Moduł filtracji oleju Hengst w Mercedesach AMG

17 marca 2021, 12:54

Skonstruowany przez inżynierów AMG silnik oznaczony symbolem M139. Jest to najmocniejszy, seryjnie produkowany 4-ro cylindrowy silnik na świecie, w którym został zastosowany moduł filtracji oleju Hengst.

Zdetronizował swojego poprzednika (silnik serii M133) przesuwając granicę możliwości. Silnik z dwóch litrów pojemności generuje 421 koni mechanicznych mocy oraz 500Nm momentu obrotowego, osiągając maksymalną prędkość obrotową na poziomie 7200 obr./min.

Wybrane silniki Mercedes-AMG, składane są od początku do końca przez jednego człowieka. Począwszy od montażu wału korbowego w bloku silnika, na wlaniu oleju kończąc. Symbolem filozofii One Man – One Engine jest podpis inżyniera na pokrywie złożonego przez niego silnika.

Firma Hengst jest partnerem rozwojowym i stałym dostawcą rozwiązań filtracyjnych dla AMG. Również silniki serii M139 wyposażone zostały w moduł filtracyjny oleju silnikowego skonstruowany przez firmę Hengst. W ofercie Hengst, na niezależnym rynku części zamiennych, dostępne są wymienne wkłady filtracyjne oznaczone symbolem E155H D122.

Dzięki zastosowaniu technologii wykorzystania rdzeni solnych podczas odlewania tych aluminiowych modułów oraz wspomaganej gazem i wodą (GIT-WIT) technologii wtrysku tworzywa sztucznego przy tworzeniu elementów modułu, możliwe było zoptymalizowanie konstrukcji pod kątem eliminacji znacznych różnic ciśnienia oleju oraz maksymalne zredukowanie masy całego modułu filtracyjnego. Wdrożone technologie pozwalają chłodzić i smarować elementy silnika bez wykorzystywania dużej ilości energii. Z kolei zapewnienie stałej filtracji gwarantuje optymalne smarowanie silnika w trybie pracy start-stop.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!