125. rocznica powstania firmy Dunlop

, 31 stycznia 2013, 11:05

W roku 2013 mija 125. rocznica powstania producenta opon Dunlop. Wynalazca opony pneumatycznej i globalny dostawca opon do sportów motorowych zmienił ostatnio częściowo kierunek swojego rozwoju.

Jubileusz Dunlop i plany na przyszłość

Dunlop wyścigW ostatnim czasie marka skupia się na pracach mających na celu zwiększanie efektywności paliwowej oraz wykorzystanie alternatywnych źródeł energii, zarówno na torze wyścigowym, jak
i na drodze. Jean-Felix Bazelin, dyrektor generalny Dunlop Motorsport, zapewnia, że dla firmy nadal ważną rolę odgrywa opracowywanie technologii dla sportu:

-„Sport motorowy nie stał w miejscu przez ostatnie ponad sto lat i nie zatrzyma się także dziś. Nowe technologie motoryzacyjne, wykorzystywane na torach wyścigowych i na drogach będą ewoluowały. Wśród nich ważnym obecnie dla nas trendem są prace nad efektywnością paliwową oraz alternatywnymi źródłami energii. W miarę wzrostu ilości wyścigów, pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi i inicjatyw w tym zakresie, Dunlop zwiększa swoje zaangażowanie w innowacyjne technologie, które sprostają nowym standardom. Obecnie obchodzimy nasze 125-lecie i już teraz patrzymy w przyszłość, planując kolejne 125 lat”

Dunlop od wielu lat rozwija technologie dla pojazdów hybrydowych, elektrycznych i zasilanych paliwami alternatywnymi. Obecnie dział motosportowy firmy dodatkowo wzmógł aktywność w tym obszarze, podejmując się roli dostawcy opon dla GreenGT H2 – pierwszego startującego w wyścigu Le Mans samochodu zasilanego ogniwami wodorowymi. Dunlop rozpoczyna tym samym specjalny program badawczo-rozwojowy dedykowany przyszłym generacjom pojazdów wyścigowych zasilanych energią elektryczną i wodorem.

DunlopAuto GreenGT H2, które stanie do walki w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2013 roku, jest pierwszym na świecie samochodem wyścigowym zasilanym wodorem z elektrycznym systemem przeniesienia napędu. Ogniwa wodorowe mają potencjał zastosowania w sporcie motorowym, a opony do takich pojazdów muszą być specjalnie zaprojektowane, aby maksymalizować przyczepność i wydajność energetyczną pojazdu.

Dunlop poinformował ostatnio o zawarciu umowy z Nissanem i jego zespołem Eco Racing Team w Hiszpanii. Umowa obejmuje dostawę opon BluResponse AA – nowych opon Dunlop klasy AA – do modeli Nissan Juke 1.5 dCi, Nissan Micra 1.2 DIG-S oraz dwóch modeli elektrycznych Nissan Leaf, które wezmą udział w organizowanych w Hiszpanii wyścigach Eco Series.

Po raz pierwszy w Europie Dunlop wprowadził 31 maja 2012 roku opony klasy AA – BluResponse AA. Oznaczenie AA na oponach świadczy o tym, że model osiąga najwyższą możliwą klasę w zakresie efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, zgodnie z europejskim systemem etykietowania opon.

Sanjay Khanna, dyrektor zarządzający marki Dunlop, twierdzi, że firma ma jeszcze wiele do zrobienia w kwestii produkcji opon sportowych, przyczyniających się do redukcji zużycia paliwa:

-„Paliwo stanowi masę, która pogarsza osiągi. Jednocześnie im bardziej wydajny energetycznie pojazd, tym więcej może wykonać okrążeń bez oznaczającego stratę cennego czasu tankowania. Właśnie w tym aspekcie bardzo ważną rolę odgrywa Dunlop, dostarczając opony o optymalnym oporze toczenia, zrównoważonym z innymi parametrami. Zmniejszenie zapotrzebowania na paliwo pomaga osiągnąć zwycięstwo – to trudne wyzwanie, ale mamy za sobą 125 lat rozwoju wielu generacji technologii.".

Dowiedz się więcej

Dunlop GrandTrek AT3 – opona do SUVa
Dunlop GrandTrek AT3 – opona do SUVa

Dunlop prezentuje nową oponę letnią dla pojazdów 4×4/SUV – Dunlop GrandTrek AT3, która równie dobrze ma się trzymać autostrady, jak i szutru. Nowa opona GrandTrek AT3, która ma za zadanie połączyć doskonałe wyniki zarówno na drogach ubitych, jak i nieutwardzonych z wysokim komfortem jazdy, stanowiła dla inżynierów Dunlopa nowe wyzwanie. Wymagało ono innowacyjnego podejścia w […]

Nowe Maserati Quattroporte z oponami Dunlop
Nowe Maserati Quattroporte z oponami Dunlop

Dunlop rozszerzył linię opon Sport Maxx RT (RT – Racing Technology), zaprezentowanych po raz pierwszy w Ascari w Hiszpanii w lutym ubiegłego roku. Linia zostanie wzbogacona o 25 rozmiarów. Dunlop Sport Maxx RT Opony Dunlop Sport Maxx RT, zaprojektowano z myślą o entuzjastach dynamicznej jazdy. Aby sprostać rosnącemu popytowi na Sport Maxx RT do innych […]

Wyścigowe opony Dunlop Sport BluResponse na targach Genewa 2013
Wyścigowe opony Dunlop Sport BluResponse na targach Genewa 2013

Dunlop prezentuje na targach genewskich nowe opony wyścigowe Sport BluResponse zaprojektowane dla GreenGT H2, pierwszego auta wyścigowego zasilanego ogniwami wodorowymi, startującego w Le Mans. Dunlop Sport BluResponse Dunlop zapowiedział dostarczenie opon dla GreenGT H2 – pierwszego samochodu wyścigowego zasilanego ogniwami wodorowymi, który startuje w Le Mans. Informacji tej towarzyszy rozpoczęcie programu rozwoju opon do wyścigowych […]

Dębica Presto na deszczowe lato
Dębica Presto na deszczowe lato

Opona Dębica Presto pokonała wiele opon klasy premium i została oceniona jako jedna z najlepszych w teście zachowania na mokrej nawierzchni. Presto wykazała się odpornością na aquaplaninig poprzeczny i wzdłużny oraz krótką drogą hamowania. W teście magazynu „Motor” Presto zajęła wysokie miejsce także w kategorii ‘Własności jezdne – bezpieczeństwo’ przy jeździe na suchej nawierzchni. Polska […]

Samochód napędzany ogniwami wodorowymi testuje opony Dunlop
Samochód napędzany ogniwami wodorowymi testuje opony Dunlop

W ramach współpracy z GreenGT, Dunlop projektuje opony dla GreenGT H2 – pierwszego prototypu samochodu wyścigowego napędzanego ogniwami wodorowymi, startującego w Le Mans. Współpraca Dunlop i GreenGT GreenGT H2 wyposażony w elektryczny układ przeniesienia napędu przeszedł już wstępne próby na oponach wyścigowych inspirowanych najnowszą konstrukcją Dunlop Sport BluResponse. Podczas tygodnia Le Mans, poprzedzającego legendarny wyścig […]

Komentarze

Brak komentarzy