Dobór optymalnego amortyzatora

1 lipca 2020, 12:11

Mechanicy lub sprzedawcy spotykają się z pytaniem: „Jaki typ amortyzatora byłby najlepszym rozwiązaniem do mojego samochodu?”. Wbrew pozorom jest to bardzo istotne i ważne pytanie. Czasami okazuje się, że odpowiedź nie jest taka prosta jak mogło by się wydawać. Dlaczego?

W przypadku identyfikacji i doboru części dla danego pojazdu bardzo ważnym aspektem jest informacja dotycząca sposobu eksploatacji pojazdu. Oczywiście w wielu przypadkach wybór amortyzatora nie sprawia problemu, ponieważ mamy do dyspozycji tylko jeden typ oferowanej części. Są jednak pojazdy, w których katalog zastosowań daje możliwość wyboru pomiędzy amortyzatorami o różnych konstrukcjach i parametrach pracy, co przekłada się bezpośrednio na właściwości jezdne i sposób prowadzenia auta. W ofercie mogą znajdować się takie rozwiązania jak amortyzatory o konstrukcji dwururowej z zastosowanym wewnątrz powietrzem o ciśnieniu 1 bara lub azotem o ciśnieniu od 2.5 do 5.0 bar. Dodatkowo klient może mieć możliwość wyboru amortyzatora o konstrukcji jednorurowej z wysokim ciśnieniem azotu od 25 do 30 bar lub amortyzatorów o charakterystyce sportowej takich jak konstrukcje Ultra SR czy regulowana seria AGX. Okazuje się w takim przypadku, że pozornie prosty wybór może okazać się dość trudny.

Pamiętajmy, iż zwiększone ciśnienie oraz zastosowanie azotu wewnątrz amortyzatora poprawia jego właściwości i parametry pracy oraz znacząco wpływa na poprawę przyczepności i bezpieczeństwa jazdy. Najważniejsze, aby określić preferencje użytkownika pojazdu i odpowiednio dobrać typ amortyzatora do jego oczekiwań.

Poniżej serie amortyzatorów KYB oferowanych na rynku części zamiennych:

 

  • Premium – amortyzator dwururowy olejowo-gazowy z powietrzem o ciśnieniu 1 bara. Produkowane przy wykorzystaniu tej samej technologii oraz systemów kontroli jakości, co amortyzatory montowane jako oryginalne wyposażenie fabryczne.
  • Excel G – amortyzator dwururowy gazowo-olejowy z azotem o ciśnieniu 2.5-5.0 bar. Opatentowane zawory i sprężony azot poprawiają komfort jazdy jednocześnie ograniczając powstawanie pęcherzyków powietrza (kawitacja).
  • Gas-A-Just – amortyzator jednorurowy gazowo-olejowy z azotem o wysokim ciśnieniu 25-30 bar. Połączenie właściwości azotu sprężonego pod wysokim ciśnieniem (siły tłumienia zwiększone o ponad 30% w porównaniu z amortyzatorem dwururowym) oraz parametrów oleju o szerokim zakresie temperatur pracy minimalizuje drgania oraz boczne kołysania nadwozia. Produkt o parametrach oryginalnego wyposażenia fabrycznego.
  • Ultra SR – amortyzator gazowo-olejowy z azotem o zwiększonym ciśnieniu i sportowej charakterystyce. Zaprojektowane w celu zapewnienia stabilności jazdy przy maksymalnym bezpieczeństwie kierowcy o sportowych ambicjach. Stabilność oraz bezpieczeństwo jazdy uzyskano przez zmianę charakterystyki siły tłumienia.
  • AGX – amortyzator gazowo-olejowy z azotem o zwiększonym ciśnieniu i sportowej charakterystyce z możliwością regulacji. Umożliwiają regulację siły tłumienia odpowiednio do warunków jazdy lub preferencji kierowcy bez konieczności podnoszenia pojazdu czy używania narzędzi specjalnych. Wielostopniowa, ręczna regulacja siły tłumienia (4- stopniowy lub 8 – stopniowy zakres regulacji), wpływa na uzyskanie progresywnej charakterystyki pracy zaworów tłumienia.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!