Czy wykonujesz przeglądy samochodów na gwarancji? Ankieta.

19 lutego 2013, 12:19

Zgodnie z obowiązującym prawem, właściciele samochodów posiadających ważną gwarancję producenta mogą bez jej utraty wykonywać przeglądy w warsztatach niezależnych. Czy klienci korzystają z tej możliwości i czy warsztaty oferują takie usługi?

Płatne przeglądy okresowe w warsztacie niezależnym

Wielokrotnie na łamach naszego portalu opisywaliśmy przypadki, w których autoryzowane stacje obsługi odmawiały naprawy gwarancyjnej pojazdu, argumentując ten fakt wykonaniem przeglądu okresowego w warsztacie niezależnym. W tej sytuacji prawo zazwyczaj jest po stronie właściciela pojazdu, ale nie każdy o tym wie.

Serwisy autoryzowane często błędnie informują klientów, że do wykonania naprawy gwarancyjnej niezbędne jest posiadanie faktur Vat z wyszczególnieniem czynności wykonywanych podczas przeglądów, a także wydruku z urządzenia diagnostycznego. W przypadku montażu innych części niż te z logo producenta (porównywalnej jakości), serwisy wymagają okazania certyfikatu. W rzeczywistości to właśnie serwis musi udowodnić, że przegląd w warsztacie niezależnym został wykonany nieprawidłowo, jeśli zamierza odmówić wykonania naprawy gwarancyjnej. 

Polityka dezinformacji jest jednak skuteczna, przez co część przedstawicieli warsztatów odmawia wykonywania przeglądów okresowych aut na gwarancji, tłumacząc to brakiem autoryzowanego oprogramowania diagnostycznego czy części z logo producenta. Częśc klientów odstraszona wizją utraty gwarancji, jedzie więc na przegląd do ASO.

Postanowiliśmy sprawdzić, czy przedstawiciele warsztatów niezależnych decydują się na wykonywanie płatnych okresowych przeglądów pojazdów, posiadających ważną gwarancję producenta. Zachęcamy do udzielenia odpowiedzi w ankiecie.
Ankieta kierowana jest wyłącznie do przedstawicieli warsztatów niezależnych.
Zachęcamy także do dyskusji w komentarzach pod tym artykułem.

 

{uri:/ankietka/8}

Dowiedz się więcej

ASO zwiększają konkurencyjność – wyniki ankiety
ASO zwiększają konkurencyjność – wyniki ankiety

W naszej najnowszej ankiecie zapytaliśmy Państwa, czy w roku 2012 autoryzowane serwisy obsługi zwiększyły swoją konkurencyjność wobec warsztatów niezależnych. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami. Konkurencyjność ASO wzrasta  Największa liczba Czytelników MotoFocus stwierdziła, że w ubiegłym roku konkrencja ASO wobec warsztatów niezależnych wzrosła. Przyznało tak 46% osób biorących udział w ankiecie. 25% respondentów uznało, że […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 21 lutego 2013, 9:01 0 0

Witam
Brak oficjalnych informacji na ten temat powoduje to iż niezależne warsztaty unikają wykonywania okresowych przeglądów samochodów posiadających ważną gwarancję producenta.

Odpowiedz

Anonim, 21 lutego 2013, 9:43 0 0

Witam,
Jako serwis zrzeszony w sieci Bosch-Service wykonujemy takie przeglądy ale od razu zaznaczę głównie dla klientów flotowych. U tych klientów wiedza i odpowiednie zaplecze prawne pozwala na wykonywanie przeglądów w serwisach niezależnych ale tylko tam gdzie świadczenie im takich usług wykonywane są na wysokim poziomie.
.

Odpowiedz

Anonim, 21 lutego 2013, 14:20 0 0

Pytanie. Czy niezależne warsztaty mają zawsze dostęp do dokumentacji technicznej czy są przeszkoleni w danym nowym modelu i czy w 100% wykonują należycie swoją pracę? Czy jeżeli po przeglądzie wystąpi jakaś usterka to czy klient będzie mógł zrobić u nich w ramach gwarancji tę usterkę za darmo czy też wyślą wtedy do ASO?

