Auto detailing – dlaczego auta używane na zachodzie wyglądają lepiej

, 21 grudnia 2012, 11:42

Samochody w komisach za zachodnią granicą są ładniejsze i bardziej zadbane, niż te spotykane w Polsce. Wpływ na ten stan rzeczy ma między innymi popularność usług typu auto detailingu oraz smart repair.

Auto detailing oraz smart repair

Auto detailingCzy faktycznie np. Niemcy bardziej niż Polacy dbają o swoje samochody? Czy lepszy stan dróg ma wpływ na to, że samochody nie mają tak często spotykanych u nas rys i wgnieceń? Niewątpliwie tak, warto przy tym jednak zauważyć, że także wnętrza sprowadzanych samochodów wyglądają znacznie lepiej niż tych jeżdżących po Polsce.

Według Tomasza Jezierskiego, dyrektora zarządzającego sieci S-Plus, zdecydowanie lepszy stan wizualny i techniczny używanych samochodów na zachodzie to także efekt świadomości sprzedawców oferujących kilkuletnie auta oraz inne od naszego podejście do walki o klienta. W większości przypadków zanim auto trafi na rynek wtóry, skupujący samochód poddaje je procesowi auto detailingu oraz smart repair. Celem procesów jest usunięcie śladów użytkowania auta przez poprzedniego właściciela i przygotowanie pojazdu do odsprzedaży. W tym zoptymalizowanym procesie zarówno wnętrze, jak i karoseria czy silnik samochodu poddawany jest serii zabiegów kosmetycznych. Usuwane są z nadwozia zabrudzenia (takie jak smoła, lotna rdza, czy owady), następnie karoseria przechodzi proces polerowania, w którym likwidowane są rysy powierzchowne i zmatowienia, a lakier odzyskuje swój pierwotny blask. Detailing wnętrza obejmuje kilkanaście punktów od czyszczenia popielniczek przez odkurzanie, pranie tapicerki, podłóg i podsufitki, wnętrza bagażnika, a nawet wnęki koła zapasowego. Jeśli samochód użytkowany był przez osobę palącą możliwe jest również usunięcie nieprzyjemnego zapachu za pomocą specjalnego urządzenia.

Znamienne jest także to, że przy próbie kupna auta używanego w Polce wielokrotnie zainteresowany może usłyszeć, że samochód może mieć otarcia i wgniecenia na karoserii, ponieważ jest używany. Wynika to z faktu, że drobne uszkodzenia powłoki lakierniczej łączą się z koniecznością malowania całych elementów karoserii. To samo dotyczy niewielkich wgnieceń powstałych w wyniku uderzeń gradu, czy spadających jesienią kasztanów. Alternatywą dla długotrwałych i kosztownych napraw blacharsko lakierniczych są wymyślone w USA systemy drobnych napraw estetycznych, które obejmują punktowe naprawy lakiernicze (zaprawki lakiernicze) ograniczające wielkość naprawy niemal do powierzchni samego uszkodzenia. Obniża to nie tylko koszt naprawy, ale maksymalnie skraca jej czas. Smart Repair to także naprawy odprysków na szybach klejonych czy spawanie plastików (w tym elementów wnętrza pojazdu) z odtworzeniem ich oryginalnej barwy oraz struktury. Bardzo często zużywa się skórzana tapicerka siedzeń. Z pomocą Smart Repair można przywrócić oryginalną barwę skóry nawet w przypadku jej przetarcia. Metoda ta sprawdza się nawet w sytuacji wypalenia tapicerki materiałowej lub welurowej – pozwala usunąć uszkodzenie bez konieczności jej wymiany.

W Polsce popularność usług detailingu oraz smart repair systematycznie wzrasta. Powstaje coraz więcej salonów świadczących profesjonalne usługi napraw tego typu. W najbliższym czasie planowane jest otwarcie kolejnych placówek.

Dowiedz się więcej

Naprawa kolorów specjalnych
Naprawa kolorów specjalnych

Naprawa kolorów specjalnych, czyli tych występujących bardzo rzadko, jest uważana za bardziej skomplikowaną od rutynowo wykonywanej naprawy standardowej. Aby ułatwić pracę lakiernikom, firma Standox przygotowała specjalne filmiki instruktażowe. Biała perła oraz matowe powłoki lakierowe – instruktaż dla lakierników Aby ułatwić pracę lakiernikom zostały nakręcone dwa filmy szkoleniowe, które obrazują poszczególne kroki naprawy samochodu w kolorze […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 2 stycznia 2013, 9:35 0 0

"Według Tomasza Jezierskiego, dyrektora zarządzającego sieci S-Plus, zdecydowanie lepszy stan wizualny i techniczny używanych samochodów na zachodzie to także efekt świadomości sprzedawców oferujących kilkuletnie auta oraz inne od naszego podejście do walki o klienta. W większości przypadków zanim auto trafi na rynek wtóry, skupujący samochód poddaje je procesowi auto detailingu oraz smart repair."

Co za brednie, w Polsce to juz od dawna to funkcjonuje, w niektorych rejonach sie nazywac auto spa, gdzie indziej kosmetyka auta, ale chodzi o jedno i to samo - picowanie aut przed sprzedaza. Niech ktos powie, ze na zachodzie lepiej potrafia odpicowac auto niz w PL, nawet przebieg u nas podlega detailingowi ; )

Odpowiedz

Anonim, 2 stycznia 2013, 10:26 0 0

Różnica jest taka, że na zachodzie właściciele aut korzystają z usług takich firm jak S-Plus, natomiast u nas każdy picuje samochód we własnym garażu.

Odpowiedz

Anonim, 2 stycznia 2013, 10:59 0 0

przejedz sie po Wielkopolsce to zobaczysz jak tam wyglada rynek autokosmetyki

Odpowiedz