Inter Cars rozwija się w chmurze Microsoft

7 października 2020, 11:20

Inter Cars SA konsekwentnie realizuje strategię migracji do modelu chmury w kolejnych obszarach. Kluczowy system biznesowy SAP Hybris został przeniesiony do Microsoft Azure. To pierwsza tego typu migracja w Polsce.

– Na przestrzeni lat z małej, rodzinnej firmy urośliśmy do rozmiarów dużego, złożonego przedsiębiorstwa i wciąż widzę potencjał na przynajmniej kilkukrotne zwiększenie wzrostu dzięki kontynuowaniu transformacji cyfrowej do chmury. – mówi Robert Kucharczyk, CIO Inter Cars SA.

Inter Cars SA wykorzystuje Microsoft Dynamics CRM Cloud Platform do komunikacji z ponad 1000 warsztatów oraz 250 biurami handlowymi w całej Europie. Praca w takim modelu nie jest już ograniczona do jednego urządzenia i lokalizacji, ale pozwala na swobodną współpracę z osobami pracującymi na różnych urządzeniach, aplikacjach, dokumentach czy w innych miejscach.

– Microsoft jest naszym zaufanym partnerem od wielu lat. Dlatego naturalne jest, że poszukując nowych rozwiązań i eksplorując nowe technologie, zdecydowaliśmy się skorzystać z usług tego globalnego dostawcy. – podkreśla Tomasz Skórski, Digital Products Development and Architecture Manager, HQ Digital Transformation Department, Inter Cars.

Model chmury wpływa na kreowanie nowych rozwiązań wzbogacających ofertę i eliminujących utrudnienia związane z zarządzaniem bazą produktów, ich dystrybucją i sprzedażą. W celu minimalizacji ograniczeń, spółka wprowadziła wersję cyfrową katalogu części. Zastosowanie chmury Microsoft Azure pozwoliło zbudować katalog 3,5 miliona części motoryzacyjnych online, z którego każdego dnia korzysta już ponad 35 tys. klientów firmy w warsztatach na kilkunastu rynkach europejskich. Chmura zapewnia również możliwość bieżącej aktualizacji danych dotyczących listy pojazdów i dostępu do nowości, aktualnych cen magazynowych czy cen hurtowych.

Najnowszym etapem transformacji Inter Cars w oparciu o Microsoft Azure jest migracja kluczowego systemu biznesowego, jakim jest środowisko e-commerce SAP Hybris do chmury. To pierwsza taka migracja w Polsce.

– Istotnym elementem migracji było zachowanie ciągłości sprzedaży. Udało się nam to wykonać w 100%, a nasi klienci nie odczuli tej zmiany. Śmiało możemy powiedzieć, że był to najszybciej poprowadzony projekt w Inter Cars, który zaczął się de facto tydzień przed maksymalną granicą czasu na jego przeprowadzenie – mówi Katarzyna Wojczak, IT Competence Centre Manager w spółce Inter Cars SA.

Wdrożenie tego rozwiązania sprawiło, że pracownicy Inter Cars osiągnęli pełną samodzielność dzięki dostępowi do wszystkiego, czego potrzebują w zarządzaniu aplikacjami biznesowymi prosto z chmury.

Wcześniejsze doświadczenia w obszarze prac nad zmianami pokazywały, że konieczność zaangażowania wielu osób przekładała się na długi czas realizacji, dzisiaj krytyczne dla biznesu zmiany można zrealizować nawet w ciągu zaledwie 15 minut.

– Sami zbudowaliśmy własną infrastrukturę. Element po elemencie dopasowując do tego, czego oczekiwaliśmy i wymagaliśmy od tej platformy jednocześnie utrzymując transparentność kosztów ponoszonych na tę infrastrukturę. – dodaje Katarzyna Wojczak.

Postępujący rozwój cyfrowego handlu i tej części firmy spowodował potrzebę zwiększenia dostępności mocy obliczeniowej, niezbędnej dla zachowania prawidłowego działania firmy. Decyzja o zmianie była również podyktowana transformacją wewnątrz organizacji i nowym rodzajem pracy poszczególnych zespołów, a także potrzebami wdrażania błyskawicznych zmian, bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów „produkcyjnych”.

– Microsoft Azure jest zbiorem puzzli, z których możemy układać dowolną architekturę IT, wymaganą do wdrożenia. Dla Inter Cars istotne były środowiska baz danych, systemy aplikacyjne, które będą automatycznie skalowane – podsumowuje Jacek Zadrożny, Azure Business Architect w Microsoft. – Oczywiście nie możemy zapominać o kwestii nadrzędnej, jaką jest bezpieczeństwo.

Inter Cars założył, że w 3 lata zoptymalizuje konsumpcję chmury. W wyniku współpracy obu zespołów udało się to osiągnąć na poziomie 20%, obniżając rzeczywiste zużycie poniżej poziomu bazowego. W trakcie wdrożenia została także przeprojektowana architektura systemu, m.in. w zakresie logowania, monitoringu wydajności czy warstwy bazodanowej. Za zmiany odpowiadał zespół inżynierów Microsoft.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

zakup, 22 października 2020, 6:01 0 0

zakup akcji XPLUS moze dac konkretne zyski za pare lat. Kurs dzis 22/10/2020 to 1.33 zl a czy za 5 lat bedzie juz w dzisiatkach zlotych ? wszystko na to wskazuje.

Odpowiedz