Nietypowe awarie: gazująca Alfa Romeo 145 – rozwiązanie

, 2 stycznia 2013, 11:12

Przedstawiamy rozwiązanie, dzięki któremu udało się usunąć awarię Alfy Romeo 145. Problem opisaliśmy w pierwszym artykule naszego nowego cyklu „Nietypowe awarie”.

Gazująca Alfa Romeo 145 – rozwiązanie

1.4 Twin SparkOpis usterki można przeczytać po kliknięciu w link. Prezentujemy naprawę, która jako jedyna poskutkowała usunięciem problemu. 

Zdaniem mechanika, do którego udał się właściciel Alfy 145, winę za nietypowe zachowanie silnika ponosi woda, zalegająca w cewkach zapłonowych, w okolicy świec. Podobno występowanie wody w tej okolicy jest zjawiskiem bardzo częstym w przypadku aut Alfa Romeo, jednak nikt do końca nie potrafi wyjaśnić jego przyczyny. Problem z obrotami nasilał się zimą, kiedy woda zamarzała. Wymieniono wadliwą cewkę i osuszono okolicę. Problemy z gazowaniem ustały. Zdaniem mechanika, najczęściej zdarza się, że woda w cewce powoduje wahania obrotów lub kłopoty z uruchomieniem silnika. W skrajnych wypadkach, takich jak ten, przebicie może generować niekontrolowany wzrost obrotów. Czas pokaże, czy diagnoza mechanika okazała się celna w stu procentach.

Uprzejmie dziękujemy za podejmowane próby odnalezienia diagnozy. Upominkiem postanowiliśmy nagrodzić użytkownika o loginie greg103 za odpowiedź: „nieszczelność w układzie dolotowym lub USZKODZONY przepływomierz". Przypominamy, że w celu ubiegania się o nagrodę niezbędne jest zalogowanie się lub nadesłanie kopii swojego komentarza na nasz adres e-mail (redakcja@motofocus.pl).

Zachęcamy także do nadsyłania swoich propozycji z opisem przypadku do cyklu „Nietypowe awarie":

Napisz do nas

Zdarzyło Ci się spotkać z podobnie trudną do zdiagnozowania usterką? Nadal nie wiesz co dolega pojazdowi Twojego klienta? Napisz do nas! Opublikujemy Twój przypadek na łamach portalu.

Dowiedz się więcej

Nietypowe awarie: gazująca Alfa Romeo 145
Nietypowe awarie: gazująca Alfa Romeo 145

Przygodą właściciela kompaktowej Alfy Romeo 145 rozpoczynamy nasz nowy cykl, opisujący nietypowe i trudne do zdiagnozowania usterki samochodów. Zachęcamy do wspólnych prób ustalenia powodów awarii pojazdów. Niekontrolowany skok obrotów – Alfa Romeo 145 Alfy 145/146 słyną z tego, że potrafią zaskoczyć swoich właścicieli przedziwnymi awariami. Tak też było w przypadku pana Grzegorza, właściciela 145-ki z […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 3 stycznia 2013, 8:31 0 0

nie rozumiem zwiazku, bo jak wytlumaczyc fakt, ze do podniesienia obrotow potrzebne jest paliwo i powietrze, a tu tylko wina z cewka byla ?

Odpowiedz

Anonim, 3 stycznia 2013, 10:26 0 0

To jest kompletna bzdura. Woda może tylko spowodować wypadanie zapłonu lub jego brak z powodu przebicia. Nie spotkałem jeszcze silnika, który z powodu zawilgocenia podnosi obroty, nawet jeśli podnosi to wyraźnie musiałoby być czuć wypadanie zapłonu. W tej sytuacji wymiana cewki to tylko strzał w ciemno. Problem powróci jak bumerang.

Odpowiedz

Anonim, 11 stycznia 2013, 22:32 0 0

Zdarzały się różne dziwne usterki wraz z podnoszeniem lub obniżaniem obrotów silnika ale tylko w cewko-modułach np. lanos 1,6 16v lub DIS w GM gdzie wilgoć wdzierała się przez mikropęknięcia do elektroniki sterującej mapą. W tym jednak przypadku rozwiązanie ukł.zapłonowego jest inne i zgadzam się z przedmówcami że to niemożliwe. Nadal twierdzę że winna jest wiązka przewodów ( sygnały i masy ). W alfach osobiście spotykałem w miejscu cewek/świec raczej olej silnikowy lub jakieś inne zanieczyszczenia ale nie wodę.

Odpowiedz

Anonim, 11 stycznia 2013, 22:46 0 0

A i jeszcze jedno, metoda wymiany części bez ich diagnozy też jest dobra, przecież sklepy i hurtownie i szroty też muszą funkcjonować tylko co z uczciwością wobec klienta, który nas żywi?

Odpowiedz

Anonim, 11 stycznia 2013, 22:51 0 0

Do redakcji: 213.77.87.* = Martini, co byście nie mieli problemu z zaadresowaniem nagrody.

Odpowiedz

Anonim, 15 stycznia 2013, 15:37 0 0

kosmiczne głupoty - cewka? przez przypadek przy wymianie cewki poruszano jakąś wiązką i problem ustał, ale niestety wróci...

Odpowiedz

Anonim, 7 lutego 2013, 8:15 1 0

A moim zdaniem mechanik naprawił, tylko nie podał prawdziwej przyczyny. W zasadzie dobrze, że tak zrobił...................

Odpowiedz