Oponeo.pl wchodzi na rynek części zamiennych – wywiad

, 28 marca 2012, 14:35

Firma Oponeo.pl postanowiła poszerzyć swoją działalność o hurtową sprzedaż części zamiennych przez Internet i tak powstała platforma Partadax.pl. Na czym polega ten projekt i do kogo jest skierowany? Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Szefem Projektu, Panem Mikołajem Bukowskim.

Mikołaj Bukowski, kierownik projektu Partadax.plCzym jest i do czego służy Partadax.pl?

Partadax.pl to platforma internetowa przeznaczona dla hurtowni, warsztatów i sklepów zainteresowanych kupnem bądź sprzedażą hurtowych ilości części zamiennych fabrycznie nowych. Celem Partadax.pl jest udostępnienie firmom narzędzi, dzięki którym będą mogły zwiększyć obroty i nawiązać nowe kontakty handlowe.

Jak w praktyce, krok po kroku wygląda funkcjonowanie platformy?

Pierwszym krokiem jest zamieszczenie oferty hurtowni motoryzacyjnej na platformie poprzez zintegrowanie części z katalogiem TecDoc. Po zlokalizowaniu poszukiwanej części kupujący dokonuje wyboru spośród ofert dostępnych na dany produkt. Na tym etapie kupujący składa zamówienie bezpośrednio w wybranej hurtowni oraz określa miejsce dostawy towaru. Po stronie hurtowni jest zaakceptowanie warunków zamówienia i dostarczenie towaru do zamawiającego.

Partadax.pl nie uczestniczy w procesie sprzedażowym, a jedynie dostarcza technologię umożliwiającą sprawną komunikację pomiędzy zamawiającym a oferentem.

Jakie są największe korzyści z uczestnictwa w Partadax.pl dla warsztatów i dla przedstawicieli hurtowni motoryzacyjnych?

Strona Główna Partadax.pl

Niewątpliwym atutem dla użytkowników jest dostęp do pełnej bazy TecDoc czyli aktualnych informacji o częściach motoryzacyjnych. Warsztaty mają możliwość łatwego zdobycia informacji na temat miejsc, oraz warunków handlowych na jakich mogą zakupić części. Jednak nie tylko warunki handlowe hurtowni z całej Polski są ważne dla zamawiającego ale również dostęp do części trudno osiągalnych.

Lokalne hurtownie nieposiadające oddziałów mają możliwość dotarcia do odbiorców na terenie całego kraju bez dodatkowych kosztów związanych z otwieraniem nowych punktów sprzedaży.

Duże i rozbudowane sieci z kolei mogą korzystać z kilkunastoletniego doświadczenia Oponeo.pl SA z dziedziny marketingu internetowego i dzięki temu dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców. W każdej hurtowni zalegają stany magazynowe i wystawienie ich w jednym miejscu dostępnym dla wszystkich zainteresowanych daje znaczną szansę na upłynnienie zamrożonego kapitału.

Jakie dostrzegacie Państwo największe ryzyka związane z działalnością Partadax.pl?

Dołożyliśmy wszelkich starań aby wyeliminować wszystkie zagrożenia mogące wystąpić przy hurtowym obrocie częściami motoryzacyjnymi za pośrednictwem internetowej platformy Partadax.pl. Identyfikacja części oparta została o największą na świecie bazę części zamiennych TecDoc, co minimalizuje możliwość pomyłki przy doborze poszukiwanych komponentów.

Czas reakcji na zamówienie monitorowany jest w systemie i mobilizuje hurtownie do sprawnej obsługi klientów. Zamówienia mogą być dostarczane własnym transportem lub za pośrednictwem firm spedycyjnych, co w praktyce umożliwia realizację zamówień w ciągu 24 godzin na terenie całego kraju.

Biorąc pod uwagę funkcjonalności jakie oferuje Partadax.pl, należy sądzić, że aby platforma dobrze działała niezbędna jest bardzo silna wewnętrzna kontrola (weryfikacja użytkowników, sprawdzanie czy nie stosują cen dumpingowych, czy posiadany przez nich towar znajduje się rzeczywiście w ich posiadaniu). Są to takie rzeczy, które ciężko weryfikować automatycznie. Czy to oznacza, że w działalność platformy będą zaangażowani ludzie, którzy „ręcznie” będą pilnować porządku?

