Nietypowe awarie: Gasnący Peugeot 307 – rozwiązanie

13 marca 2013, 12:53

Peugeot 307 gasł za każdym razem, gdy podjeżdżał do skrzyżowania. Mechanicy przez półtora roku głowili się nad przyczyną usterki. Przedstawiamy rozwiązanie problemu.

Zagadka usterki 307-ki

Problem awarii Peugeot 307 przez długi czas spędzał sen z powiek jego właścicielowi. Na szczęście w końcu samochód trafił na warsztat, przyczyna usterki Peugeot 307który poprawnie zdiagnozował usterkę. W pierwszej kolejności mechanicy uszczelnili skrzętnie zamaskowaną dziurkę w przewodzie odprowadzającym pary benzyny, która powodowała syczenie spod maski. Po wykonaniu tej czynności powrócił objaw gaśnięcia silnika. Serwisanci wykonali kilka jazd testowyzh z przyrządem z funkcją notowania parametrów rzeczywistych – w szczególności ciśnienia w kolektorze ssącym. Analiza wykresów przyniosła sugestię o dławieniu silnika z powodu braku powietrza.

Rozebrano przewody odpowietrzenia pokrywy zaworów – tam widoczna była niedrożność spowodowana charakterystyczną pianą wodno-olejową. Zapychała ona przewężenie w wężyku
łączącym odpowietrzenie głowicy z kolektorem ssącym (zdjęcie). Wskazywało to na obecność wody w oleju. Po wyczyszczeniu zwężki, objawy awarii zniknęły. Szukając przyczyny zanieczyszczenia mechanicy znaleźli delikatny przedmuch w uszczelce pod głowicą. Prawdopodobnie przedmuch ten istniał już od dawna. Użytkownik zapytany w rozmowie telefonicznej potwierdził, że musi dolewać od czasu do czasu trochę cieczy chłodzącej. Faktycznie owa ciecz przedostawała się do oleju, co spowodowało wzmożone powstawanie charakterystycznej piany ubitego z wodą oleju. Ta piana zatkała wspomnianą zwężkę.

Olej i woda

Po usunięciu problemu przez mechaników auto przestało gasnąć wbrew woli kierowcy. Była to bardzo dobra wiadomość dla właściciela, który użytkował samochód w ruchu miejskim, odmawianie posłuszeństwa przez silnik na każdym skryżowaniu było więc szczególnie irytujące.

Za nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi:  Mechanika Pojazdowa Stanisław Cempiel ul. Krakowska 125, 43-300 Bielsko-Biała www.cempiel.pl

Uprzejmie dziękujemy za podejmowane próby odnalezienia diagnozy. Tym razem użytkownika, który zostanie nagrodzony upominkiem postanowiliśmy wylosować. Nagrodę otrzyma osoba o loginie: automariusz. Przypominamy, że w celu ubiegania się o nagrodę niezbędne jest zalogowanie się przed wpisaniem komentarza (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link).

Zachęcamy także do nadsyłania swoich propozycji z opisem przypadku do cyklu „Nietypowe awarie”:

Napisz do nas

Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.

 

Dowiedz się więcej

Nietypowe awarie: Gasnący Peugeot 307
Nietypowe awarie: Gasnący Peugeot 307

Właściciel Peugeot 307 skarżył się, że jego samochód notorycznie gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Ten, wydawać by się mogło, często spotykany problem stał się zagadką nie do rozwiązania dla wielu mechaników. Dlaczego 307-ka gaśnie? Peugeot 307 z benzynowym silnikiem wolnossącym 1.4 SOHC 75 KM przyjechał do warsztatu naszego Czytelnika, Pana Stanisława. Właściciel auta skarżył się, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 14 marca 2013, 9:59 0 -2

Ciekawe ile zapłacił za naprawę ??

Odpowiedz

Anonim, 14 marca 2013, 10:31 0 0

teraz jest dobry czas na takie awarie ze względu na wyrażny marazm w zakresie zleceń napraw warsztatom:)

Odpowiedz

Anonim, 14 marca 2013, 11:37 0 -1

a uszczelkę pod głowicą, bo to ona była faktyczną przyczyną tego stanu rzeczy też wymieniono, czy tylko udrożniono przewód ?
znając serwisy tej firmy (przynajmniej w Trójmieście) zostało tak jak było...

