Promocyjna oferta urządzenia MasterAlt

Uwaga!

Promocja prawdopodobnie jest już zakończona.

Magneti Marelli ogłasza promocyjną ofertę na urządzenia MasterAlt. Do 30 kwietnia 2016 r. lub do wyczerpania zapasów, MasterAlt będzie dostępne w cenie 2 000 zł netto.

Charakterystyka ogólna

Przystawka ma zastosowanie przy diagnostyce obwodu ładowania w autach, w których napięcie ładowania alternatora jest zadawane przez komputerową jednostkę sterującą (ECU).
Przystawka jest urządzeniem, które generuje przebiegi odpowiadające rzeczywistym warunkom pracy regulatorów napięcia w pojeździe.
Przystawka służy do sprawdzania alternatorów zamontowanych w pojeździe lub na stole probierczym, a także samych regulatorów – przy użyciu standardowego testera.
Przystawka umożliwia stwierdzenie, czy regulator napięcia jest w stanie poprawnie komunikować się z ECU w samochodzie i czy prawidłowo reaguje na zadane parametry.

Obsługiwane standardy sterowania:
1.COM – interfejsy LIN, BSS(BSD)
2.SIG – FORD
3.P-D – Mazda
4.L-RVC – GM
5.RLO – Toyota

Obsługa urządzenia

Przystawka włącza się automatycznie po podłączeniu zasilania do zacisków B+ i B-. Pojawia się wtedy menu wyboru przedmiotu testowania. Żądany parametr wybiera się strzałkami góra,dół i zatwierdza przyciskiem OK co powoduje przejście w tryb testu.

W tym momencie na wyświetlaczu pojawiają się następujące informacje:
• napięcie panujące w badanym obwodzie (duże cyfry)
• napięcie zadane (małe cyfry na górze wyświetlacza)
• stopień obciążenia alternatora DF/DFM [% ]

Przewody RC oraz M należy podłączyć do właściwych pinów w gnieździe regulatora napięcia. Należy mieć na uwadze, że niektóre regulatory do prawidłowego działania wymagają dodatkowo podłączenia innych sygnałów (najczęściej B+) osobnym przewodem.

Przewód M podczas pracy w trybie COM może pozostać niepodłączony.

W trybie testowania wybierając strzałkami góra dół zmienia się wartość zadanego napięcia. Podczas sprawdzania należy obserwować, czy zmiana wartości zadanego napięcia powoduje odpowiadającą zmianę napięcia na wyjściu alternatora/regulatora oraz czy odczyt DFM odpowiada stanowi faktycznemu.