Polski rynek opon na plusie

31 lipca 2014, 12:53

W pierwszym półroczu 2014 r. w branży oponiarskiej odnotowano spore ożywienie. Wzrosty miały miejsce w tym czasie na całym rynku europejskim, jednak w Polsce, sytuacja była bardziej zróżnicowana.

Europejski rynek opon letnich i sportowych wykazał wzrost na poziomie 6%, podczas gdy opon zimowych o 24%, 9% w segmencie opon 4×4, 10% w ciężarowych i autobusowych, 8% w motocyklowych, 4% w rolniczych i 2% w przemysłowych.

W Polsce wzrost był większy i wynosił w przypadku opon letnich i sportowych 14%, 12% w segmencie opon 4×4, 47% w rolniczych, 20% w przemysłowych dzięki inwestycjom w górnictwie, rolnictwie i branży budowlanej. Z drugiej strony segmenty opon do samochodów dostawczych oraz skuterów zanotowały spadki, a od kilku miesięcy można było zaobserwować znaczne spowolnienie ich sprzedaży. Segment opon ciężarowych oraz autobusowych wykazał tylko 4% zwiększenie sprzedaży, motocyklowych 5%, podczas gdy popyt na opony zimowe pozostał na stałym poziomie dzięki łagodnej zimie.

– „Sytuacja na rynku opon wygląda lepiej niż w 2013 roku pomimo pewnego spowolnienia tego lata. Wzrosty sprzedaży w prawie wszystkich segmentach są konsekwencją inwestycji realizowanych w kraju. Mamy również nadzieję, że ta tendencja utrzyma się w kolejnym półroczu, a w mniej dynamicznych segmentach nastąpi odbicie i branża zamknie rok pozytywnym rezultatem." – mówi Piotr Sarnecki, Dyrektor Generalny PZPO.

– Warto podkreślić, że liderem sprzedaży opon w Europie pozostają Niemcy dzięki największym wzrostom w kategorii opon do samochodów osobowych i ciężarowych. Jeśli jednak chodzi o wzrost PKB, to Polska radzi sobie lepiej ze względu na bardziej dynamiczne podstawy gospodarki." – wskazuje Armand Dahi, Prezes PZPO.

Dowiedz się więcej

Producenci opon oczekują wzrostów w 2014 roku
Producenci opon oczekują wzrostów w 2014 roku

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy opublikowało wyniki sprzedaży firm członkowskich za 2013 rok. Po trudnym roku 2012, kiedy odnotowano dwucyfrowy spadek sprzedaży we wszystkich segmentach, w 2013 pojawiły się oznaki ożywienia. W Polsce segment opon osobowych/dostawczych spadek spadł o 5,65 proc. w porównaniu z rokiem 2012 (dla opon letnich i sportowych spadek o 11,6 […]

,,Branża dojrzała do tego, by mieć swoją reprezentację” – wywiad z Dyrektorem Generalnym PZPO
,,Branża dojrzała do tego, by mieć swoją reprezentację” – wywiad z Dyrektorem Generalnym PZPO

Powołany niedawno do życia Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego ma zamiar aktywnie wspierać branżę oponiarską w naszym kraju. O szczegóły tej misji zapytaliśmy Dyrektora Generalnego PZPO – Piotra Sarnieckiego. Co było bezpośrednią przyczyną założenia związku? Dlaczego stało się to akurat teraz – w 2013 r.? W starszej części UE rynek opon rozumiany w kontekście dużej liczby […]

PZPO: Kilkuletnie opony równie dobre jak nowe
PZPO: Kilkuletnie opony równie dobre jak nowe

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego informuje, że kilkuletnie nieużywane, odpowiednio przechowywane i wcześniej nie montowane opony są równie dobre jak nowe. W komunikacie PZPO czytamy, że nowa opona nie oznacza tylko opony wyprodukowanej w danym roku, ale również kilka lat wcześniej, pod warunkiem odpowiedniego przechowywania i nie używania. Taka opona jest w pełni wartościowym produktem, który […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 7 sierpnia 2014, 9:49 0 0

Rynek się rozrasta a Fota ciągnie ART-GUM'a w dół... szkoda bo bo solidny dostawca

Odpowiedz

Anonim, 7 sierpnia 2014, 17:29 0 0

TA baju baju rynek polski zajechany przez internet i hurtownie niemieckie .
Sprzedaż w zakładach wulkanizacyjnych i polskich hurtowniach spada.
Opony coraz gorszej jakości (odrzuty niemieckich hurtowni)

Odpowiedz