ZF Aftermarket rozszerza ofertę podzespołów marki LEMFÖRDER

, 28 października 2020, 23:37

Oferta produktów marki LEMFÖRDER została rozszerzona o mocowania silnika, drążki kierownicze i wahacze do wielu nowych modeli samochodów. Uszkodzone części zawieszenia i układu kierowniczego stanowią poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa na drodze, dlatego kontrola podzespołów jest niezwykle ważna.

Rok 2020 był niezwykły pod względem użytkowania samochodów: pomimo wzrostu liczby osób pracujących z domu, na ulicach można zauważyć zwiększony ruch pojazdów, wynikający z konieczności utrzymywania dystansu społecznego. Dlatego eksperci teraz szczególnie zalecają kontrolę stanu technicznego pojazdów. W przypadku konieczności wymiany części zawieszenia lub układu kierowniczego, ZF Aftermarket oferuje swoim klientom rozszerzoną ofertę części zamiennych marki Lemförder do szerokiej gamy popularnych modeli pojazdów – od Audi po Volvo.

Elementy zawieszenia i układu kierowniczego powinny być regularnie sprawdzane, ponieważ wpływają na bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. W przypadku uszkodzenia przegubów kulowych lub tulei gumowych, należy je wymienić na nowe. Awaria może się pojawić nawet w ciągu kilku dni, jeśli dojdzie do uszkodzenia uszczelniacza danego komponentu. Wilgoć i brud przyspieszają ten proces, dlatego elementy podwozia powinno być cały czas utrzymywane w idealnym stanie. Dostawanie się wody i brudu do części zawieszenia i układu kierowniczego może prowadzić do ich uszkodzenia, co często objawia się hałasami w podwoziu np. przegubów zwrotnicy prowadzących koła czy przegubów wahaczy, a w dalszym etapie może dojść do uszkodzenia połączenia. Nieszczelne osłony przekładni kierowniczej mogą dawać podobny efekt: listwa zębata może korodować, nieodwracalnie uszkadzając hydrauliczne elementy uszczelniające przekładni kierowniczej.

Jest to duże zagrożenie, ponieważ wspomaganie kierownicy może wtedy zepsuć się podczas jazdy. Dodatkowo generuje to wysokie koszty, ponieważ istnieje wtedy duże prawdopodobieństwo konieczności wymiany kompletnej przekładni kierowniczej.

Bezpieczeństwo i solidność dzięki częściom zamiennym w jakości OE

Nawet w przypadku wymiany uszkodzonych osłon przekładni kierowniczej w odpowiednim czasie, należy dokładnie przestrzegać kilku podstawowych zasad. Uniwersalne opaski zaciskowe zwane potocznie „trytytkami”, które nie są zgodne ze specyfikacjami OE, w żadnym wypadku nie powinny być używane do mocowania osłon przekładni kierowniczych, ponieważ nie zapewniają one odpowiedniego i wystarczająco trwałego uszczelnienia, a to zwiększa ryzyko uszkodzenia przekładni kierowniczej. Solidni mechanicy na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo, wybierając sprawdzone części w jakości oferowanej na pierwszy montaż.

ZF Aftermarket pod marką Lemförder sprzedaje szeroką gamę produktów, która jest regularnie testowana w różnych warunkach zarówno w testach praktycznych jak i w laboratorium, aby zapewnić zachowanie najwyższych standardów jakości. Na przykład w tak zwanym teście mgły solnej udowodniono, że czop przegubu kulowego Lemförder nie wykazuje żadnej korozji, nawet po ponad 30 dniach od bezpośredniego kontaktu z roztworem soli, a zawdzięcza to specjalnej ochronie powierzchni.

Kompleksowe rozszerzenie oferty w zakresie układu zawieszenia i układu kierowniczego

Aby zapewnić jak najlepsze wsparcie niezależnym warsztatom, ZF Aftermarket rozszerzył swoją ofertę części zamiennych w zakresie układu zawieszenia i układu kierowniczego o szeroką gamę części gumowo-metalowych. W ofercie dostępne są nowe części zamienne m.in. do następujących modeli samochodów:

Model                                                            Część zamienna
Audi A6 Avant (4G5, 4GD, C7)                     Przegub kulowy
Mercedes-Benz GLC (X253)                         Łożyskowanie silnika
Skoda Kamiq (NW4)                                     Osiowy drążek kierowniczy
Toyota Prius PHV (_W52_)                           Łącznik stabilizatora
Volkswagen Golf VII Variant (BA5, BV5)       Wahacz
Volvo XC60 II (246)                                       Mocowanie osi

Są to części krytyczne dla bezpieczeństwa, dlatego zostały one zaprojektowane, wyprodukowane i montowane z zachowaniem najwyższej staranności.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!