Bosch wprowadza ESP plus dziewiątej generacji

, 30 maja 2012, 14:31

Układ ESP plus dziewiątej generacji, dzięki modułowej budowie, daje producentom samochodów między innymi możliwość realizacji układu adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości z funkcją Stop&Go.

Bosch przyłożył dużą wagę do uniwersalności kolejnej wersji systemu. Dzięki modułowej budowie samego układu oraz jego oprogramowania, na bazie jednej konstrukcji można w prosty sposób zrealizować różne warianty systemu.

Wersja podstawowa ESP dziewiątej generacji oferuje pełną ochronę antypoślizgową, a  czujniki do pomiaru momentu obrotowego oraz przyspieszenia poprzecznego można zintegrować w układzie elektronicznym sterownika. Dzięki dokładniejszemu wysterowaniu pompy zwrotnej, szczelnym zaworom regulującym ciśnienie oraz dwóm dodatkowym czujnikom ciśnienia, nowy układ jest w stanie precyzyjnie sterować hamulcami nawet przy delikatnym hamowaniu. Jest to ważne szczególnie w kontekście funkcji poprawiających komfort jazdy, takich jak aktywny tempomat (ACC).

Najbardziej zaawansowanym wariantem dziewiątej generacji układu jest ESP premium – umożliwia realizację najnowocześniejszych funkcji komfortu. Jest wyposażony w pompę zwrotną z sześcioma tłokami, które szybko i równomiernie podnoszą ciśnienie, zachowując przy tym niski poziom emisji drgań i hałasu.

W nowym wariancie ESP producenci samochodów zrealizowali z firmą Bosch efektywną funkcję adaptacyjnej regulacji prędkości i odległości wraz z funkcją Stop&Go. Oprócz układu ESP, Bosch dostarcza także radar krótkiego zasięgu LRR3. Przy jeździe w korku funkcja umożliwia automatyczne wyhamowanie samochodu aż do zatrzymania oraz automatyczne ruszanie po krótkim czasie postoju. Jeżeli samochód został zatrzymany na dłuższy czas, aby ruszyć wystarczy, że kierowca naciśnie lekko na pedał gazu.

Dowiedz się więcej

75 milionów systemów stabilizacji toru jazdy firmy Bosch
75 milionów systemów stabilizacji toru jazdy firmy Bosch

W 2012 roku niemal co drugi nowy samochód osobowy na świecie będzie wyposażony w system ESP® – poinformowała firma Bosch, która od roku 2010 firma produkuje więcej systemów ESP® niż ABS. W wielu krajach wprowadzono obowiązek seryjnego wyposażania samochodów w system stabilizacji toru jazdy. ESP® stanowi bazę dla wielu systemów wspomagających kierowcę. Firma Bosch skonstruowała […]

Rok 2011 w fabryce Robert Bosch we Wrocławiu
Rok 2011 w fabryce Robert Bosch we Wrocławiu

Volker Schiek, dyrektor Fabryki Układów Hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu, wygłosił w maju 2012 r. referat z okazji rocznej konferencji prasowej. Omówił w nim wyniki i inwestycje poczynione w 2011 roku i przedstawił plany na kolejny rok. Fabryka układów hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu, która obecnie jest częścią działu Bosch Chassis Systems Control, produkuje wszystkie […]

Technologie Delphi prezentowane na targach CES w Las Vegas
Technologie Delphi prezentowane na targach CES w Las Vegas

Technologie służące zapewnieniu łączności, informacji, rozrywki i bezpieczeństwa – tak wyglądała ekspozycja firmy Delphi Automotive na targach elektroniki CES 2012 Firma przedstawiła produkty, które mają za zadanie połączyć kierowcę z wieloma aplikacjami, dostępnymi za pośrednictwem chmury, a także integrację systemu bezpieczeństwa. Jednym z prezentowanych rozwiązań był bezprzewodowy system ładowania. Podczas tegorocznych targów CES, Delphi zaprezentowała […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!