Wyszukiwarka Partadax.pl

Opracowaliśmy skuteczny system weryfikacji użytkowników już na etapie rejestracji . Działania nasze mają na celu umożliwienie dostępu jedynie firmom faktycznie funkcjonującym w branży motoryzacyjnej.

Regulamin został skonstruowany w sposób chroniący naszych oferentów jak i zamawiających a wszelkie sygnały płynące do nas również spoza Platformy będą skrupulatnie sprawdzane i w przypadku naruszenia prawa polskiego lub regulaminu Partadax.pl użytkownicy dopuszczający się tych praktyk zostaną zablokowani i utracą dostęp do systemu.
Nad bezpieczeństwem użytkowników czuwa najwyższej klasy technologia ale i również koordynatorzy projektu działający w siedzibie firmy jak i w terenie docierając osobiście do oferentów.

Na czym Partadax.pl ma zarabiać?

Na tym etapie Partadax.pl finansowany jest ze środków Oponeo.pl SA dzięki czemu korzystanie z platformy jest bezpłatne i taki stan pozostanie przez najbliższy rok. Po tym okresie zamierzamy wprowadzić prowizję od sprzedaży.

Czy przewidujecie Państwo rozszerzenie działalności o sprzedaż części klientom detalicznym spoza branży, czy Partadax.pl pozostanie platformą B2B?

Z założenia projekt Partadax.pl jest i będzie platformą do handlu typu B2B, jednak Oponeo.pl SA jako lider E-commerce w branży motoryzacyjnej jest otwarte na nowe rozwiązania i sugestie firm reprezentujących rynek części zamiennych. Firma planuje wdrożenie kolejnych przedsięwzięć, które jeszcze nie raz pozytywnie Państwa zaskoczą.

Dziękuję za rozmowę. 

 

Dowiedz się więcej

Następny etap rozwoju Partadax.pl
Następny etap rozwoju Partadax.pl

Uruchomiona w styczniu przez Oponeo.pl SA internetowa platforma części motoryzacyjnych www.partadax.pl rozwija się pod względem zarejestrowanych Użytkowników i funkcjonalności. Partadax.pl to miejsce stworzone dla warsztatów samochodowych, dystrybutorów, hurtowni i sklepów motoryzacyjnych. Na platformie Oferenci wystawiają produkty ze swoich magazynów i sprzedają je bezpośrednio Zamawiającym. W ten sposób, niezależnie od tego czy oferta pochodzi od małej […]

Etykietowanie opon – nowe przepisy wchodzą w życie
Etykietowanie opon – nowe przepisy wchodzą w życie

Już 1 listopada tego roku w życie wchodzi przepis o etykietowaniu opon. Etykiety mają formę naklejek (o wymiarach 75×110 mm) przyklejanych na bieżnik każdej opony. Etykietowanie opon to umowna nazwa nowych przepisów, ponieważ naklejane etykiety to główna ich część. Nowe przepisy to nie tylko etykiety na oponach W rzeczywistości jednak informacje o osiągach opon poza […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 28 marca 2012, 22:43 0 0

Czyli jesli nie wlasny transport to wysyłka kurierem? A jak jednak coś przyjdzie nie tak to zamiast podjechać do oddziału dystrybutora lub sklepu i wymienić na miejscu mam odsyłać kurierem cześć? Na czyj koszt i ile czasu to rzeczywiście zajmie?

Nie wierze w te idealne dopasowanie za pomocą tecdoca... Ile razy miałem sytuacje ze specjalista w filii dużego dystrybutora szukał w komputerze i szukał części, w końcu dochodził do wniosku ze czegoś takiego nie ma a wystarczyło sie przyjrzeć ze towar leżał na półce.

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2012, 8:44 0 0

Jestem ciekaw ,kto da im części ?? W dodatku jak przedmówca juz zaznaczył skad wezmą ludzi z duzym doświadczeniem ?? bo sprzedaż części to nie opony - rozmiar , może przędkość oraz czasami ładowność !! Tu trzeba mieć łeb jak slep , wiedza gomadzona przez lata .

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2012, 9:54 0 0

Pomysł ciekawy... ale z tego co rozumiem zdecydowanie nastawiony na małe hurtownie i sklepy. Bo dużym graczom bardziej opłaci się zbudować własny system i go rozwijać, zamiast co by nie mówić uzależniać się od Oponeo i płacić im prowizje.

