ZF Aftermarket: rozszerzenie możliwości napraw elektrycznego hamulca postojowego

21 kwietnia 2021, 23:06

Elektryczny Hamulec Postojowy EPB marki TRW stał się w ostatnich latach standardowym wyposażeniem większości samochodów, co spowodowało rosnący popyt na rynku części zamiennych. Jednak coraz więcej właścicieli samochodów szuka tańszej alternatywy dla wymiany kompletnego zacisku EPB. Marka TRW należąca do firmy ZF Aftermarket wychodzi naprzeciw tej potrzebie wprowadzając do sprzedaży jednostkę uruchamiającą tzw. silnik zacisku.

Zestaw składa się z układu silnika, dwóch śrub mocujących oraz uszczelki o-ring.

Podobnie jak wiele innych funkcji mających zapewnić kierowcom dodatkowy komfort, elektryczny hamulec postojowy początkowo został wprowadzony tylko do pojazdów klasy wyższej. Obecnie coraz częściej jest on montowany w każdej klasie samochodów. Do zalet układu zaliczyć możemy m. in.:

  • zwiększenie komfortu kierowcy
  • większą swobodę w projektowaniu wnętrz pojazdów dzięki wyeliminowaniu dźwigni hamulca ręcznego
  • możliwość wprowadzenia nowych układów zwiększających bezpieczeństwo pojazdu

Układy EPB TRW obecne są na rynku od dwudziestu lat i stanowią dopracowaną i trwałą konstrukcję. Jednak i w takich konstrukcjach może dochodzić do zużycia eksploatacyjnego lub awarii. W przypadku zaistnienia takich sytuacji warsztaty mogą skorzystać z oferty ZF Aftermarket, która obejmuje pod marką TRW w zasadzie wszystkie główne komponenty do wykonywania profesjonalnych napraw układu hamulcowego, w tym EPB. Teraz ta oferta została rozszerzona.

Do niedawna, w przypadku uszkodzenia układu silnika EPB na zacisku, warsztat zmuszony był do wymiany całego zacisku hamulcowego na nowy. Do uszkodzenia samego układu silnika na ogół dochodzi w wyniku jego przeciążenia lub przedostającej się do wnętrza wody, natomiast część mechaniczna może być nadal w zupełności sprawna. W celu obniżenia kosztów napraw ZF Aftermarket pod marką TRW wprowadza do swojej oferty układy silnika EPB.

Zestaw składa się z układu silnika, dwóch śrub mocujących oraz uszczelki o-ring i jest dostępny dla następujących modeli:

  • Audi A3, A4, A5, A6, A7, A8, TT, Q3, Q7, Q8
  • BMW serii 5, X3, Z4
  • Jaguar F-Type Convertible
  • Seat Ateca, Leon, Alhambra
  • Skoda Karoq, Kodiaq, Superb
  • Volkswagen Golf VII, Passat, CC, Arteon, Tiguan, Touareg

Szersza oferta zacisków EPB

ZF Aftermarket rozszerzył również swoją ofertę kompletnych zacisków hamulcowych EPB oferowanych pod marką TRW. Nowością w ofercie są części do następujących modeli:

  • Audi A4, A5, A6, A7, A8 oraz Q3, Q5, Q7, Q8 i R8.
  • BMW serii 8 Coupé / Gran Coupé / Cabrio
Niezależne warsztaty mają dostęp do szerokiej gamy kolorowych zacisków hamulcowych, w tym również zacisków EPB.

Zaciski hamulcowe EPB są oferowane w tych samych kolorach co części dostarczane na pierwszy montaż OE dla danego modelu samochodu, np. czarny, czerwony, szary czy granatowy.

Zaciski hamulcowe w różnych kolorach

Niektórzy producenci samochodów stosują lakierowane zaciski hamulcowe i nie dotyczy to tylko zacisków EPB. W celu zapewnienia dostępu do części zamiennych identycznych ze stosowanymi na pierwszym montażu, ZF Aftermarket oferuje także szeroką gamę kolorowych zacisków hamulcowych. Mogą być montowane w wielu modelach z Grupy Volkswagen, ale również w samochodach Mercedes-Benz, BMW, Alfa Romeo, Fiat, Peugeot i Land Rover.

Części zamienne TRW do modeli klasy premium

TRW, jako wiodący na świecie dostawca hamulców, w swojej ofercie posiada również części zamienne do samochodów luksusowych i sportowych. Wysokiej jakości wydajne zaciski hamulcowe w kolorze oryginalnego wyposażenia są dostępne pod marką TRW dla samochodów sportowych, takich jak Lamborghini Gallardo i Mercedes-Benz SLC, a także dla potężnych SUV-ów, takich jak Range Rover Sport i innych topowych modeli sportowych takich jak Audi S6 czy BMW M8.

Artykuł sponsorowany ZF Aftermarket

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Egon Olsen, 22 kwietnia 2021, 9:30 1 -2

Te kolory to jakby kopia innego producenta...

Odpowiedz

Marek, 25 kwietnia 2021, 21:47 1 -1

Faktycznie z SKV skopiowali kolorowe zaciski....

Odpowiedz

Darek, 26 kwietnia 2021, 8:27 0 0

O już odpalili kompy we Włocławku, dzień bez ordynarnej reklamy SKV dniem straconym. Zaraz pojawią się wpisy typu: zaciski TRW i SKV to to samo sprawdziłem wyglądają tak samo po co przepłacać, sprzedałem ich już milion itp.

Odpowiedz

SKV i tylko SKV, 26 kwietnia 2021, 8:41 0 -3

ESEN SKV (juz nie Germany) - marka budząca największe emocje... wśród pracowników ESEN SKV piszących komentarze pod ich własnymi artykuło-reklamami.

Odpowiedz