Nietypowe awarie: Kolejny zagadkowy Peugeot

, 26 marca 2013, 9:35

Okazuje się, że Peugeot 307 to samochód, który lubi dostarczać mechanikom materiałów do zabawy w detektywa. Tym razem jeden z naszych Czytelników przysłał do nas nietypowy opis usterki auta, w którym przegrzewał się silnik.

Przegrzewający się silnik 307

Peugeot 307 awariePeugeot 307 był już bohaterem jednego z odcinków cyklu. Tym razem mamy jednak do czynienia z zupełnie innym egzemplarzem, acz w tej samej wersji silnikowej 1.4 SOHC 75 KM (rocznik 2002). Auto od nowości było w rękach jednego właściciela, pokonało 210 tys. km.

Pewnego dnia do warsztatu naszego Czytelnika przyjechał samochód, którego właściciele skarżyli się na ciągłe niedogodności. Silnik Peugeota przegrzewał się. Nie działo się to jednak zawsze, ale od czasu do czasu. Przegrzanie powodowało wyrzucanie wody z układu chłodzenia. Samochodem na co dzień jeździła kobieta, która nie miała w zwyczaju zbyt często zaglądać pod maskę. Nie potrafiła też dostarczyć mechanikom zbyt wielu dokładnych informacji na temat objawów usterki.

Znanych było kilka faktów. Warsztat naszego Czytelnika nie był pierwszym, który próbował naprawić uciążliwą usterkę pojazdu. Wcześniej w dwóch innych warsztatach naprawiana była głowica (zdjęcie głowicy, wymiana uszczelki, planowanie głowicy). Pierwszy rozrząd wymieniono przy 120 tys. km, drugi wraz z pompą wody wymieniono po 207 tys. km, przy okazji drugiej naprawy głowicy. Termostat był wymieniany kilkukrotnie, podobnie jak płyn chłodniczy. Teoretycznie wszystko powinno być w porządku, jednak silnik nadal przegrzewał się. Dalsza jazda mogła powodować kolejne problemy z głowicą itd.

Wiele napraw, brak rozwiązania

Samochód dotarł do warsztatu po poważnych…czytaj dalej


Wiele napraw, brak rozwiązania

Peugeot 307 1.4 awarieSamochód dotarł do warsztatu po poważnych naprawach i z brakiem błędów w pamięci sterownika silnika.

Mechanicy postanowili szukać rozwiązania problemu metodą prób i błędów. Przejrzeli dokładnie wszystkie podzespoły, które potencjalnie mogłyby powodować awarię. Nagle ktoś przez przypadek poruszył element, w którym krył się powód całego zamieszania. Co to było? Zapraszamy Czytelników do podejmowania prób rozwiązania zagadki.

Za nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi:  Mechanika Pojazdowa Stanisław Cempiel ul. Krakowska 125, 43-300 Bielsko-Biała www.cempiel.pl

Rozwiązanie zagadki podamy już wkrótce. Tymczasem zapraszamy do podawania własnych propozycji diagnozy w komentarzach pod tym artykułem.
Autora najtrafniejszej wypowiedzi nagrodzimy upominkiem*!
*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

Napisz do nas

Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.

Prosimy o maile na adres: redakcja@motofocus.pl


 

Dowiedz się więcej

Nietypowe awarie: Gasnący Peugeot 307
Nietypowe awarie: Gasnący Peugeot 307

Właściciel Peugeot 307 skarżył się, że jego samochód notorycznie gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Ten, wydawać by się mogło, często spotykany problem stał się zagadką nie do rozwiązania dla wielu mechaników. Dlaczego 307-ka gaśnie? Peugeot 307 z benzynowym silnikiem wolnossącym 1.4 SOHC 75 KM przyjechał do warsztatu naszego Czytelnika, Pana Stanisława. Właściciel auta skarżył się, […]

Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu
Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu

