanowiły 68 proc. wartości sprzedaży, sektor Thermo & Comfort (systemy ogrzewania i klimatyzacji) stanowił 20 proc., a Kabriolety (dachy składane do kabrioletów) 12 proc.

–  „Ubiegły rok fiskalny był dla Webasto zadowalający. Przez lata notowaliśmy stały wzrost sprzedaży oraz zysku operacyjnego (EBIT). Rozwój ten był możliwy przede wszystkim przez dwucyfrowy wzrost w obszarze zajmującym się dachami panoramicznymi”.  – powiedział dr Holger Engelmann, prezes zarządu Webasto SE podczas corocznej konferencji prasowej w Monachium.

68 proc. wartości sprzedaży stanowił sektor, zajmujący się produkcją dachów przesuwanych i panoramicznych. W tym obszarze coraz większą rolę odgrywają lekkie dachy wytworzone z innowacyjnych materiałów. Rośnie popyt na wyprodukowane przez Webasto cienkie i jednocześnie lżejsze bezpieczne szyby ProTec. Inną godną uwagi innowacją technologiczną jest pierwszy poliwęglanowy dach pochłaniający podczerwień, pozwalający na redukcję nagrzewania się wnętrza pojazdu. Dach ten montowany jest obecnie w trzeciej generacji samochodu Smart Fortwo.

Dalszy wzrost w obszarze Thermo możliwy jest dzięki wysokonapięciowemu podgrzewaniu w pojazdach hybrydowych oraz elektrycznych, które wejdzie do seryjnej produkcji w tegorocznych modelach Volvo XC90 oraz Chryslera Town i Country. Innym czynnikiem pobudzającym wzrost będą systemy chłodzenia ładunków przeznaczone dla samochodów dostawczych – Webasto opracowało dla nich indywidualne rozwiązania.

W roku 2014 ponownie wzrosła również liczba pracowników Webasto Group. Pod koniec grudnia dla lidera rynku systemów dachowych i grzewczych pracowało niemal 10 400 osób. Rodzina Webasto powiększyła się więc, w porównaniu z rokiem ubiegłym, o 600 osób. Nowi członkowie załogi zatrudnieni zostali przede wszystkim w Europie i w Chinach, gdzie w ciągu ostatnich dwóch lat otworzono dwa nowe zakłady produkcyjne – w Wuhan i Shenyangu.

Dobre wyniki firmy kontynuowane były w pierwszym kwartale 2015 roku. Wartość sprzedaży była o 22 proc. wyższa niż w pierwszym kwartale roku 2014. Stopa zwrotu EBIT wyniosła w tym okresie 5,3 proc.. Patrząc na rok 2015 ogółem, Webasto dostrzega możliwość dalszej poprawy wyników.

– „W ciągu roku oczekujemy dwucyfrowego wzrostu wysokości sprzedaży oraz zysków. Korzystamy obecnie z tego, że przez ostatnie lata nieustannie optymizowaliśmy procesy. Wielkość zamówień Webasto Group wynosi obecnie 9,8 miliardów euro, co przewyższa o ok. 1 miliard wartość z roku ubiegłego” – powiedział dr Holger Engelmann.

W ostatnich latach, w globalnej strategii Webasto szczególną pozycję zajmują Chiny, jako najszybciej rozwijający się rynek. Webasto wzmacnia swój zasięg także w Europie Wschodniej, rozbudowując fabrykę w Aradzie w Rumunii. Istnieje ona od 2008 roku, a obecna rozbudowa ma na celu uczynienie z niej największego zakładu produkującego systemy dachowe w Europie, zatrudniającego niemal 1000 pracowników.

Webasto inwestuje również w Niemczech, które umacniają swoją pozycję jako największe centrum kompetencyjne, czego dowodem jest rozbudowa siedziby korporacji mieszczącej się w Stockdorfie obok Monachium. Celem Webasto jest rozbudowa najbardziej zaawansowanego centrum rozwoju dla dachów przesuwanych i panoramicznych w miejscu, gdzie mieści się baza firmy.

Dowiedz się więcej

Webasto od 10 lat z tytułem „Best Brand”
Webasto od 10 lat z tytułem „Best Brand”

Webasto jest wskazywana przez czytelników niemieckiego magazynu „auto motor und sport” jako najlepsza marka już od dekady. W tym roku jury również przyznało firmie tytuł „Best Brand’ w kategorii „Ogrzewanie postojowe”. W tym roku Webasto zebrało 64,5% wszystkich oddanych głosów, co oznacza ponad pięcioprocentową przewagę nad konkurencją. W głosowaniu wzięło udział około 112 tysięcy czytelników […]

Panoramiczny dach Webasto pochłania ciepło
Panoramiczny dach Webasto pochłania ciepło

Pochłaniający ciepło panoramiczny dach Webasto wykonany z odpornego na stłuczenia poliwęglanu zapewnia lepsze oświetlenie wnętrza samochodu, tworząc w Smarcie Fortwo wrażenie większej przestrzeni. Webasto produkuje panoramiczne okna dachowe montowane w trzeciej generacji Mercedesa Smart Fortwo. Panele dachowe o powierzchni 1,2 m2 wykonane są z lekkiego tworzywa sztucznego, poliwęglanu. System ten przepuszcza bardzo dużo światła do […]

Webasto na targach IAA 2015
Webasto na targach IAA 2015

Firma Webasto, zaprezentowała swoje produkty oraz koncepcje na 66. targach IAA Cars 2015 we Frankfurcie. Na stoisku A19, w hali 8.0, firma pokazała szeroką gamę nowych rozwiązań dla trzech sektorów, którymi zajmuję się firma – demonstrację sposobu działania i zalet systemu Multi Optional Roof (MOR) w szyberdachach, innowacyjny koncept ogrzewania dla wszystkich typów pojazdów oraz […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!