Miliard wtryskiwaczy Boscha

, 8 grudnia 2004, 0:00

W październiku z taśm produkcyjnych zszedł miliardowy wtryskiwacz Boscha do silników benzynowych. W siedmiu fabrykach koncernu na świecie produkowanych jest rocznie blisko 80 milionów wtryskiwaczy do systemów wtrysku benzyny. 220 tysięcy sztuk każdego dnia opuszcza zakłady produkcyjne. Z wysokimi udziałami rynkowymi w tym segmencie Bosch jest liderem światowego rynku.
Aby utrzymać tę pozycję, firma pracuje nad dalszą optymalizacją wtryskiwaczy. W 2001 roku przedsiębiorstwo wprowadziło na rynek wtryskiwacz EV 14 dla systemów wtrysku pośredniego, który w porównaniu do poprzedniej generacji produktów lepiej rozpyla paliwo dzięki zastosowaniu zoptymalizowanej tarczki z otworami. Można w ten sposób zmniejszyć emisję węglowodorów nawet o 15%. W 2005 roku Bosch zaprezentuje kolejną generację wtryskiwaczy dla ekologicznych i ekonomicznych systemów gazowych. W porównaniu do konwencjonalnych napędów benzynowych silniki zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG (Compressed Natural Gas) zapewniają niższą nawet o 30% emisję dwutlenku węgla.
W systemach wtrysku bezpośredniego benzyny DI-Motronic Boscha stosuje się wtryskiwacze wysokociśnieniowe, które wtryskują paliwo w dowolnie wybranym momencie bezpośrednio do komory spalania silnika. Obecnie koncern opracowuje system DI-Motronic wykorzystujący spalanie prowadzone strumieniem. Systemy wtrysku bezpośredniego benzyny ze spalaniem prowadzonym strumieniem obniżają zużycie paliwa nawet o 15% w porównaniu do systemów wtrysku pośredniego. Zaprojektowane specjalnie dla potrzeb nowego systemu szybkie wtryskiwacze piezoelektryczne będą gotowe do produkcji seryjnej prawdopodobnie w 2005 roku. Równocześnie firma pracuje nad wielopunktowymi elektromagnetycznymi wtryskiwaczami wysokociśnieniowymi, które będzie można stosować uniwersalnie we wszystkich systemach wtrysku benzyny.

Komentarze

Brak komentarzy