Akumulator dla samochodu z systemem START-STOP

, 1 czerwca 2021, 23:20

Galaxy EFB II to nowa propozycja akumulatorów do samochodów z systemem START-STOP, przygotowana przez AUTOPART. Prace nad udoskonaleniami konstrukcyjnymi  i elektrochemicznymi wykonane zostały przez zespół ekspercki B+R AUTOPART, we współpracy z ośrodkami badawczymi z Polski i USA. Nowe akumulatory wykazują wysoki poziom DCA, niskie zużycie wody oraz 4-krotnie większą trwałość cykliczną niż standardowe baterie.

Przed opracowaniem systemu START-STOP od akumulatora wymagano jedynie rozruchu silnika. System spowodował, że akumulator musi obsłużyć działanie dodatkowych elementów wyposażenia elektronicznego, gdy silnik samochodu nie pracuje. Wykorzystując więc swoje zgromadzone zasoby energii, akumulator jest rozładowywany i ładowany ponownie po uruchomieniu silnika, co sprawia, że powinien charakteryzować się kilkakrotnie większą trwałością cykliczną niż konwencjonalny akumulator.

Galaxy EFB II to nowa generacja akumulatorów samochodowych wykonanych w technologii Enhanced Flooded Battery. Galaxy EFB II jest produktem innowacyjnym, przygotowanym do pracy w samochodach z systemem START-STOP oraz z licznymi odbiornikami prądu. Nowe akumulatory odpowiadają wysokim wymaganiom środowiskowym, a ich rozwiązania technologiczne mają znaczący wpływ na ograniczenie emisji CO₂.– mówi Henryk Przybyło, dyrektor działu badań i rozwoju w AUTOPART.

W Galaxy EFB II zastosowano szereg udoskonaleń zarówno w zakresie komponentów chemicznych, jak i konstrukcyjnych, które wpływają na najważniejsze parametry eksploatacyjne akumulatora, czyli DCA (dynamiczne przyjmowanie ładunku) oraz ilość wykonywanych mikrocykli.

DYNAMIC CHARGE ACCEPTANCE

Dynamiczne Przyjmowanie Ładunku (DCA) to wskaźnik mówiący o  łatwości przyjmowania ładunku elektrycznego. Akumulatory w pojazdach z systemem START-STOP narażone są na pracę w stanie niepełnego naładowania -im wyższy wskaźnik DCA, tym szybciej uzupełniane są braki prądu wynikające z jego poboru przy systematycznym uruchamianiu silnika przez ten system. Nowa generacja Galaxy EFB II posiada ten parametr ponad 3-krotnie większy niż wymaganie stawiane przez normę  PN EN50342-6*

(*Akumulatory ołowiowe rozruchowe – Akumulatory do pojazdów START-STOP).

Wysokie DCA to oszczędność paliwa i ograniczenie emisji CO₂ oraz szybsze ładowanie akumulatora, szczególnie w warunkach zimowych i podczas jazdy w korku. Ponadto, parametr ten zapewnia zwiększoną odporność układu zasilania w pojazdach, dzięki wyższemu średniemu poziomowi naładowania i krótszym okresom użytkowania nienaładowanego akumulatora. To również daje możliwość zmniejszenia masy i rozmiarów akumulatora dla pracy w stanie niepełnego naładowania – będącego częstym powodem uszkodzenia akumulatora (poprzez zasiarczenie).

4x MICROCYCLE ENDURANCE

Ilość mikrocykli to kluczowy parametr wytrzymałościowy akumulatora w technologii EFB. Szczególnie w ruchu miejskim i aktywności systemu START-STOP, kiedy samochód wielokrotnie częściej korzysta ze zdolności rozruchowej akumulatora –   im więcej mikrocykli wykona akumulator, tym większa jest jego trwałość. Poprzez wzmocnioną konstrukcję wewnętrzną akumulatora oraz udoskonalone płyty, akumulator Galaxy EFB II osiąga nawet 4 krotnie większą trwałość cykliczną w porównaniu do konwencjonalnych produktów.

NANO POWER CARBON

Każdy akumulator typu EFB zawiera dodatek węglowy w płycie ujemnej. W Galaxy EFB II zastosowano nowy rodzaj dodatku  węglowego, który następnie połączono z udoskonaloną kompozycją ekspandera i dodano do  masy czynnej w płycie ujemnej. Zabiegi te poprawiły wytrzymałość i zdolność przyjmowania ładunku akumulatorów.

W Galaxy EFB II zastosowano również nowy rodzaj wieczka typu „double lid”, o konstrukcji labiryntowej, które umożliwia eliminację oparów elektrolitu oraz skraplanie gazów wytwarzanych w akumulatorze, a następnie ich powrót do cel.

Galaxy EFB II jest akumulatorem bezobsługowym, wykazującym bardzo niskie zużycie wody. Przeznaczony jest do samochodów często użytkowanych w ruchu miejskim, także tych starszej generacji, nie posiadającej systemu START-STOP. Znacząco wpływa na obniżenie emisji spalin, przez co jest przyjazny środowisku. Akumulatory Galaxy EFB II dostępne są w pojemnościach od 60 do 105 Ah, a w wersji dla samochodów azjatyckich od 65 do 90 Ah.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Zenek, 8 czerwca 2021, 22:34 0 0

Kosmiczna technologia rodem z USA :-)

Odpowiedz