ZF Aftermarket liderem rynku części zamiennych nowej generacji

, 13 października 2021, 23:56

Branża motoryzacyjna przechodzi transformację w kierunku rynku opartego na danych, w którym rozwiązania cyfrowe stają się równie ważne jak klasyczna technologia samochodowa. ZF tworzy kompleksowe rozwiązania systemowe, dzięki którym pojazdy widzą, myślą i działają (,,see, think, act’’) w celu kształtowania mobilności nowej generacji. W rezultacie ZF Aftermarket jest w stanie przewidywać wyzwania branży i już na wczesnym etapie przygotować swoich partnerów do przyjęcia zmian.

Eksperci wskazują na pięć podstawowych typów technologii, które będą kształtować przyszły rynek mobilności, kryjących się pod akronimem „CASES”: Connected, Autonomous, Shared, Electric and Sustainable (Połączony, Niezależny, Dostępny, Elektryczny i Zrównoważony). Philippe Colpron, Dyrektor ZF Aftermarket, wyjaśnia:

– Technologie te mogą zrewolucjonizować całą naszą branżę, ponieważ stanowią atrakcyjną alternatywę dla obecnego podejścia skoncentrowanego na pojazdach – przy jednoczesnej ochronie zasobów i redukcji emisji.

Mobilność nowej generacji jest już rzeczywistością, częściowo dzięki produktom i rozwiązaniom ZF.

Niezależna jazda – przyszłość jest już teraz

Systemy Autonomicznej Jazdy (ATS) firmy ZF stosowane są od 1997 roku – tzw. ,,people movers’’ przetransportowały do tej pory ponad 14 milionów pasażerów. Dzięki kompleksowemu wyposażeniu, które obejmuje czujniki, systemy wspomagania kierowcy i elektryczne układy napędowe, a także stałe możliwości współpracy z producentem
i infrastrukturą, pojazdy te mogą być wyznacznikiem dla wszystkich samochodów osobowych, dostawczych i użytkowych, które zostaną wyprodukowane w przyszłości.

Ze względu na złożoność tych pojazdów, ich operatorzy nie mogą  już polegać wyłącznie na klasycznym wsparciu serwisowym i naprawczym warsztatów samochodowych; wymagają również kompleksowego wsparcia cyfrowego przez cały okres eksploatacji. Obejmuje to między innymi takie usługi jak inteligentna kontrola floty, konserwacja predykcyjna i aktualizacje bezprzewodowe. W taki sposób działalność warsztatowa z przeszłości przekształca się w „rynek aftermarketowy nowej generacji”. Ta nowa rzeczywistość charakteryzuje się coraz bardziej złożonymi pojazdami, profesjonalnie zorganizowanymi firmami flotowymi zamiast wielu indywidualnych klientów prywatnych oraz nowymi konkurentami, takimi jak gracze rynku e-commerce.

Mobilność jako usługa: obsługa zapobiegawcza dostarczana przez ZF Aftermarket

Zgodnie z holistycznym podejściem ZF do kompleksowej obsługi, firma oferuje bogate portfolio produktów. Obejmuje to poszczególne części, takie jak czujniki, systemy wspomagania kierowcy i napędy elektryczne, a także usługi oprogramowania, zapobiegawcze i predykcyjne usługi konserwacji i naprawy.

ZF Aftermarket świadczy usługi nie tylko dla ATS, ale także na rzecz innych zastosowań, które znajdują się już w produkcji seryjnej lub są planowane w najbliższej przyszłości: niezależne samochody dostawcze, pojazdy do transportu materiałów przemysłowych i maszyny rolnicze. To tutaj pojawi się nowy rynek dla partnerów warsztatowych ZF.

– Wysoce wydajne, oparte na danych rozwiązania bez udziału kierowcy – takie jak ,,robo-taksówki’’ lub pojazdy wahadłowe – wyznaczają nowe horyzonty dla mobilności. ZF Aftermarket wspiera ciągły proces wprowadzania pojazdów CASES na rynek, rozbudowując infrastrukturę, ale także oferując usługi serwisowe dla oprogramowania i sprzętu tych przyszłościowych zastosowań – komentuje Philippe Colpron.

