Oświetlenie do jazdy dziennej bez dodatkowych lamp

, 5 czerwca 2012, 9:57

Firma Hadron oferuje nowe rozwiązanie – sterownik APN pozwalający na wykorzystanie żarówek świateł drogowych jako świateł od jazdy dziennej. Dzięki temu nie ma konieczności uszkadzania elementów karoserii i montowania dodatkowego oświetlenia.

Sterownik świateł dziennych APN - blisterSterownik Świateł Dziennych APN wykorzystuje fabryczne światła drogowe do jazdy w dzień, ograniczając ich moc do 1/3 nominalnej w niemal bezstratny sposób. Zastosowanie sterownika APN zamiast tradycyjnych zestawów do jazdy dziennej, pozwoli zaoferować klientom doposażenie pojazdu w ten typ świateł bez konieczności uszkodzenia elementów pojazdu.

Jak to działa?

/media/img/article/0/0/8/5/9/3/4fcdbe5eafe9920120605_hadron_sterownik-swiatel-dziennych_min.jpgModuł po podłączeniu do instalacji, wykrywa uruchomienie silnika poprzez wzrost napięcia i automatycznie włącza światła drogowe. Napięcie zasilające żarówki świateł drogowych jest "kluczowane", czyli bardzo szybko włączane i wyłączane w stosunku ok 1/3, przez co żarówka świeci tylko przez jedną trzecią czasu co uwidocznione jest poprzez zmniejszenie jasności świecenia.

Gdy moduł wykryje włączenie świateł pozycyjnych, wyłącza światła drogowe.
To ważne, gdyż umożliwia pozostawienie samochodu na samych światłach pozycyjnych lub jazdę na światłach mijania (bez świateł dziennych).

Dlaczego światła drogowe?

Sterownik APN wykorzystuje światła drogowe z kilku względów:

  • Światła drogowe a światła mijaniaŚwiatła drogowe najczęściej realizowane są przez żarówkę a nie żarnik ksenonowy – Sterownik APN może działać tylko z żarówką.
  • Światła drogowe działają niezależnie od pozycyjnych i innego podświetlenia pojazdu.
  • Światła drogowe świecą na wprost a nie w dół jak światła mijania, dzięki czemu pojazd jest lepiej widoczny w dzień.

Więcej informacji o produkcie znaleźć można na www.hadron.pl w zakładce sklep

Dowiedz się więcej

Hella oferuje szeroką paletę produktową świateł do jazdy dziennej
Hella oferuje szeroką paletę produktową świateł do jazdy dziennej

Hella oferuje najszerszą na rynku paletę akcesoryjnych świateł do jazdy dziennej, zarówno uniwersalnych, jak i przystosowanych do wybranych modeli aut, zasilanych żarówkami, jak i innowacyjnymi diodami LED. Fot. Wybrane modele świateł do jazdy firmy Hella Najnowsze światła dzienne diodowe Helli, to LEDayFlex. To pierwsze na świecie światła dzienne, które można instalować w „elastyczny” sposób. Owe […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 5 czerwca 2012, 12:29 3 0

A co z homologacją na światła dzienne? Przecież drogowych nie wolno używac ot tak sobie.

Odpowiedz

Anonim, 5 czerwca 2012, 13:44 10 -7

Takie rozwiązanie jest możliwe do zastosowania tylko wtedy gdy reflektor świateł drogowych ma oznaczenie R i RL (ewentualnie DRL) łącznie. Oznacza to, że reflektor ten ma homologację jako reflektor świateł drogowych (R) i świateł dziennych (RL). Jeżeli jest inaczej to rozwiązanie proponowane przez firmę Hadron jest NIELEGALNE i NIEZGODNE z przepisami o dopuszczeniu poazdów do ruch.
Światła do jazdy dziennej musza mieć homologację, bą są to światła używane w ruchu na drogach publicznych, a nie jakieś tam lampki.
Przepisy mówia wyraźnie, że w samochodach poruszających się na drogach publicznych NIE WOLNO używać elementów oświetlenia (reflektorów, lamp tylnych, bocznych, kierunkowskazów, świateł odblaskowych i źródeł światła) bez homologacji. Można te zapisy znaleźć w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym.
Dziwi mnie, że ten portal zamieszcza takie informacje bez sprawdzenia co jest zgodne z przepisami a co nie. Wydaje się, że administratorzy portalu nie bardzo orientują się w tematyce, którą publikują.
ZR

Odpowiedz

Anonim, 5 czerwca 2012, 14:10 2 -3

Pomysł dobry, gorzej z jego legalnym zamontowaniem i zastosowaniem.
Z tego co się orientuję, można legalnie instalować podobne światła w autach, które mają fabryczną homologacje na światła do jazdy dziennej. Tylko po co, jeżeli auto fabrycznie jest już w nie wyposażone? Innym zagadnieniem jest, czy legalne jest przerabianie i stosowanie świateł drogowych do jazdy dziennej?

Może panowie z Hadrona czytając posty, pofatygują się wyjaśnić te sprawy, bo na ich stronie internetowej w ogóle nie poruszają tego tematu, choć zapewne dobrze go znają. Możliwe że celowo!
Pozdrawiam
"lewar"

Odpowiedz

Anonim, 6 czerwca 2012, 9:26 0 0

to się ktoś napracował,by opracować.....

Odpowiedz

Anonim, 14 czerwca 2012, 9:00 2 -3

Oczywiście idealnie by było aby sterownik APN był montowany do lamp z oznaczeniem RL.
Załóżmy więc że ktoś ma samochód ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej w lampie głównej i ma wybite stosowne oznaczenia. Załóżmy dalej że uszkodzeniu uległ moduł sterujący światłami dziennymi a oryginalny kosztuje (jak to oryginalny) dużo pieniędzy. Tu z pomocą przychodzi sterownik APN oferowany przez firmę HADRON, jako tańsze alternatywne rozwiązanie.
Oczywiście to był przykład idealny a każdy może ten sterownik wykorzystać jak chce.

Żeby było jasne, ja nie namawiam do naginania czy wręcz łamania przepisów......... ale moduł ANP lampy nie przerabia w żaden sposób więc nie traci ona homologacji, światła mają być włączone i są.

Havranek

Odpowiedz

Anonim, 17 maja 2014, 11:17 2 -3

Pane Havranek - cytat "ale moduł ANP lampy nie przerabia w żaden sposób więc nie traci ona homologacji, światła mają być włączone i są."

Lampy nie przerabia ale dalej mamy włączone światło drogowe a w KD wyraźnie pisze kiedy wolno je używać, w dzień krótkotrwale jako ostrzeżenie a nie jako stale zaświecone. Jeśli lampa ma oznaczenie RL wówczas sterownik może zostać założony. Sprzedawca winien zaznaczyć do jakich lamp oferuje ten przedmiot. Tu jak widzę liczy się na brak wiedzy kupujących dopiero policjant uświadomi na drodze mandatem płatnym do 7 dni...

Odpowiedz

Anonim, 26 kwietnia 2015, 19:15 1 -4

A co z ABS który po zamontowaniu tego cudu wariuje oi po paru chwilach się wyłącza

Odpowiedz

Anonim, 30 sierpnia 2015, 20:04 3 -2

Jak to możliwe że tyle matołów jeździ po drogach z takimi garażowymi rozwiązaniami. Panowie kierowcy, eksperymentować z oświetleniem można na choince, a nie w samochodzie.

Odpowiedz