Nietypowe awarie: Gasnący Peugeot 307

, 5 marca 2013, 10:33

Właściciel Peugeot 307 skarżył się, że jego samochód notorycznie gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Ten, wydawać by się mogło, często spotykany problem stał się zagadką nie do rozwiązania dla wielu mechaników.

Dlaczego 307-ka gaśnie?

Peugeot 307 Peugeot 307 z benzynowym silnikiem wolnossącym 1.4 SOHC 75 KM przyjechał do warsztatu naszego Czytelnika, Pana Stanisława. Właściciel auta skarżył się, że czasami podczas dojeżdżania do skrzyżowania po zdjęciu nogi z gazu, pojazd gaśnie. Klient sugerował ponadto, że wpływ na usterkę ma pochylanie samochodu do przodu. Mocno zaznaczył, że w poprzednich warsztatach było już wymieniane ,,niemal wszystko" oraz, że auto zostało poddane wielu badaniom i testom. Samochód miał około 130 000 km (raczej faktycznego) przebiegu. Klient borykał się z usterką ponad 1,5 roku i zainwestował dotąd we wszystkie naprawy bardzo dużo pieniędzy. Nie dało to żadnego efektu.

Problemowi gaśnięcia samochodu na wolnych obrotach, po zdjęciu nogi z gazu nie towarzyszyły inne niepokojące usterki. Spalanie pojazdu pozostawało w normie, a uruchomiony silnik pracował równo.

Z relacji klienta, pracownicy warsztatu naszego Czytelnika dowiedzieli się, jakie czynności serwisowe wykonano w 307 w ciągu ostatnich 18 miesięcy. Poprzedni mechanicy wykonali m.in. dwukrotnie czyszczenie silniczka krokowego i czyszczenie przepustnicy. Podłączanie auta pod komputer nie wskazywało żadnych błędów. Dwukrotnie dokonano wymiany potencjometru przepustnicy (raz wstawiając część używaną, raz nową). Dokonano wielu różnego typu pomiarów: sprężania, kompresji, ciśnienia paliwa. Wykonano też ponowne ustawienie przepustnicy – fabryczne. Podobno sprawdzano także sterownik silnika oraz regulowano bieg jałowy poprzez podciągnięcie linki.

Półtora roku poszukiwań właściwej diagnozy

Jak widać, nie wszystkie podejmowane kroki to działania… czytaj dalej


Półtora roku poszukiwań właściwej diagnozy

Jak widać, nie wszystkie podejmowane kroki to działania profesjonalne. Właściciel Peugeot szukając szczęścia próbował naprawiać swoje auto w wielu warsztatach. W końcu w jednym z nich dokonano czegoś, co mogło naprowadzić mechaników na przyczynę awarii. Rozszczelniono układ odprowadzania par benzyny. Samochód przestał gasnąć, ale spod maski zaczął się wydobywać odgłos syczenia. Warsztat nie potrafił naprawić problemu w inny sposób, więc odprawił klienta.

Peugeot 307 1.4 SOHCTakim ,,syczącym" samochodem właściciel przyjechał do warsztatu naszego Czytelnika. Tam mechanicy wykonali szereg czynności, sprawdzających stan pojazdu. W końcu udało im się zdiagnozować niepozorną, ale poważną przyczynę usterki. Czy któremuś z Czytelników uda się odgadnąć właściwą diagnozę?

Za nadesłanie opisu usterki dziękujemy warsztatowi:  Mechanika Pojazdowa Stanisław Cempiel ul. Krakowska 125, 43-300 Bielsko-Biała www.cempiel.pl

Rozwiązanie zagadki podamy już wkrótce. Tymczasem zapraszamy do podawania własnych propozycji diagnozy w komentarzach pod tym artykułem.
Autora najtrafniejszej wypowiedzi nagrodzimy upominkiem*!
*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

Napisz do nas

Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.

Prosimy o maile na adres: redakcja@motofocus.pl

Dowiedz się więcej

Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu
Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu

Pan Dariusz długo nie mógł uwierzyć w zapewnienia klienta, który przyjechał do jego warsztatu tyłem… Twierdził, że jego Renault Scenic jeździ tylko w tę stronę. Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu cyklu. Zacofany Scenic i trudna diagnoza Klient warsztatu, którego właściciel nadesłał na nasz adres historię nietypowej awarii, posiadał minivana Renault Scenic z silnikiem diesla 1.9 […]

Nietypowe awarie: Brak wspomagania kierownicy w Mercedesie klasy A
Nietypowe awarie: Brak wspomagania kierownicy w Mercedesie klasy A

Nawet najprostsze czynności warsztatowe mogą wywoływać dziwne powikłania. Za takie należy uznać awarię wspomagania kierownicy w Mercedesie klasy A, która wystąpiła…po wymianie amortyzatorów. Co ma amortyzator do wspomagania kierownicy? Niektóre usterki łatwo zdiagnozować w profesjonalnie wyposażonym warsztacie. Gdy jednak dostęp do niego jest niemożliwy, a do dyspozycji pozostają tylko proste narzędzia, trudno naprawić skomplikowane technicznie […]