Pan Dariusz długo nie mógł uwierzyć w zapewnienia klienta, który przyjechał do jego warsztatu tyłem… Twierdził, że jego Renault Scenic jeździ tylko w tę stronę. Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu cyklu. Zacofany Scenic i trudna diagnoza Klient warsztatu, którego właściciel nadesłał na nasz adres historię nietypowej awarii, posiadał minivana Renault Scenic z silnikiem diesla 1.9 […]

Nietypowe awarie: Kolejny zagadkowy Peugeot – rozwiązanie
Nietypowe awarie: Kolejny zagadkowy Peugeot – rozwiązanie

Przegrzewający się silnik Peugeota 307 długo przysparzał kłopotów jego właścicielom. Na szczęście w końcu udało się zdiagnozować przyczynę usterki. Nie było to jednak proste. Silnik Peugeot 307 – rozwiązanie zagadki Awaria Peugeota 307 była trudna do poprawnego zdiagnozowania w warsztacie, ponieważ problem przegrzewania silnika nie występował zawsze. Przyjmując auto mechanicy mieli kilka hipotez, co do […]

Nietypowe awarie: słaby Volkswagen Passat
Nietypowe awarie: słaby Volkswagen Passat

Volkswagen Passat z popularnym silnikiem 1.9 TDI 110 KM dysponował zbyt małą mocą. Jego automatyczna skrzynia biegów nie chciała zmieniać przełożeń na wyższe. Co było przyczyną usterki? Volkswagen Passat z popularnym dieslem 1.9 TDI Właściciel Volkswagena Passata z 1997r. odwiedził kilka warsztatów zanim rozwiązano jego problem. Samochód wyposażony w silnik 1.9 TDI (kod silnika: AFN) […]

Nietypowe awarie: Volkswagen Transporter gaśnie i nie chce zapalić
Nietypowe awarie: Volkswagen Transporter gaśnie i nie chce zapalić

Volkswagen Transporter (T5) nie imponował mocą i często bez powodu gasł. Bywało, że przez długi czas nie można było ponownie uruchomić silnika. Nie było łatwo odkryć przyczyny tego problemu. Volkswagen Transporter T5 odmawia posłuszeństwa Opisywany Volkswagen to T5 z roku 2006, z silnikiem 1.9 TDI PD o mocy 105 KM. Jego stan licznika to około […]

Nietypowe awarie: Co z tobą Twingo?
Nietypowe awarie: Co z tobą Twingo?

Właścicielka Renault Twingo skarżyła się na problemy z silnikiem swojego samochodu. Francuskie auto gasło w czasie dojeżdżania do skrzyżowania. Gasnące Renault Twingo Opisywany pojazd to Renault Twingo I generacji z silnikiem 1.2 16V 75 KM, rocznik 2004. Samochód bez zarzutów spisywał się w ruchu miejskim, aż do momentu, gdy jego silnik zaczął gasnąć w momencie […]

Nietypowe awarie: Mrugająca kontrolka Peugeot Partnera
Nietypowe awarie: Mrugająca kontrolka Peugeot Partnera

Właściciel dostawczego Partnera z benzynowym silnikiem 1.6 zauważył, że po przejechaniu dłuższego odcinka kontrolka od ciśnienia oleju w jego pojeździe zaczyna mrugać. Był to początek długich poszukiwań przyczyn tej usterki. Peugeot Partner i ciśnienie oleju Opisywany pojazd to Peugeot Partner III generacji z roku produkcji 2010. Jego silnik to benzynowy 1.6 o mocy 90 KM. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 27 marca 2013, 13:20 0 0

Często w takich przypadkach powodem jest okresowa nieszczelność układu chłodzenia. Wiele kobiet używa auto na krótkich dystansach, gdzie pojazd nie jest intensywnie eksploatowany i pozornie wydaje się, że wszystko jest ok. Ponadto kobieta pod maskę nie zagląda, bo się nie zna. Problemy pojawiają się przy dłuższych odcinkach lub korkach, silnik się nagrzewa, wrasta temperatura cieczy chłodzącej i ciśnienie w układzie - pozornie szczelny układ zaczyna szwankować. Wtedy pojawiają się drobne wycieki, które z czasem powodują większy ubytek płynu i przegrzewanie się silnika. Mechanik wtedy podejrzewa, że do wycieku płynu doszło z powodu przegrzania, tymczasem do przegrzania doszło z powodu małej ilości płynu chłodzącego.
Przyczyną może być pęknięty wąż lub nieuszczelniająca opaska na wężu albo pęknięty (rozklejony) zbiorniczek wyrównawczy. Przyczyną również może być nieszczelna chłodnica, nagrzewnica lub jej węże.

