Wyniki finansowe Inter Cars w 2019 roku

20 kwietnia 2020, 11:03

Przychody ze sprzedaży w grupie kapitałowej Inter Cars w 2019 roku wyniosły ok. 8,7 mld zł, odnotowując 10,3 proc. wzrost wobec 2018 roku. W minionym roku zysk grupy netto sięgnął 227 mln zł, co stanowiło o 1,8 proc. wzrost w porównaniu do zysku z roku 2018.

W 2019 roku przychody Inter Cars były wyższe niż rok wcześniej. Wzrosły o 10,3 proc.
i wyniosły 8.764.261 tys. zł. Zysk netto za rok 2019 to 227.096 tys. zł – był wyższy w porównaniu do poprzedniego roku o 1,8 proc. O 13 zwiększyła się liczba filii i sieć dystrybucyjna Inter Cars na koniec 2019 roku liczyła 561 punktów sprzedaży w 17 krajach. W 2019 roku uruchomiliśmy również działalność w kolejnym kraju – Serbii – czytamy w liście Macieja Oleksowicza do akcjonariuszy.

Sieć sprzedaży Grupy Inter Cars liczyła łącznie 561 filii w 2019 roku, otworzono 13 nowych filii. W Polsce otwartych było 248 oddziałów, pozostałych 313 oddziałów stanowią filie zagraniczne. W 2018 roku liczba placówek wynosiła 548 – z czego 249 zlokalizowanych w Polsce, a 299 za granicą.

W 2019 roku około 59 proc. przychodów ze sprzedaży pochodziło z polskiego rynku. Drugim największym rynkiem zbytu jest Rumunia. Największy udział ze sprzedaży Grupa Inter Cars odnotowała w sektorze części do samochodów osobowych, który wyniósł 53,71% w 2019 roku. Drugi największy udział w sprzedaży mają produkty eksploatacyjne – oleje, akumulatory i opony z wynikiem 21,65%. Na trzecim miejscu znalazły się części do samochodów użytkowych i autobusów z wynikiem 15, 53%.

 

Naszą strategią jest oferowanie dla niezależnych warsztatów samochodowych wszystkich
części, narzędzi oraz wiedzy technicznej niezbędnej do naprawy każdego pojazdu. Cały czas rozwijamy naszą ofertę. Na rynkach, na których działamy koncentrujemy się na
systematycznym i konsekwentnym powiększaniu pełnej oferty sprzedaży części i podzespołów, którymi dysponujemy. Taka strategia rozwoju gwarantuje nam lepszy zwrot z inwestycji niż dalsza ekspansja geograficzna przy wykorzystaniu tradycyjnej sieci sprzedaży naziemnej – wyjaśnia Maciej Oleksowicz.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Arek, 25 kwietnia 2020, 12:47 1 0

Łeeeeeeeeee cienizna, Moto Profil ma 5x tyle

Odpowiedz

Brick, 25 kwietnia 2020, 15:37 2 0

zobaczymy co będzie miał na koniec roku. Czy będzie to miał profil czy nowy właściciel. No i czy jeszcze będzie profil od kilku dobrych lat idą pikiem w dół. odlecieli od rynku napakowani pychę. kto z nimi handluje ten widzi jak się skończyło

Odpowiedz

Bieniek, 25 kwietnia 2020, 20:23 1 0

Już się nie liczą.
Koniec. Wszystkowiedzący położyli kolosa

Odpowiedz