Bosch inwestuje w nowe obszary działalności – wieści z konferencji na targach CES 2022

, 5 stycznia 2022, 14:25

Podczas targów technologicznych CES 2022, Bosch przedstawił swoją wizję rozwoju. Firma silnie zaangażowana m.in. w rynek motoryzacyjny, zamierza rozszerzać swoje kompetencje na nowe obszary. Priorytetem jest wyposażanie jak największej liczby urządzeń w funkcję łączności z siecią.

– Systematycznie digitalizujemy naszą podstawową działalność, aby zwiększać korzyści dla naszych klientów. Chcemy też, aby w przyszłości sprzedaż każdego cyfrowego produktu generowała przychody z usług – powiedziała Tanja Rückert, CDO Grupy Bosch, podczas targów CES w Las Vegas.

Bosch dostrzega szansę na rozwój swojego biznesu w połączeniu Internetu Rzeczy (IoT) ze sztuczną inteligencją (AI). Połączone mają być wszelkiego typu sprzęty elektroniczne, wykorzystywane przez ludzi – urządzenia osobiste, domowe, ogrodowe, a także samochody. Dzięki łączności i ciągłemu przesyłaniu danych, oprogramowanie wykorzystywane przez urządzenia ma być stale udoskonalane i aktualizowane, dzięki czemu będą one lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników.

Jako przykłady wyjścia marki Bosch poza sfery, z którymi przede wszystkim jest kojarzona, a więc motoryzację i sprzęt AGD, zaprezentowano m.in. opracowane przez firmę czujniki SoundSee wykorzystywane na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Wkrótce mają być używane także w medycynie, do diagnozowania chorób płucnych u dzieci (za sprawą analizy dźwięku). Te same rozwiązania można zatem wykorzystywać w wielu branżach i dziedzinach życia.

Inny przykład to wykorzystanie łączności w celu zapobiegania katastrofom klimatycznym, np. poprzez umieszczanie zasilanych ogniwami fotowoltaicznymi czujników gazu na drzewach w lasach narażonych na pożary. Natychmiastowo przesyłane informacje z czujników mogą pozwolić na zapobieganie rozprzestrzenianiu się pożarów.

Wszystkie urządzenia Bosch gotowe do łączenia z siecią

Już od tego roku, wszystkie produkty elektroniczne Bosch mają być gotowe do łączenia się z siecią. Sprzedaż samych tylko elektronarzędzi, sprzętu AGD i systemów grzewczych z możliwością łączności wzrosła w ciągu jednego roku o 50% – z 4 miliardów sztuk w roku 2020 do ponad 6 miliardów w roku 2021. Tworząc Bosch Center for Artificial Intelligence (BCAI) firma zbudowała silny ośrodek rozwoju sztucznej inteligencji, którego działalność przyniosła już ok. 300 milionów euro. 

Ponadto firma inwestuje rocznie ponad 4 miliardy euro w rozwój kompetencji w zakresie oprogramowania, z czego około 3 miliardy euro przeznacza na sektor mobilności. Aby zapewnić sobie pozycję lidera w mobilności zdefiniowanej przez oprogramowanie, Bosch połączy w połowie 2022 roku działalność rozwojową w zakresie oprogramowania niezależnego od aplikacji w jednej jednostce. W przyszłości, pod patronatem spółki zależnej ETAS GmbH, przedsiębiorstwo będzie rozwijać i sprzedawać podstawowe oprogramowanie samochodowe, oprogramowanie pośredniczące, usługi w chmurze oraz narzędzia programistyczne do uniwersalnych zastosowań. Bosch dynamicznie rozwija także technologie połączonej (ang. connected driving) i automatycznej jazdy (ang. automated driving). W ciągu ostatnich pięciu lat Bosch wygenerował około 9 mld euro obrotu tylko dzięki systemom wspomagania kierowcy i związanym z nimi czujnikom.

Konferencję Bosch na targach CES 2022 można obejrzeć w całości poniżej:

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!