Odpowiedz

alan3333, 14 lutego 2017, 2:58 0 0

Witam serdecznie , ja posiadam Peugota307 1.4 b 16VROK 2005, i też mam problemy z nim ,różnie piszą na ten temat , i się tak borykam z to przyczyno . na wstępie pali dobrze ,równo pracuje silnik ale na biegach drugim i trzecim zaczyna czuć spadek mocy czyli takie przerwy przy dodawaniu gazu ale jak już silnik nabiera swoją temperaturę ustaje to , ale zaczyna się do tego zapalać kotrolka oleju jak gazu ujmiesz ale nie świeci się tylko pulsuje co jakiś czas , a było to wcześniej i jak pamiętam to wymieniłem czujnik oleju i poziomu oleju plus filtr oleju ,powietrza i olej było dobrze jakiś czas ,do czasu , i znów to samo , nie bardzo mi się zdaje ze znów to samo się zrobiło a to są koszty i mechanik . ta kontrolka oleju błyska jak silnik ma obroty ok nie całe 900 , .. Zacząłem sam to robić i zobaczymy co bedzie z tego , jak rozkręciłem go to pod deklem rozrządu znalazłem syf , czyli krem po wstały z oleju i wody i zapchane przewody powietrza , ale nie liczę na cud z będzie ok z tym .A już byłem w warsztacie i podpiał mi auto pod komputer i nie mógł błędów skasować , wiec proszę o pomoc może ktoś coś napisze tu co może być przyczyno,,, help , nie bardzo mi się wierzyć chce że to czujniki . Też zauważyłem dziurę w filtrze powietrza po kimś co naprawiał już to ,przynajmiej tam rozbierał ,i tak zepsuł , mi się wydaje że to przyczyna podciśnienia albo coś innego , mam jeszcze forda fiesta mk4 z 1996 i też miałem cuda z tym samym przypadkiem i palił mi 10l itry benzyny a raz 15 ,ale tam wyszło ze to przepłymomiesz powietrza i nie szczelne przewody paliwa .... jak ktoś miał taki sam problem jak ja teraz to proszę o rade bo mechanicy kosztują a nie zawsze zrobi a w koszty właduje za części które nie potrzebnie kupie i wymieni ,,,

Odpowiedz

alan3333, 14 lutego 2017, 4:21 0 0

Peugeot 307 1.4 B 16V ROK 2005 .. DO mojej ostatniej wypowiedzi ,jeszcze chciałbym się nawiązać bo zauważyłem albo feler produkcyjny albo bez sens tego co jest wykonane w tym , ,mówię o układzie podciśnienia czyli odma i jej rozgałęzienia na przepustnice i filtr powietrza i jeszcze jeden taki cienki prewód ale już nawet nie gdzie idzie on dokładnie , a konkretnie mówię o trujniku odmy z plastiku , srednica około jakieś 20 milimetry , i trzecie wyśćie tego trujnika jakieś 6 mili otwór , ale dokładnie chodzi mi o sam ten trujnik bo w jednym tym z tych trzech wyjść , mówie o tym cienkim wysciu 6 mm , jest otwór 1 mm w środku i to zapycha odrazu dopływ powietrza byłe czym czy olejem czy to kremem co było to w pod deklem wałka rozrządu ,i nie daje pod ciśnienia do filtra powietrza czy na przepustnice ,ale ja to przewierciłem na średnice 3 mm bo to dla mnie jest jakiś bez sens produkcyjny bo to zawszę z czasem się zapcha nawet oparami oleju i lat używania samochodu , wiec jak ktoś ma pomysły na mój problem ,proszę napisać ,może ja w czymś komuś pomogłem ,pisząc to o moim problemie a może ktoś mi napiszę coś istotnego , dzięki czekam

Odpowiedz

alan3333, 14 lutego 2017, 4:24 5 0

Peugeot 307 1.4 B 16V .. DO mojej ostatniej wypowiedzi ,jeszcze chciałbym się nawiązać bo zauważyłem albo feler produkcyjny albo bez sens tego co jest wykonane w tym , ,mówię o układzie podciśnienia czyli odma i jej rozgałęzienia na przepustnice i filtr powietrza i jeszcze jeden taki cienki prewód ale już nawet nie gdzie idzie on dokładnie , a konkretnie mówię o trujniku odmy z plastiku , srednica około jakieś 20 milimetry , i trzecie wyśćie tego trujnika jakieś 6 mili otwór , ale dokładnie chodzi mi o sam ten trujnik bo w jednym tym z tych trzech wyjść , mówie o tym cienkim wysciu 6 mm , jest otwór 1 mm w środku i to zapycha odrazu dopływ powietrza byłe czym czy olejem czy to kremem co było to w pod deklem wałka rozrządu ,i nie daje pod ciśnienia do filtra powietrza czy na przepustnice ,ale ja to przewierciłem na średnice 3 mm bo to dla mnie jest jakiś bez sens produkcyjny bo to zawszę z czasem się zapcha nawet oparami oleju i lat używania samochodu , wiec jak ktoś ma pomysły na mój problem ,proszę napisać ,może ja w czymś komuś pomogłem ,pisząc to o moim problemie a może ktoś mi napiszę coś istotnego , dzięki czekam

Odpowiedz