Champion wprowadził olej silnikowy do jednostek Grupy VAG

9 grudnia 2020, 14:18

Firma Champion Lubricants wprowadziła na rynek nowy olej silnikowy dla pojazdów Volkswagen Group (VAG), CHAMPION OEM SPECIFIC 0W30 LL III FE. Nowy olej został opracowany z myślą o spełnieniu wymagań modeli Volkswagena, Audi, Seat i Skody od 2007 r., w których zastosowano oleje silnikowe o specyfikacji VW 504.00 i 507.00.

 

CHAMPION OEM SPECIFIC 0W30 LL III FE jest w pełni syntetycznym środkiem smarnym, który wykorzystuje wysokiej jakości oleje bazowe i zaawansowane dodatki, aby spełnić wymagania nowoczesnych silników VAG. Jego pakiet dodatków uszlachetniających spełnia wymagania VAG LongLife III, redukując proces starzenia się oleju.

Niska lepkość nowego środka smarnego przyczynia się do zmniejszenia całkowitej emisji CO2. Jego formuła Mid-SAPS spełnia normy Euro 4, Euro 5 i Euro 6, zapewniając ochronę układów oczyszczania spalin, a dokładniej filtrów cząstek stałych (DPF).

Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego oleju, VAG zaczyna zachęcać swoich oficjalnych partnerów serwisowych i konserwacyjnych do przejścia od serwisowania z 5W30 do 0W30, szczególnie w Europie Południowej i Wschodniej.

Ta zmiana na 0W30 wynika z kompatybilności wstecznej oleju. Nowe 0W30 firmy Champion jest odpowiednie dla wielu poprzednich specyfikacji VW, w tym 502.00, 503.00, 503.01, 505.00, 506.00 i 506.01. Na starcie, CHAMPION OEM SPECIFIC 0W30 LL III FE będzie dostępny w większości standardowych rozmiarów olejów Champion, w tym 1L, 5L, 60L i 205L.

Champion Lubricants produkuje gamę olejów silnikowych i płynów przekładniowych do pojazdów VAG. Obecnie gama ta obejmuje oleje silnikowe 0W20, 5W30, 5W40 oraz gamę opracowanych płynów przekładniowych do skrzyń biegów ręcznych, automatycznych i z bezpośrednią zmianą biegów (DSG). Marka oferuje również gamę płynów hamulcowych, płynów chłodzących, środków do czyszczenia szyb oraz smarów.

Szybko zareagowaliśmy, opracowując 0W30, który jest kompatybilny z wieloma z 61 milionów pojazdów VAG działających obecnie w Europie. Przy tak dużych wymaganiach wobec oleju o niskiej lepkości konieczne było dla nas uzyskanie odpowiedniej mieszanki dodatków zapewniających właściwe smarowanie przy jednoczesnym spełnieniu wymagań dotyczących wydłużonych okresów między wymianami oleju VAG. Dzięki tak szybkiemu wprowadzeniu na rynek CHAMPION OEM SPECIFIC 0W30 LL III FE, daliśmy dystrybutorom i warsztatom formułę jakości OEM, która wesprze warsztaty w zapewnieniu najlepszego w swojej klasie serwisu tego dużego parku samochodowego – mówi Willy Van Tichelen, kierownik techniczny produktu w firmie Champion Lubricants.

Przez Volkswagena, Audi, Seata i Skodę widzimy silniki stawiane większym wymaganiom, z silnym dążeniem do oszczędności paliwa i redukcji emisji. Dzięki rygorystycznemu harmonogramowi testów zapewniliśmy, że nasz nowy środek smarny spełnia wyjątkowe normy wymagane dla tych silników. To zaangażowanie w innowacje w zakresie środków smarnych jest takim samym zaangażowaniem, jakie wykazujemy w naszej roli oficjalnego partnera w dziedzinie środków smarnych Mistrzostw Świata FIA Rallycross. Bez względu na to, czy są to pionierskie, czyste samochody osobowe, czy też pierwsze na świecie zawody rajdowe, Mistrz wspiera mistrzów – dodał Willy Van Tichelen.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

LOTOS menedżer, 9 grudnia 2020, 18:49 3 -1

wlejesz LOTOS OIL i też wystarczy

Odpowiedz