Nietypowe awarie: Gasnący Peugeot 307 – rozwiązanie
Nietypowe awarie: Gasnący Peugeot 307 – rozwiązanie

Peugeot 307 gasł za każdym razem, gdy podjeżdżał do skrzyżowania. Mechanicy przez półtora roku głowili się nad przyczyną usterki. Przedstawiamy rozwiązanie problemu. Zagadka usterki 307-ki Problem awarii Peugeot 307 przez długi czas spędzał sen z powiek jego właścicielowi. Na szczęście w końcu samochód trafił na warsztat, który poprawnie zdiagnozował usterkę. W pierwszej kolejności mechanicy uszczelnili […]

Nietypowe awarie: Kolejny zagadkowy Peugeot
Nietypowe awarie: Kolejny zagadkowy Peugeot

Okazuje się, że Peugeot 307 to samochód, który lubi dostarczać mechanikom materiałów do zabawy w detektywa. Tym razem jeden z naszych Czytelników przysłał do nas nietypowy opis usterki auta, w którym przegrzewał się silnik. Przegrzewający się silnik 307 Peugeot 307 był już bohaterem jednego z odcinków cyklu. Tym razem mamy jednak do czynienia z zupełnie […]

Nietypowe awarie: słaby Volkswagen Passat
Nietypowe awarie: słaby Volkswagen Passat

Volkswagen Passat z popularnym silnikiem 1.9 TDI 110 KM dysponował zbyt małą mocą. Jego automatyczna skrzynia biegów nie chciała zmieniać przełożeń na wyższe. Co było przyczyną usterki? Volkswagen Passat z popularnym dieslem 1.9 TDI Właściciel Volkswagena Passata z 1997r. odwiedził kilka warsztatów zanim rozwiązano jego problem. Samochód wyposażony w silnik 1.9 TDI (kod silnika: AFN) […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 6 marca 2013, 20:24 2 0

przyczyną prawdopodobnie był niesprawny zawór oczyszczania pojemnika, Zespół sterowania włącza lub wyłącza solenoid. Reguluje to ilość pary wprowadzanej do kolektora wlotowego. Pojemnik wyparny jest zwykle otwarty, a zamyka się w czasie przyśpieszania. Powodem jego niesprawności mógł być przerwany przewód zaworu. Po odłączeniu syczenie wydobywało się z filtra węgla aktywnego, identyczna usterka w PEUGEOT 306 w którym przegniwał przewód masowy zaworu oczyszczania pojemnika, co powodowało jego cały czas otwarcie zaworu i syczenie.

Odpowiedz

Anonim, 7 marca 2013, 9:09 0 0

Przyczyną mogło być niedrożne , zapchane bądź w niewystarczającym stopniu drożne odpowietrzenie zbiornika paliwa .Stąd gaśnięcie i syczenie.

Odpowiedz

Anonim, 7 marca 2013, 20:02 0 0

Uszkodzony,nieszczelny przewód wspomagania hamulców ,serwa.

Odpowiedz

Anonim, 8 marca 2013, 7:54 0 0

zawór recyrkulacji oparów paliwa był cały czas zamknięty ponieważ nie miał zasilania lub się zaciął(spalił się).W zbiorniku robiło się podciśnienie dlatego silnik gasł.Jeżeli zawór by się otwierał ciśnienie atmosferyczne panujące na zewnątrz układu wypychało by opary paliwa które gromadzą się w filtrze z węglem aktywnym ponownie do zbiornika paliwa.

Odpowiedz

Anonim, 9 marca 2013, 13:27 1 -1

Uszkodzony filtr oparów paliwa(przytkany). Przy hamowaniu następowało chwilowe odetkanie i silnik pracujący na wolnych obrotach był ,, zalewany" oparami.

Odpowiedz

Anonim, 9 marca 2013, 21:57 1 0

vwjetta.pl - zapraszam do poczytania o moich doświadczeniach z ASO VW

Odpowiedz

Anonim, 12 marca 2013, 19:38 0 0

Rozszczelnienie kolektora dolotowego "pomogło".
Przyczyną gaśnięcia przy dojazdach do skrzyżowania jest uszkodzenie czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym

Odpowiedz

Anonim, 17 marca 2013, 17:18 0 0

w 206 też mam taką "atrakcję". Co jakiś czas przed skrzyżowaniem są emocje- zgasł bo zgasł, czy tym razem się zepsuł? Gaśnie kilkakrotnie, po czym odpuszcza na jakiś czas...francuskie pieski ;)

Odpowiedz

Anonim, 18 lutego 2016, 20:39 0 0

Zatkany filtr oparów paliwa( węgiel aktywny) ewapurator.

Odpowiedz

moonwalker, 30 czerwca 2019, 16:15 2 0

Witam, czy mogę dowiedzieć się jaka dokładnie była przyczyną, gdyż mam dokładnie to samo?

Odpowiedz