ZF zdobywa nagrodę za technologię wspierającą automatyczną jazdę 

, 28 września 2020, 8:21

Firma ZF otrzymała w 2020 roku nagrodę Nissan Global Supplier Award for Innovation za rozwój technologii kamery Tri-cam, pierwszej inteligentnej, trójobiektywowej kamery dla rynku motoryzacyjnego. Tri-cam obsługuje autonomiczną technologię napędu ProPILOT 2.0 firmy Nissan w urządzeniu Nissan Skyline.

Dziękujemy firmie Nissan za tę prestiżową nagrodę i możliwość wniesienia wkładu w innowacyjne systemy, takie jak ProPILOT 2.0. Firma ZF jest gotowa do realizacji kolejnych projektów mogących wspomóc rozwój zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i automatycznej jazdy dla światowych producentów samochodów – powiedział Wolf-Henning Scheider, prezes zarządu ZF Friedrichshafen AG.

Jest to trzecia od 2014 roku nagroda Innovation Award dla firmy ZF, przyznawana przez firmę Nissan za rozwój technologii kamer.

Kamera Tri-Cam należy do rodziny kamer S-Cam firmy ZF. Dodano do niej teleobiektyw z 28° polem widzenia dla lepszej detekcji dalekiego zasięgu oraz obiektyw typu rybie oko z polem widzenia 150° dla lepszej detekcji krótkiego zasięgu. Pozwala to na lepsze rozpoznawanie obiektów dalekiego i krótkiego zasięgu, co przekłada się na poprawę ogólnej wydajności w najwyższej klasy systemach ADAS, w szczególności w przypadku półautomatycznych funkcji jazdy, takich jak wspomaganie jazdy na autostradach i wspomaganie jazdy w korku.

Kompaktowa i elastyczna konstrukcja mechaniczna sprawia, że Tri-cam firmy ZF jest najmniejszą inteligentną kamerą wieloobiektywową dostępną obecnie na rynku. Wykorzystuje wysoce złożoną koordynację obrazów z obiektywu kamery przy użyciu kalibracji wewnętrznej i zewnętrznej, aby zapewnić dokładne pomiary zasięgu i odległości.

ProPILOT 2.0 jest autonomiczną technologią napędową przeznaczoną do stosowania na autostradach w ruchu wielopasmowym. Nissan wprowadził kombinację kierowania, przyspieszania i hamowania, która w odpowiednich warunkach może być obsługiwana w trybie w pełni automatycznym, odciążając kierowcę w ruchu drogowym i długich dojazdach do pracy oraz w ruchu miejskim.  Konfiguracja trzech obiektywów, oferująca szersze i dłuższe pole widzenia, umożliwia bardziej zaawansowane i precyzyjne funkcje.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!