Wysokonapięciowy system ogrzewania i chłodzenia BorgWarner trafia na rynek OE

, 4 marca 2020, 10:42

Główni producenci samochodów elektrycznych na trzech kontynentach korzystają z systemu ogrzewania i chłodzenia kabiny oraz akumulatorów opracowanego przez BorgWarner. Pierwsze samochody, w których zastosowano to nowe rozwiązanie będą dostępne w sprzedaży już w 2021 r.

Opracowana przez firmę BorgWarner technologia pozwala na efektywne wykorzystywanie energii i przyczynia się do wydłużenia zasięgu samochodów elektrycznych na jednym ładowaniu. Firma została wybrana jako dostawca rozwiązań do ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji kabin oraz regulacji temperatury akumulatorów przez kilku znaczących producentów samochodów, którzy złożyli duże zamówienia.

Najnowsze systemy opracowane przez inżynierów BorgWarner, zmieniły sposób myślenia o zarządzaniu temperaturą w najbardziej zaawansowanych samochodach elektrycznych i hybrydach Plug-in. Ze względu na konieczność oszczędzania energii z akumulatorów zasilających takie pojazdy, niezbędne jest opracowywanie wydajnych rozwiązań umożliwiających chłodzenie i ogrzewanie wnętrza pojazdu. Jednocześnie, w celu zachowania optymalnej sprawności akumulatorów, niezbędne jest utrzymywanie ich temperatury na określonym poziomie, co oznacza konieczność schładzania lub podgrzewania, w zależności od warunków atmosferycznych. Optymalizacja temperatury akumulatorów wpływa na zwiększenie zasięgu jazdy pojazdów w trybie elektrycznym.

– Nasz system ogrzewania i chłodzenia kabiny oraz akumulatorów stał się technologią pierwszego wyboru dla kilku z najważniejszych producentów pojazdów elektrycznych i hybrydowych w Europie, Ameryce Północnej i Azji. Pomaga im w zmniejszeniu poziomu zużycia akumulatora przy jednoczesnym zwiększaniu komfortu pasażerów – powiedział Joe Fadool, prezes i dyrektor generalny oddziału systemów termicznych i turbo w BorgWarner.

System opracowany przez BorgWarner jest kompaktowy i elastyczny pod względem wymiarów i kształtów (zgodnie z wymaganiami producentów pojazdów). Obecnie jest dostępny w dwóch wersjach: pojedynczej i podwójnej. Tak zwane urządzenia jednopłytkowe są odpowiedzialne za zarządzanie temperaturą akumulatora lub ogrzewanie kabiny, podczas gdy wersje dwupłytowe zarządzają obydwoma tymi zadaniami jednocześnie, zapewniając do 80% więcej powierzchni wymiany ciepła. Obie wersje są zintegrowane w solidnych aluminiowych obudowach. Systemy oferują zakres mocy od 3 do 9 kW, zostały zaprojektowane dla napięć wejściowych od 250 do 500 V. W razie potrzeby dostępna jest alternatywa o napięciu 800 V, która umożliwia szybsze ładowanie akumulatora. Producent zadbał także o bezpieczeństwo swojego patentu, stosując sprawdzone rozwiązania elektroniczne, które mają zapobiegać zjawiskom termicznym, takim jak przegrzanie. Gdy tylko system wykryje błąd, wyłącza się automatycznie.

Więcej informacji na temat rozwiązania BorgWarner można znaleźć na stronie internetowej producenta.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!