Firma przekazuje to doświadczenie również swoim partnerom serwisowym – na przykład podczas szkoleń z takich zagadnień jak systemy wspomagania kierowcy lub napędy wysokonapięciowe.

Mobilność elektryczna jest kluczem do ekologicznego i wydajnego transportu

Rozwój technologiczny zapewnia warsztatom atrakcyjny potencjał wzrostu, ale może być wykorzystany tylko wtedy, gdy są one na to przygotowane. Rośnie liczba modeli hybrydowych, ale także elektrycznych, a wraz z nią potrzeba serwisowania i napraw. Jednak bez odpowiedniego przeszkolenia technicy nie mogą rozpocząć naprawy pojazdu elektrycznego lub hybrydowego – zasada ta odnosi się nawet do prostych prac konserwacyjnych na konwencjonalnych elementach pojazdu. Jako wiodący producent części do pojazdów elektrycznych w jakości wyposażenia producenta, ZF Aftermarket wykorzystuje wiedzę z pierwszej ręki, aby przekazywać odpowiednie umiejętności techniczne swoim partnerom warsztatowym. Dzięki w pełni zintegrowanemu podejściu, firma zapewnia, że komponenty produkowane przez grupę ZF będą szybko dostępne na rynku części zamiennych – na przykład elektryczne wspomaganie układu hamulcowego TRW (TRW Electric Brake Booster). 

Innowacja z rynku części pierwszomontażowych na rynek części zamiennych: elektryczne wspomaganie układu hamulcowego wykorzystuje specjalny system elektroniczny by zapewnić lepsze uruchamianie hamulców.

Rozwiązania produktowe i systemowe w celu obniżenia kosztów eksploatacji i emisji CO2

Rozwiązania ZF Aftermarket do zarządzania flotą przyczyniają się do zrównoważonego rozwoju, ale produkty ZF są również niezawodne pod względem wydajności – pozwalają klientom zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym ograniczyć emisje. Globalnym wyzwaniem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej w całym łańcuchu wartości:
w przypadku wszystkich podstawowych produktów i związanych z nimi tras transportowych, ale także w przypadku produktu, pojazdu, jego użytkowania i utylizacji. ZF pracuje nad wyeliminowaniem tych emisji do 2040 roku. Ponadto firma zmniejsza emisje CO2 na wszystkich etapach i procesach produkcyjnych – na przykład poprzez kontrolowanie obrabiarek zgodnie z zapotrzebowaniem lub zastępowanie procesów zżuwających gaz, takich jak hartowanie.

W rezultacie produkty wytwarzane w sposób zrównoważony są dostępne na rynku aftermarketowym jako jeden z elementów planu #greenaftermaket firmy ZF. Kolejnym elementem jest regeneracja – zmniejszenie wymagań materiałowych nawet o 90% w porównaniu z wytworzeniem nowego produktu. Jednocześnie można zaoszczędzić około 90% energii. Szeroki asortyment części samochodowych, takich jak hamulce, skrzynie biegów, układy kierownicze czy przekładnie hydrokinetyczne, są regenerowane do jakości wyposażenia producenta w ponad 20 lokalizacjach na całym świecie – i tendencja jest wzrostowa. Co więcej, eksperci ZF Aftermarket już pracują nad zregenerowanymi rozwiązaniami dla napędów elektrycznych, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku.

Philippe Colpron zauważa, że firma ZF Aftermarket i jej partnerzy znajdują się w dobrej sytuacji na drodze do transformacji branży:

– ZF Aftermarket dąży do uzyskania pozycji przyjaznego środowisku i zrównoważonego lidera na rynku części zamiennych, który stawia sobie cele w wielu obszarach, takich jak neutralność węglowa, opakowania bez plastiku i edukacja. Bazując na wiodącej pozycji technologicznej Grupy ZF, ZF Aftermarket wprowadza zrównoważone technologie wyposażenia w jakości elementów oryginalnych na rynek części zamiennych. Naszą receptą na sukces jest połączenie orientacji na klienta, obecności usług dokładnie tam, gdzie klient tego potrzebuje, oraz stale rosnącego portfolio produktów i usług, w tym rozwiązań cyfrowych. W coraz bardziej skomplikowanym świecie chcemy oferować jednocześnie prostotę, wygodę i wartość dodaną.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!