Nietypowe awarie: Brak wspomagania kierownicy w Mercedesie klasy A

20 lutego 2013, 9:49

Nawet najprostsze czynności warsztatowe mogą wywoływać dziwne powikłania. Za takie należy uznać awarię wspomagania kierownicy w Mercedesie klasy A, która wystąpiła…po wymianie amortyzatorów.

Co ma amortyzator do wspomagania kierownicy?

Mercedes klasy A INiektóre usterki łatwo zdiagnozować w profesjonalnie wyposażonym warsztacie. Gdy jednak dostęp do niego jest niemożliwy, a do dyspozycji pozostają tylko proste narzędzia, trudno naprawić skomplikowane technicznie auto. Historię nietypowej usterki Mercedesa A nadesłał nasz Czytelnik, pan Marek.

Autor historii podkreśla, że nie jest zawodowym mechanikiem. Zdarza mu się jednak w przydomowym warsztacie wykonywać proste naprawy własnych lub należących do znajomych, samochodów. Pewnego dnia postanowił wymienić zużyte amortyzatory w Mercedesie A klasy W168 z silnikiem 1.7CDI 95KM z 2002 roku, należącym do jego żony.

Prosta naprawa przebiegła szybko i sprawnie. Wyglądało na to, że cała operacja zakończy się sukcesem. Podczas wyjeżdżania z garażu pojawił się jednak pewien kłopot. Okazało się, że przestało działać wspomaganie kierownicy. Pan Marek, nieco zdezorientowany tym faktem, postanowił samemu odnaleźć źródło problemu – musiało przecież mieć coś wspólnego z wykonaną naprawą. Pierwszym podejrzanym był pasek wielorowkowy. Po sprawdzeniu okazało się, że nie jest pęknięty ani naruszony. Później kontroli poddane zostało całe zawieszenie. Zarówno lewa jak i prawa strona wyglądały jednak dobrze. Po podniesieniu na lewarkach kierownica auta chodziła lekko i płynnie. W zbiorniczku nie brakowało płynu.

Pod maską Mercedesa klasy A…

Mercedes A 1.7 CDI 95 KMSamochód nie pomagał w rozwiązaniu problemu. Każdy mechanik wie, jak niewiele miejsca znajduje się pod maską Mercedesa klasy A. Jest to samochód, który ciężko dokładnie zbadać bez profesjonalnego sprzętu. Dodatkowym problemem był fakt, że mimo awarii wspomagania kierownicy, w aucie nie zaświeciła się żadna z kontrolek ostrzegawczych. Naprawa została wykonana w przydomowym garażu, więc było ciężko o podłączenie auta pod komputer.

Pan Marek był już bliski poddania się i zwrócenia o pomoc do fachowców. Postanowił jednak spróbować jeszcze raz, powtórnie zastanowić się nad usterką i odtworzyć dokładnie wszystkie czynności, które wykonał podczas wymiany amortyzatorów. W ten sposób wpadł na trop, który jak się okazało, prowadził do rozwiązania zagadki i naprawy samochodu. Co spowodowało awarię wspomagania kierownicy w Mercedesie A?

Rozwiązanie zagadki podamy już wkrótce. Tymczasem zapraszamy do podawania własnych propozycji diagnozy w komentarzach pod tym artykułem.
Autora najtrafniejszej wypowiedzi nagrodzimy upominkiem*!
*W celu kontaktu prosimy o zalogowanie się (jeśli nie jesteś posiadaczem konta na MotoFocus.pl, zarejestruj się klikając w link)

Napisz do nas

Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.

Prosimy o maile na adres: redakcja@motofocus.pl

Dowiedz się więcej

Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu
Nietypowe awarie: Scenic, który jeździł tylko do tyłu

Pan Dariusz długo nie mógł uwierzyć w zapewnienia klienta, który przyjechał do jego warsztatu tyłem… Twierdził, że jego Renault Scenic jeździ tylko w tę stronę. Zapraszamy do lektury kolejnego artykułu cyklu. Zacofany Scenic i trudna diagnoza Klient warsztatu, którego właściciel nadesłał na nasz adres historię nietypowej awarii, posiadał minivana Renault Scenic z silnikiem diesla 1.9 […]

Nietypowe awarie: 3 zatarte silniki Toyoty Supry
Nietypowe awarie: 3 zatarte silniki Toyoty Supry

W drugiej odsłonie naszego cyklu prezentujemy historię problemu z silnikiem 2JZ-GE sportowej Toyoty Supry, który z niewiadomych przyczyn tracił ciśnienie oleju. Temat poruszony na jednym z for internetowych zasugerował jeden z naszych czytelników. Pechowa naprawa Toyoty Supry IV generacji Użytkownik forum, który zgłosił problem z sześciocylindrowym silnikiem Supry 3.0 l 2JZ-GE (montowanym także w innych […]

Nietypowe awarie: Brak wspomagania kierownicy w Mercedesie klasy A – rozwiązanie
Nietypowe awarie: Brak wspomagania kierownicy w Mercedesie klasy A – rozwiązanie

