Wymiana i diagnostyka akumulatora do pojazdów z systemem START-STOP

14 października 2020, 23:09

Coraz więcej START-STOP

Rosnąca popularność START – STOP (co roku sprzedaż samochodów z tym systemem rośnie o 15%) spowoduje zwiększenie zastosowań akumulatorów, które będą w stanie wesprzeć jego działanie. Warto już dziś przyswoić sobie większą wiedzę o tych produktach, mając na uwadze jak najlepsze wykorzystanie potencjału, jaki dają technologie zastosowane do produkcji EFB.

Na koniec jeszcze kilka słów przypomnienia o konieczności oddania zużytego akumulatora do punktów zbiórki  – każdy zużyty akumulator powinien być najpierw odpowiednio przechowywany, zabezpieczony, a następnie przekazany do placówki, która prowadzi zbiórkę zgodnie z wymogami ustawy o bateriach i akumulatorach. Według najnowszych danych, niemal 100% akumulatora jest poddawana procesowi recyklingu.

Autor: Henryk Przybyło
Informacje o autorze:
Henryk Przybyło, Dyrektor Działu Badań Akumulatorów w AUTOPART.

Z firmą AUTOPART związany jest od 25 lat. Odpowiada za projektowanie i wdrażanie nowych produktów oraz rozwój innowacyjnych technologii i parku maszynowego. Nadzorował ważniejsze projekty z obszaru produkcji akumulatorów hybrydowych i wapniowych, wdrażał system do produkcji płyt COMINCO-MAC. Jako Dyrektor Działu Badań Akumulatorów  opatentował wraz z zespołem rozwiązanie: „Elektrolit do formacji mas czynnych ogniw kwasowo – ołowiowych oraz sposób formacji” (Urząd Patentowy Rzeczpospolitej Polskiej). Ponadto, czuwa nad jakością procesów w firmie, pełniąc funkcje auditora wewnętrznego oraz quality managera (TUV Nord). Wdrażał i certyfikował system ISO 9001, brał udział we wprowadzeniu zintegrowanego systemu klasy ERP do zarządzania firmą. Henryk Przybyło jest cenionym w branży ekspertem, prelegentem wielu branżowych, międzynarodowych konferencji.

Artykuł sponsorowany AUTOPART

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

malik, 15 października 2020, 20:16 4 -5

klienci coraz chętniej wymieniają aku na zwykłe żeby ten porypany start -stop nie działał

Odpowiedz

lewar, 16 października 2020, 18:05 4 -1

Wymiana akumulatora na "zwykły" nie sprawi, że system start-stop nie zadziała.

W aucie warto zamontować taki akumulator jaki producent przewiduje, a dopiero później (jeżeli jest taka możliwość) wyłączyć system start-stop.

Zawsze proponuję moim klientom montować akumulatory zgodnie z zaleceniami producenta z dwóch powodów: Jeżeli klient nie zakupi/zamontuje akumulatora zgodnie z zaleceniami producenta, nie otrzyma gwarancji. Po drugie, nowoczesne samochody (zwłaszcza te wyposażone w systemy start-stop) na ogół mają zwiększone zapotrzebowanie na energie, nie tylko przez system start-stop ale również przez inne odbiorniki, dlatego "zwykły" akumulator może nie spełnić zadania.

Odpowiedz

Portier, 26 marca 2021, 16:14 0 0

Przy polskich akumulatorach EFB co polecacie? szukam czegoś za rozsądne pieniądze i chciałbym wspierać rodzime biznesy? Jakieś konkretne rekomendacje?

Odpowiedz