Wpływ COVID-19 na aftermarket – statystyki Autodaty

19 sierpnia 2020, 9:24

Firma Autodata zajmuje się dostarczaniem informacji technicznych na wtórnym rynku motoryzacyjnym. Na podstawie statystyk z wykorzystania jej narzędzi można wysnuć interesujące wnioski na temat sytuacji warsztatów w dobie pandemii.

Międzynarodowe statystyki związane z motoryzacją podczas pandemii COVID-19 opracowano dzięki danym z internetowego narzędzia danych technicznych Autodata, z którego korzysta ponad 85 000 warsztatów w 132 krajach.

W drugim tygodniu lutego zaobserwowano międzynarodowy spadek w zapotrzebowaniu na usługi warsztatowe. W skali globalnej najmniej aktywnym tygodniem dla warsztatów był drugi tydzień kwietnia, a liczba aktywnych użytkowników wyszukujących dane techniczne spadła o 44% w stosunku do drugiego tygodnia lutego. W tym samym czasie ogólne korzystanie z kont spadło o 38 procent, co wskazuje na to, że niektóre większe warsztaty wysłały pracowników do domu lub zastosowały zróżnicowane rozkłady czasu pracy.

Do krajów, które najbardziej odczuły te zmiany należą Nowa Zelandia, RPA, Hiszpania i Francja, przy czym wszystkie one odnotowały spadek aktywności warsztatów o ponad 50 procent.

Kraj Spadek pomiędzy 3 lutego a 6 kwietnia
Nowa Zelandia 80%
RPA 68%
Hiszpania 59%
Francja* 52%
Irlandia 44%
Norwegia 44%
Belgia 43%
Wielka Brytania* 42%
Szwecja 33%
Grecja 33%

*Wyłączając terytoria zamorskie i wspólnoty terytorialne

Również ogólny czas spędzony przez warsztaty samochodowe na pozyskiwaniu danych w Internecie spadł drastycznie od początku kryzysu. Drugi tydzień lutego był szczytowy pod względem czasu spędzonego na wyszukiwaniu danych technicznych w zakresie napraw pojazdów. Do drugiego tygodnia kwietnia wartość ta spadła o 61 procent. Od tamtego czasu liczby te zaczęły jednak wzrastać niemalże do poziomu sprzed pandemii COVID i w pierwszym tygodniu czerwca zaobserwowano wartości porównywalne do początku lutego w zakresie czasu spędzonego przez warsztaty samochodowe na korzystaniu ze schematów połączeń, planów obsługi i innych informacji internetowych Autodata.

I chociaż Michael Landless, dyrektor ds. produktów Autodata odnosi się do trendu wzrostowego optymistycznie, przestrzega przed interpretowaniem tych danych jako wskazujących na pełne uzdrowienie sytuacji w warsztatach.

– Sytuacja może zacząć odzwierciedlać bardziej złożone problemy, które wyjdą na jaw w warsztatach w wyniku nieużywania lub zbyt rzadkiego używania pojazdów przez kierowców w okresie lockdownu.

Ogólnie rzecz biorąc, aktywni użytkownicy Autodata nadrobili straty w zakresie aktywności do prawie 98% poziomu sprzed kryzysu, a liczba odsłon strony wynosi obecnie 94%. W czasie lockdownu Autodata nadal rozwijała swoją bazę danych. Dodano do niej 427 nowych wariantów pojazdów i dokonano 10 245 aktualizacji informacji technicznych, obejmujących samochody osobowe, dostawcze i motocykle.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!