Odpowiedz

Anonim, 21 lutego 2013, 19:16 0 0

Czy jeżeli po przeglądzie wystąpi jakaś usterka to czy klient będzie mógł zrobić u nich w ramach gwarancji tę usterkę za darmo czy też wyślą wtedy do ASO?
Typowe podejście polskiego klient. Odpowiedx satysfakcjonujaca kienta moze byc tylko taka, TAK oczywiśccie jwzeli cokolwiek, np. kierowca złapiegumę to warsztat za darmo na swoj koszt pojedzie, naprawi koło, przyzna że przegląd zrobił źle, jest to jego wina, przeprosi, jeszcze wynagrodzi wszystko. Bo przecież cokolwiek się stanie w samochodzie, nawet jeżeli mechanik tylko otworzył maskę, warsztat musi dac na CAŁY samochód min. 5-lat gwarancji.

Odpowiedz

Anonim, 21 lutego 2013, 20:29 0 0

Wśród warsztatów niezależnych są byli dealerzy , którzy oprócz wieloletniego doświadczenia
mają przeszkoloną załoge, oprzyrzadowanie i potrafią usunąć usterki jakich nie podejmują
się z różnych wzgledów w ASO.
Zakłamanie ze strony doradców serwisowych ASO jest celowe i na tyle nieodpowiedzialne,
że klienci nie mogą wyegzekwować od nich podpisu pod ich odmowami na piśmie!!!
Pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 22 lutego 2013, 9:04 0 0

Uogólnianie, że wszyscy doradcy serwisowi ASO są kłamcami, jest trochę niesprawiedliwe, ale oczywiście rzucać mięsem w internecie może każdy.

ASO musi ponieść masę kosztów związanych z autoryzacją i naprawami gwarancyjnymi. A Pan Miecio zrobi w garażu przegląd, zgarnie kasę i odeśle na gwarancje i wykasowanie błędów. I za nic nie odpowiada a koszty ma zdecydowanie niższe.

Dyrektywa mówi o tym, że mogą niezależne warsztaty wykonywać przeglądy, ale jeżeli mają odpowiednią dokumentację techniczną, sprzęt i szkolenia. Pytanie czy mają?
Jeżeli mają i jest to legalne oprogramowanie to według mnie nie ma problemu, ale bez tego krzyki, że mają prawo a nic nie inwestują -jest nie na miejscu. Ale kasa to kasa.

Odpowiedz

Anonim, 23 lutego 2013, 14:06 0 0

" Dyrektywa mówi o tym, że mogą niezależne warsztaty wykonywać przeglądy, ale jeżeli mają odpowiednią dokumentację techniczną, sprzęt i szkolenia. Pytanie czy mają?"
Odpowiedź najcześciej może być tylko taka, -nie mają-, dlaczego, bo wiedza i szkolenia kosztuja i można ją kupić, nietety większość warsztatów na nic nie stać, bo stać nie może na zakup wiedzy potrzebnej aby takie przeglądy robić, jest to normalne, nikogo w świecie to nie dziwi bo nikogo nie stać na wszystko, a wręcz wiedza wszystkich marek nie jest mu potrzebna, ale w Polsce tak się przyjęło że każdy jest wszechstronnym i wybitnym mechanikiem, no i oczywiście każdy może wszystko robić i dlatego wszystko robi, bo zna się na wszystkim, tylko że mechanicy w Polsce są dyskryminowani, ci bezczelni producenci za to wszystko chcą pieniędzy, i jak tu być najlepszym i naprawić klientowi auto za pięć złotych, kiedy w ASO trzeba by za to zaplacić np. dwa tysiące.

Odpowiedz

Anonim, 24 lutego 2013, 10:29 0 0

W moim warsztacie niezależnym przeglądy w okresie gwarancyjnym nie wykonuje z następujących powodów:
Coraz częściej zdarza się że niektóre samochody są zepsute już "na prospekcie",przed wyjazdem z fabryki.
Po wykonaniu przeglądu w samochodzie z wadą fabryczną w warsztacie niezależnym. ASO ma niepowtarzalną okazje aby odmówić naprawy pomimo że jakość wykonania przeglądu nie ma najmniejszego wpływu na awarie w wyniku wady fabrycznej.

Odpowiedz