Odpowiedz

Anonim, 27 marca 2013, 19:22 0 0

a może korek w zbiorniczku wyrównawczym?Szkoda,że nie napisane czy wentylator się załączał

Odpowiedz

Anonim, 27 marca 2013, 21:41 0 0

Pewnie zapchany był jakiś kanał wodny, który powodował niedostateczny przepływ cieczy

Odpowiedz

Anonim, 28 marca 2013, 8:36 0 0

Przyjmując że mechanik sprawdził wszystkie czujniki, drożność układu oraz rzeczywistą temperaturę panującą w układzie Najpewniej przyczyną będzie nieszczelny przewód płynu chłodzącego (lub/i nagrzewnica chłodnica) co powodowało wzmożone ciśnienie w układzie poprzez "zasysanie" powietrza ewentualnie podejrzewałbym zapchany przewód odpowietrzający, takie objawy może powodować również uszkodzona pompa wodna. Opisy tych sytuacji są troszkę zbyt mało szczegółowe aby dokładnie zdiagnozować przyczynę ale zawsze można próbować zgadywać :)

Odpowiedz

Anonim, 28 marca 2013, 8:49 0 0

Zacząłbym od wymiany korka zbiorniczka wyrównawczego

Odpowiedz

Anonim, 28 marca 2013, 9:02 2 0

Dosyć często nie tylko w tych samochodach jest skorodowany przewód przy wtyczce do włącznika wentylatora . Przy krótkich odcinkach silnik nie mam możliwości nagrzania się do temperatury przy której będzie potrzebne schłodzenie płynu , natomiast przy dalszej trasie bądź w korkach może okazać się że płyn się tak nagrzeje że wentylator powinien się włączyć i w takiej sytuacji może przez zawór bezpieczeństwa w korku wyrzucić płyn.

Odpowiedz

Anonim, 28 marca 2013, 12:48 0 0

Stawiam na czujnik który załącza wentylator lub bezpiecznik albo inny element który mógł nie kotaktować i wentylator się nie załączał przez co silnik się grzał. Możliwe są też nieszczelności w układzie przez co nie ma ciśnienia i płyn wrze w niższej temperaturze ale to już podali przedmówcy. Diagnos

Odpowiedz

Anonim, 28 marca 2013, 20:06 3 0

zablokowany wentylator chłodnicy.

Odpowiedz

Anonim, 28 marca 2013, 21:05 0 0

zaćiśnięty lub zgniecony wąż od zbiorniczka do pompy wody.

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2013, 16:52 3 0

Troszkę mało danych, ale wydaje mi się że to kwestia elektryczna. Słaby styk na łączach, przekaźnikach lub na bezpiecznikach. Mogły one powodować okresową niesprawność wentylatora chłodnicy.

Odpowiedz

Anonim, 30 marca 2013, 12:34 0 0

Stawiam na skorodowane styki przy przekaźnikach wentylatora chłodnicy.

Odpowiedz

Anonim, 30 marca 2013, 12:35 0 0

83.24.123 - Zapomnialem sie zalogowac :)

Stawiam na skorodowane styki przy przekaźnikach wentylatora chłodnicy.

Odpowiedz

Anonim, 31 marca 2013, 18:12 0 0

stawiam na kostke pinową -korozja

Odpowiedz

Anonim, 31 marca 2013, 18:13 0 0

nie dodałem przy właczniku termicznym wentylatora

Odpowiedz

Mechanik, 3 stycznia 2018, 13:05 0 -1

A może pęknięty zbiorniczek płynu w łączeniu (tam gdzie jest min/max)? W momencie dużego ciśnienia płyn wypychało przez tą szparę?

Odpowiedz