NGK – na pierwszy montaż do motocykli

24 listopada 2004, 0:00

Sonda lambda NTK w nowym motocyklu sportowym BMW K1200 S
NGK Spark Plugs producent świec zapłonowych oraz sond lambda dostarcza również te elementy na pierwszy montaż do prawie wszystkich marek motocykli. Sondy lambda występujące pod nazwą marki NTK od teraz będą wyłącznie stosowane w nowym motocyklu sportowym K1200 S, który został niedawno zaprezentowany na targach Intermot w Monachium.
Z powodu zaostrzających się przepisów dotyczących spalin coraz więcej motocykli jest obecnie wyposażanych seryjnie w uregulowany katalizator. Sonda lambda jest przy tym niezbędnym elementem. Jest ona umiejscowiona pomiędzy silnikiem, a katalizatorem, aby mierzyć poprzez elektrody resztkową zawartość tlenu w spalinach, a następnie przesyłać uzyskane wartości dalej do modułu sterowania pracą silnika. On z kolei przerabia sygnał i dobiera optymalny skład mieszanki paliwowo-powietrznej.
BMW stosuje sondy lambda NTK już od 2002 roku. Bawarski producent zdecydował się w swoim najnowszym modelu K1200 S na sondę lambda NTK o symbolu OZA630-BM2.
Ten sportowy model motocykla prezentuje całkowicie nową kategorię pośród motocykli BMW serii K. Liczne innowacje, wysoka wydajność i całkowicie nowe połączenie technologii, wydajności i konstrukcji są wyzwaniem dla każdego motocyklisty, który pasjonuje się wyścigami. Stosunek mocy do wagi modelu K1200 S jest o 50% większy w porównaniu do K1200 RS, który jest wyposażony seryjnie wyłącznie w sondę NTK o symbolu OZA522-BM1.
Od 1999 firma BMW wyposaża swoje motocykle wyłącznie w świece zapłonowe NGK. Ponadto NGK Spark Plugs jest głównym dostawcą BMW w zakresie świec zapłonowych w przemyśle samochodowym.

Startpower NGK dla nowego Triumph Rocket III
NGK Spark Plugs, producent świec zapłonowych dla prawie wszystkich marek motocykli ma również wyłączność na wyposażanie w świece zapłonowe i sondy lambda w nowym Triumph Rocket III.
Rocket III opisywany przez firmę Triumph jako najnowocześniejszy Power Cruiser jest pierwszym seryjnym motocyklem, którego silnik 2294 cm3 przekracza “2-litrową barierę pojemności skokowej”. Wbudowany podłużnie 3-cylindrowy silnik rzędowy posiada tłok o takiej samej wielkości jak US “Muscle Cars” z silnikami V10. Maksymalny moment obrotowy odpowiada momentowi motocykli z 2 serii razem wziętych, a przyspieszenie przewyższa prawie wszystko, co zostało do tej pory wyprodukowane w dziedzinie pojazdów dwukołowych.
Już od sześciu lat NGK ma 100% wyłączność na dostawy seryjne świec zapłonowych i sond lambda w firmie Triumph. Po intensywnych testach silnika, na długich odcinkach czasowych, badaniach zastosowania oraz innych ocenach, świeca zapłonowa NGK o symbolu DPR8EA-9 została wybrana jako optymalny “Starter” dla Power Cruisera.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!