Bosch i PSA wprowadzą tani napęd hybrydowy

, 24 stycznia 2013, 13:50

Przedsiębiorstwa Bosch i PSA (Peugeot Citroën) planują stworzenie hydraulicznego napędu hybrydowego do samochodów osobowych.

Bosch i PSA pracują nad hydraulicznym napędem hybrydowym

Peugeot 3008 HYbrid 4Po sukcesach związanych z wprowadzeniem na rynek elektrycznego napędu hybrydowego Axle-Split firmy Bosch w samochodach z silnikami diesla produkowanych przez koncern PSA (HYbrid 4), oba przedsiębiorstwa planują teraz stworzenie hydraulicznego napędu hybrydowego do samochodów osobowych. Głównymi elementami układu hydraulicznego są dwie jednostki hydrauliczne wraz z akumulatorami ciśnieniowymi. Koncepcja Powersplit umożliwia korzystanie z konwencjonalnego napędu pojazdu, napędu czysto hydraulicznego lub kombinacji obydwu napędów.

W ten sposób silnik spalinowy może w niższym zakresie obciążenia pracować przy korzystniejszym zużyciu paliwa. Ponadto, podczas hamowania, energia kinetyczna, która w normalnych warunkach jest wytrącona w postaci emitowanego ciepła, przekształca się w energię hydrauliczną i jest gromadzona w akumulatorze ciśnieniowym, a następne ponownie wykorzystywana przez napęd hydrauliczny. Umożliwia on całkowicie bezemisyjną jazdę na krótkich odcinkach oraz przy ruszaniu. Oznacza to redukcję emisji CO2 średnio o 30% w nowym, europejskim cyklu jezdnym oraz do 45% w cyklu miejskim.

Niedrogie w serwisie hybrydy

Innowacyjną technologię można łączyć ze wszystkimi typami napędów konwencjonalnych. W pierwszym etapie koncepcja będzie stosowana w segmencie małych samochodów, ale jest ona odpowiednia także dla innych klas samochodów osobowych oraz lżejszych pojazdów dostawczych w ruchu miejskim. Hydrauliczno-mechaniczny układ napędowy umożliwia realizację niedrogich, wytrzymałych i łatwych w serwisowaniu napędów hybrydowych, które nie wymagają specjalnej infrastruktury i mogą być stosowane na całym świecie.

Nowa technologia wykorzystuje zasadę działania napędów hydraulicznych, oferowanych przez firmę Bosch Rexroth i szeroko stosowanych na świecie. Bosch oraz PSA dostrzegają duży potencjał w adaptacji nowej technologii dla potrzeb branży motoryzacyjnej.

Peugeot 3008 HYbrid 4Bliska współpraca koncernu PSA (Peugeot Citroën) z firmą Bosch rozpoczęła się w 2008 roku. W ramach zawiązanego wtedy partnerstwa strategicznego w 2011 roku Peugeot wprowadził na rynek swój pierwszy seryjny samochód osobowy z napędem hybrydowym, model 3008 HYbrid4, wyposażony w silnik diesla oraz napęd Axle-Split. Komponenty elektryczne (silnik elektryczny, energoelektronika oraz wysokonapięciowy alternator) oraz specjalnie przystosowaną wersję układu ESP® koncern PSA Peugeot Citroën zaprojektował we współpracy z firmą Bosch. Obecnie PSA produkuje także model Peugeot 508 w wersji kombi RXH oraz limuzynę Hybrid4, a marka Citroën – model DS5 w wersji HYbrid4, wykorzystując tę koncepcję układu napędowego. Także dla tych modeli Bosch dostarcza komponenty elektrycznego układu przeniesienia napędu.

Dowiedz się więcej

Bosch zbuduje nową fabrykę części w Rosji
Bosch zbuduje nową fabrykę części w Rosji

Firma Bosch planuje budowę nowej fabryki części samochodowych w Rosji. Przedsiębiorstwo zamierza zainwestować w nowy zakład około 40 mln Euro. Nowa fabryka Bosch w Samarze Grupa Bosch planuje budowę nowej fabryki techniki motoryzacyjnej w Samarze (Rosja). Do 2015 roku przedsiębiorstwo technologiczno-usługowe zamierza zainwestować ok. 40 mln EUR w nowy zakład. Całkowita powierzchnia nowych budynków o […]

Bosch prezentuje kolejną generację czujników MEMS
Bosch prezentuje kolejną generację czujników MEMS

Bosch przedstawia kolejną generację peryferyjnych czujników przyspieszenia stosowanych w systemach ochrony pasażerów. To już piąta generacja tych produktów od roku 1996. Najważniejszymi cechami nowych czujników cyfrowych są: większy zakres pomiaru od ±120 g do ±480 g możliwość wyboru sposobu komunikacji – za pomocą interfejsu SPI lub PSI5-V1.3   Czujniki peryferyjne są montowane w skrajnym obszarze […]

Program szkoleń firmy Bosch na rok 2013
Program szkoleń firmy Bosch na rok 2013

Systematyczne szkolenie i dokształcanie gwarantuje, że pracownicy warsztatu będą spełniali wszystkie wymagania klientów. Centra szkoleniowe Bosch na całym świecie pomagają w podnoszeniu kwalifikacji, oferując dostęp do kompleksowego programu szkoleń. Szkolenia Bosch Trenerzy Bosch prowadzą fachowe szkolenia z teorii i praktyki w następujących dziedzinach: elektryka i elektronika samochodowa, diagnostyka układów wtrysku samochodów z silnikami benzynowymi i […]

BMW nagrodziło firmę Bosch
BMW nagrodziło firmę Bosch

„BMW Supplier Innovation Award” to nagroda przyznana przez niemieckiego producenta samochodów firmie Bosch. Wyróżnienie jest wręczane kooperantom, którzy wyróżniają się innowacyjnością oraz wybitnymi osiągnięciami. BMW Supplier Innovation Award Spółka Robert Bosch GmbH otrzymała nagrodę specjalną za partnerstwo na rzecz innowacyjności. BMW uhonorowała w ten sposób długoletnią, wyjątkową współpracę obydwu przedsiębiorstw. Herbert Diess, Członek Zarządu spółki […]

Trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy PureTech wybrany silnikiem roku 2016
Trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy PureTech wybrany silnikiem roku 2016

Podczas 18. edycji Nagród „Silnika Roku”, która miała miejsce w Stuttgarcie 1 czerwca br., międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy przyznało nagrodę Silnika Roku, w kategorii 1-1,4 litra pojemności, trzycylindrowemu turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu PureTech 1,2 l, opracowanemu przez Grupę PSA. Jednostka produkowanej w zakładach Française de Mécanique we francuskim Douvrin. Grupa PSA zwiększa produkcję silników benzynowych […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!