OSRAM poszerza ofertę retrofitów LED do samochodów

17 października 2021, 20:01

Firma OSRAM unowocześnia gamę oferowanych produktów. Do retrofitów LEDriving HL, zastępujących popularne żarówki reflektorowe – H4, H7, H11 i HB4 dołączył niedawno zamiennik żarówki H1. Poszerzono także gamę akcesoriów, które umożliwią montaż retrofitów H7.

Podobnie jak wprowadzone wcześniej retrofity żarówek H4, H7, H11 i HB4, także nowość – zamiennik żarówki H1 świeci światłem o temperaturze barwowej 6000 K. Dzięki temu wszelkie przeszkody czy znaki drogowe są lepiej widoczne, co pozwala kierowcy szybciej reagować na sytuację na drodze.

Wszystkie retrofity rodziny OSRAM LEDriving HL mają kompaktowe rozmiary, dzięki czemu pasują do większości samochodów. Wszystkie produkty tej gamy mogą być stosowane w pojazdach z instalacją o napięciu 12 i 24 V, z wyjątkiem nowości – H1, która jest zaprojektowana wyłącznie do samochodów osobowych. Producent udziela na nie 5-letniej gwarancji.

Rozszerzone portfolio źródeł światła oraz akcesoriów pozwala stosować je w jeszcze większej liczbie pojazdów niż do tej pory. W gamie pojawiły się cztery nowe adaptery do retrofitów H7, umożliwiające ich montaż w wielu modelach aut. Kolejną nowością jest układ Smart Canbus, który pozwala uniknąć błędów spalonej żarówki czy migotania. Należy pamiętać, że wciąż nie ma przepisów, umożliwiających stosowanie retrofitów LED zamiast żarówek w pojazdach poruszających się po drogach publicznych. Nie ma przeszkód, by korzystać z ich zalet np. w pojazdach typu off-road.

Są jednak wyjątki – w Niemczech i Austrii dopuszczono stosowanie retrofitów LED w konkretnych modelach pojazdów retrofitów OSRAM Night Breaker LED. Dziś na liście aut, w których taką modyfikację można legalnie wykonać są między innymi: BMW serii 2, Alfa Romeo Giulietta, Audi A3, Volkswageny: Polo, Passat, Tiguan, Touran, Caddy, Crafter, a także Peugeot 308, Ford Mondeo czy Seat Ibiza, a od niedawna również samochód ciężarowy MAN TGE. Lista tych pojazdów jest stale rozszerzana.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Kierowca od 24 lat, 18 września 2022, 10:28 0 0

Legalizacja tych żarówek idzie jak krew z nosa. Wszystko przez urzędasów którzy dostają w łapę od producentów zwykłych żarówek. Retrofity można dopasować do każdego auta lecz przepisy prawne specjalnie opóźniają ich legalne stosowanie udostępniając tylko dla kilku wybranych marek pojazdów po to aby zamknąć buzię tych którzy na nich naciskają. W Polsce ktoś musi dostać porządnie w łapę zanim zacznie się legalne wprowadzanie tego typu żarówek. Może być ekonomiczniej, bezpieczniej, nowocześniej ale po co ? Z takiego założenia wychodzą ci którzy robią wszystko aby to nadal było nielegalne.

Odpowiedz