System rozpoznawania zmęczenia Bosch w Passacie Alltrack

, 11 kwietnia 2012, 15:31

System rozpoznawania zmęczenia kierowcy firmy Bosch znalazł zastosowanie w kolejnym modelu samochodu. Układ będzie chronił kierowców VW Passata Alltrack przed doprowadzaniem do wypadków spowodowanych przemęczeniem.

System rozpoznawania zmęczenia Bosch bada ruchy kierownicą i sugeruje odpoczynek, gdy to konieczneNim kierowca zaśnie za kierownicą, pojawiają się charakterystyczne objawy. Spadek koncentracji i zmęczenie mają wpływ na kierowanie pojazdem i wydłużają czas reakcji kierowcy. Pogorszeniu ulegają funkcje motoryczne, kierowanie pojazdem staje się mniej precyzyjne, kierowca musi częściej korygować tor jazdy. Typowymi oznakami malejącej koncentracji są fazy, w których kierowca w ogóle nie kieruje, a następnie wykonuje kilka gwałtowniejszych ruchów kierownicą, aby skorygować tor jazdy. System bada ruchy kierownicy i odpowiednio wcześnie zaleca kierowcy przerwę w podróży.

Na podstawie częstotliwości takich typowych korekt położenia kierownicy oraz innych parametrów, jak np. czas podróży, włączanie kierunkowskazów oraz pora dnia, system oblicza współczynnik zmęczenia. Jeżeli ta wartość przekroczy określony próg, na zestawie wskaźników może zapalić się np. migająca kontrolka z symbolem filiżanki kawy, zachęcająca kierowcę do postoju i odpoczynku.

Informacji dostarcza elektryczny układ wspomagania kierownicy lub odpowiedni czujnik kąta skrętu kierownicy, który jako element układu ESP znajduje się zwykle w wyposażeniu pojazdu. Ta funkcja pomaga dodatkowo poprawić bezpieczeństwo jazdy, a jej integracja z systemem jest niedroga.

System rozpoznawania zmęczenia Bosch jest przeznaczony do stosowania w samochodach osobowych i lżejszych pojazdach użytkowych. Można zintegrować go w różnych sterownikach pojazdu. Zadebiutował w 2010 roku w Volkswagenie Passacie.

Dowiedz się więcej

Dwucyfrowy wzrost wyników Grupy Bosch w Polsce
Dwucyfrowy wzrost wyników Grupy Bosch w Polsce

Grupa Bosch w 2011 r. zwiększyła obroty w Polsce do 813 mln euro. To o 13,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Także pierwszy kwartał 2012 roku był okresem kontynuacji dwucyfrowego wzrostu obrotów. Firma przewiduje, że taka dynamika powinna utrzymać się do końca pierwszej połowy roku. – „Innowacyjna i kompleksowa oferta, uzupełniona fachowym doradztwem, jak również […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 12 kwietnia 2012, 15:14 0 -2

A ja czekam na system który zatrzyma za mnie auto żebym poszedł oddać stolec...

Odpowiedz