Rok 2011 w fabryce Robert Bosch we Wrocławiu

21 maja 2012, 16:30

Volker Schiek, dyrektor Fabryki Układów Hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu, wygłosił w maju 2012 r. referat z okazji rocznej konferencji prasowej. Omówił w nim wyniki i inwestycje poczynione w 2011 roku i przedstawił plany na kolejny rok.

Fabryka układów hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu, która obecnie jest częścią działu Bosch Chassis Systems Control, produkuje wszystkie ważne komponenty układu hamulcowego z wyjątkiem tarcz hamulcowych oraz komponentów elektronicznych (ABS/ESP).

W 2011 roku fabryka zwiększyła obroty o 30 proc., z 475 mln do 619 mln złotych. Przełożyło się to na wzrost zatrudnienia o 7 proc., do 863 osób na koniec 2011 r. Zainwestowanie kolejnych 41 mln zł w zrównoważony rozwój wrocławskiego zakładu daje szansę na zwiększenie zatrudnienia u jej lokalnych dostawców.

Produkty fabryki we Wrocławiu są dostarczane wielu producentom samochodów: Citroen, Dacia, Ferrari, Fiat, Ford, Iveco, Lancia, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Suzuki, Mitsubishi, Toyota, Volkswagen i Skoda.

W 2011 roku rozpoczęto produkcję zespołów mocy oraz zacisków hamulcowych dla BMW. W 2012 spodziewany jest dalszy wzrost, związany z uruchomieniem nowej produkcji dla Iveco i Fiat.

W fabryce we Wrocłąwiu wprowadzona została „szkoła BPS”. BPS (Bosch Production System) oznacza systematykę procesów produkcyjnych i pokrewnych. Celem tego systemu jest wyeliminowanie marnotrawstwa z procesów, głównie w takich dziedzinach, jak produkcja i logistyka oraz proces realizacji zamówień. W ramach kilkustopniowej „szkoły BPS” wszyscy pracownicy, zależnie od zakresu zadań, są wprowadzani w arkana BPS. Podstawowy moduł wiedzy jest obowiązkowy dla wszystkich pracowników, niezależnie od pełnionej funkcji. Bosch chce przez to osiągnąć jednolitą świadomość procesów produkcyjnych oraz zwiększyć ich wagę, by pracownicy, którzy nie mają na co dzień do czynienia z produkcją, lepiej rozumieli, jaki wpływ ma pełniona przez nich funkcja na proces produkcji.

W fabryce powstała prototypownia oraz dział rozwoju produktów w segmencie zespołów mocy, co ma służyć rozbudowie i zapewnieniu zrównoważonego rozwoju zakładu w przyszłości.

Wielkość produkcji wrocławskiej fabryki w 2011 roku:

Zespoły mocy (Power Booster):
Korektory hamowania (Proportional Valve):
Zaciski hamulcowe (Disc Brake Caliper):
Hamulce bębnowe (Drum Brake):
1,1 mln sztuk
0,35 mln sztuk
3 mln sztuk (+36%)
1,1 mln sztuk

 

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Cylinderki hamulcowe TRW najlepsze w testach
Cylinderki hamulcowe TRW najlepsze w testach

Cylinderki hamulcowe TRW zwyciężyły serię testów wytrzymałościowych, wyprzedzając konkurencję o 16 proc. i wykazując średni okres eksploatacji na poziomie miliona cykli. Ich trwałość to zasługa zastosowania innowacyjnego spojenia metal-guma w cylinderkach PCRVi. Takie spojenie redukuje wycieki mogące prowadzić do zanieczyszczeń części wewnętrznych i w efekcie skrócenia okresu eksploatacji. W badaniu porównawczym przeprowadzonym na zlecenie TRW […]

Bębny hamulcowe znowu popularne
Bębny hamulcowe znowu popularne

TRW zwraca uwagę na znaczenie bębnów hamulcowych. Jak wynika z obserwacji rynku 45% nowych samochodów wyposaża się w bębny hamulcowe i w najbliższych 5 latach zastosowanie hamulców bębnowych utrzyma się powyżej 40%. Działania mające na celu zwiększenie ekonomiki i ograniczenie zanieczyszczenia środowiska wiążą się z redukcją pojemności silników spalinowych. Hamulce bębnowe to ekonomiczne rozwiązanie do […]

Nowa fabryka Brembo w Dąbrowie Górniczej otwarta
Nowa fabryka Brembo w Dąbrowie Górniczej otwarta

„To dla mnie zaszczyt, otwierać nową fabrykę w Polsce – wzmocni ona naszą obecność w kraju, który staje się geograficznym centrum przemysłu motoryzacyjnego w Europie” – tymi słowami Alberto Bombassei, prezes Brembo, skomentował uroczystość otwarcia rozbudowanego zakładu w Dąbrowie Górniczej. Pracę znajdzie tu 1 200 osób. Na 90 000 mkw znajdzie się 39 linii produkcyjnych, co umożliwi […]

Bosch wprowadza ESP plus dziewiątej generacji
Bosch wprowadza ESP plus dziewiątej generacji

Układ ESP plus dziewiątej generacji, dzięki modułowej budowie, daje producentom samochodów między innymi możliwość realizacji układu adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości z funkcją Stop&Go. Bosch przyłożył dużą wagę do uniwersalności kolejnej wersji systemu. Dzięki modułowej budowie samego układu oraz jego oprogramowania, na bazie jednej konstrukcji można w prosty sposób zrealizować różne warianty systemu. Wersja podstawowa […]

Lumag buduje najnowocześniejszą fabrykę w Europie Środkowej
Lumag buduje najnowocześniejszą fabrykę w Europie Środkowej

W maju 2012 r. rozpoczęła się budowa nowego zakładu produkcyjnego Lumag Sp. z o.o. Budżet największej w 25-letniej historii firmy inwestycji oszacowano na 70 mln zł. Fabryka, która wielokrotnie zwiększy obecne moce produkcyjne, będzie zlokalizowana w miejscowości Budzyń. Oddalona o 3 km od obecnej siedziby spółki fabryka będzie najnowocześniejszym w Europie Środkowej zakładem produkującym klocki […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!