Sukces zależy od tego czy my warsztaty będziemy kupować za pośrednictwem tej platformy...

Jeśli chodzi o mnie to jakby działało dobrze to czemu nie? Zamiast robić zamówienie w IC katalogu mogę równie dobrze zalogować sie do partadax gdzie bede mial wiekszy wybor jesli chodzi o ceny... bo z tym asortymentem to bym nie szalal poki co - te 3 miliony czesci o których mowa to póki co chyba tylko wirtualnie i teoretycznie.

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2012, 9:54 0 0

Oponeo.pl to spółka giełdowa, dlatego działają w imię "żeby akcjonariusze byli zadowoleni". Czyli zwiększamy przychody, zwiększamy zysk, a to że są to działania na zasadzie nadmiernego dmuchania balona to inna sprawa.
Oni tylko dostarczą platformę, nie będą sprzedawać części, ale będzie to świetnie wyglądać w sprawozdaniu dla akcjonariuszy, którzy chwilę później zaczną liczyć dutki z tej nowej działalności. A to, że ów handel częściami będzie mocno ułomny (jak wspomniał ktoś wcześniej) to zupełnie insza inszość.
To całkiem tak jak IC, który zajął się sprzedażą wyposażenia warsztatowego i skutek jest taki, że nie radzą sobie z serwisem podnośników, których okres użytkowania wynosi nawet 10-15 lat. Ale akcjonariusze są zadowoleni, bo przychody rosną...

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2012, 11:09 0 0

ktoś się zarejestrował i może powiedzieć coś więcej jak to działa?

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2012, 14:51 0 0

Póki co mają bazę jednej firmy - z Warszawki. Jakoś dziwnym trafem firma ta ma identyczny asortyment i layout, jak jeden z topowych dystrybutorów z Katowic.... I jakimś dziwnym trafem właściciele tak samo się nazywają:) A tak się zarzekają do dziś, że nie będą omijać partnerów handlowych..............

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2012, 15:18 0 0

Ciekawe co "lewar" powie.

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2012, 15:51 0 0

Albo Zygi.

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2012, 22:36 0 0

Wszystko zależy od..., od tego jak długo pozwoli się na irytowanie klienta i na ile „on” sobie pozwoli, aby to wytrzymać…
Już u dystrybutora są podstawowe problemy(zaniżanie poziomu) jak np: wiedza podstawowa, o których już tu pisałem, gdzie pracownik który ma bezpośredni kontakt z częściami, nie wie co to "czujnik akustyczny", albo dzwoni się do "odpowiedzialnego za grupę części, pojazdów" z zapytaniem o części..., a tam pytanie i odpowiedz: „bez numeru OE ani rusz, nie pomożemy”, to co dziś mam napisać na "fachowców wirtualnych"?, może będą bez nacisku, bez stresu?, może będzie lepiej MOŻE, na pewno POWINNO BYĆ taniej dla ostatecznego klienta.
Wiem jedno, są narzędzia „telemarketerów” aby zrobić z tych sprzedawców BOT-ów.
Może i to wszystko co się dzieje w około „świata motoryzacji” to nazywa się rozwój, ale czy merytoryczny?, dziś ja to osobiście nazywam „biedronka w gąszczu”, a dziś motoryzacja to „szybcy i wściekli”.
Fakt jest faktem, to następny krok do „wyeliminowania sklepów”?.
Pozdrawiam Zygmunt

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2012, 23:07 0 0

To ma byc takie Allegro.pl ograniczone do dzialu "czesci zamienne" z opcja stalych cen typu "Kup teraz" i spijanie smietanki (czyt. prowizji) wlasciwie za nic!

Odpowiedz

Anonim, 30 marca 2012, 8:20 0 0

Allegro nie ma takiej rozbudowanej bazy jaką jest Tec-Doc. Myślę, że nie ma co porównywać tego do Allegro (może ewentualnie jakieś rozwiązania technologiczne, no i że nie ma tu jednej firmy oferującej części tylko jest ich więcej). Jest tutaj jedna podstawowa różnica - to nie jest detal tylko hurt, więc ceny też są inne, a moi klienci nie będą ich widzieć. Ja na razie się zarejestrowałem i czekam jak dalej będzie tam wyglądało. Myślę, że nie ma co się od razu źle nastawiać na nowe rozwiązania. W końcu kiedyś musi przyjść na to czas.

Odpowiedz