Przedstawiamy rozwiązanie problemu Mercedesa A klasy. W pojeździe tuż po wymianie amortyzatorów przestało działać wspomaganie kierownicy… Brak wspomagania kierownicy w Mercedesie klasy A – rozwiązanie Usterka Mercedesa A jest rzadko spotykanym zjawiskiem, ale naszym czytelnikom szybko udało się prawidłowo wskazać ścieżkę poszukiwania przyczyny problemu. Jak już pisaliśmy, pan Marek, który naprawiał samochód, był już bliski […]

Nietypowe awarie: Gasnący Peugeot 307
Nietypowe awarie: Gasnący Peugeot 307

Właściciel Peugeot 307 skarżył się, że jego samochód notorycznie gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Ten, wydawać by się mogło, często spotykany problem stał się zagadką nie do rozwiązania dla wielu mechaników. Dlaczego 307-ka gaśnie? Peugeot 307 z benzynowym silnikiem wolnossącym 1.4 SOHC 75 KM przyjechał do warsztatu naszego Czytelnika, Pana Stanisława. Właściciel auta skarżył się, […]

Nietypowe awarie: Volkswagen Transporter gaśnie i nie chce zapalić
Nietypowe awarie: Volkswagen Transporter gaśnie i nie chce zapalić

Volkswagen Transporter (T5) nie imponował mocą i często bez powodu gasł. Bywało, że przez długi czas nie można było ponownie uruchomić silnika. Nie było łatwo odkryć przyczyny tego problemu. Volkswagen Transporter T5 odmawia posłuszeństwa Opisywany Volkswagen to T5 z roku 2006, z silnikiem 1.9 TDI PD o mocy 105 KM. Jego stan licznika to około […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 20 lutego 2013, 19:32 1 0

Kiedyś w swojej octavii wymieniałem przednie sprężyny.Po wymianie zapaliła się żółta kontrolka(kierownica)Po podłączeniu się komputerem nie szło usunąć błędu.Pomogła jedynie wymiana przekładni :( Jak sam doszedłem przyczyną był uszkodzony czujnik kąta skrętu.Uległ on awarii gdy ZBIJAŁEM końcówki drążków(a ściągacz do końcówek wisiał 6 metrów od auta)

Odpowiedz

Anonim, 21 lutego 2013, 12:18 1 0

Aby wymienić amortyzator z przodu w a-klasie trzeba zdemontować zbiornik spryskiwacza, pod tym zbiornikiem jest elektryczna pompa wspomagania i pewnie został uszkodzony jakiś przewód masowy do pompy.

Odpowiedz

Anonim, 21 lutego 2013, 14:49 0 0

problem może dotyczyć sterownika wspomagania ... ale tu sytuacja się wydarzyła po wymianie amortyzatorów. Przypuszczam,ze problem może dotyczyć połączenie przewodów elektrycznych w kostce z prawej strony podłużnicy. Być może zostały uszkodzone przewody które zasilają pompę wspomagania jest tam +(plus) , -(minus) i trzeci przewód który podłączony jest do alternatora. Kiedy alternator ładuje wtedy jest wspomaganie

Odpowiedz

Anonim, 21 lutego 2013, 17:50 0 0

przewody elektryczne od zasilania wspomagania są przykręcone do podłużnicy poprzez kostke elektryczną a tam często jest korozja . sądzę że tam nie było przepływu prądu

pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 21 lutego 2013, 20:59 0 0

napewno ulegly awari przewody pod zbiorniczkiem do spryskiwaczy

Odpowiedz

Anonim, 22 lutego 2013, 11:27 1 -2

błędem była samodzielna naprawa w przydomowym GARAŻU (bo warsztatem to chyba pomyłka nazywać jeśli pracuje tam nie mechanik , zajmuje się tym powiedzmy hobbystycznie i brak mu odpowiedniego sprzętu ).

Odpowiedz

Anonim, 22 lutego 2013, 15:34 0 -1

...

Odpowiedz

Anonim, 22 lutego 2013, 15:42 1 0

...

Odpowiedz

Anonim, 23 lutego 2013, 0:05 2 0

87.205.181.* haha bardzo podoba się mi pana/i odpowiedź, otrzymuje pan/i talon na elektryczną pompę do wspomagania układu kierowniczego

Odpowiedz

Anonim, 27 lutego 2013, 17:02 3 0

Przyczyn może być kilka: uszkodzenie kostki lub jej nieświadome odłączenie, kręcenie kierownicą lub przesunięcie drążkiem bez uruchomionego silnika lub/i przy odłączonym akumulatorze co mogło spowodować błąd który wymagał skasowania . Znając już kilka takich przypadków z różnych marek aut stawiał bym na uszkodzenie przewodów biegnących wzdłuż podłużnicy lecz z małą ilością informacji ciężko jest określić czy uszkodzeniu uległy przewody (kostki) czy może ukł. kierowniczy "załapał" błąd. Po "mechanikach" w domowych garażach można się spodziewać bardzo wielu przyczyn.
Pozdrawiam

Odpowiedz