Filtr powietrza UFI Filters we Fiacie 500 Hybrid

, 2 marca 2020, 15:57

Technologia filtracji powietrza silnikowego UFI Multitube została wykorzystana w samochodzie FIAT 500 w wersji Hybrid Launch Edition. To jedno z popularniejszych aut miejskich, wyposażone w trzycylindrowy silnik Firefly GSE N3 z 12 woltowym generatorem rozruchowym i akumulatorem litowym.

Produkt opatentowany przez Grupę UFI Filters, premierowo zaprezentowano na targach Automechanika 2018, gdzie uzyskał on nominację do nagrody Automechanika Innovation Awards. Po raz pierwszy system UFI Multitube został zainstalowany jako oryginalne wyposażenie w Porsche GT2RS.

Dzięki modułowej budowie i ramowemu projektowi można dopasować go do specjalnych wymogów producentów samochodów. Pozwala on również zoptymalizować przestrzeń w komorze silnika oraz daje możliwości zastosowania w rozwiązaniach hybrydowych.

UFI Multitube został dopasowany do specjalnej wersji trzycylindrowego silnika w samochodzie marki FIATA 500 Hybrid Launch Edition. Dzięki układowi dwóch rurek, które zastępują tradycyjny płaski panel, nowatorski filtr powietrza UFI umożliwia redukcję wagi wkładu o 50%. Elementy systemu Multitube są umieszczone w obudowie typu Airbox, wykonanej z polipropylenu, lekkiego materiału odpornego na deformację. Oprócz tego, udoskonalona została obudowa filtra, a całkowita waga modułu spadła o 30%.

Nowatorska metoda przelotu przez system UFI Multitube jest wynikiem usprawnienia dynamiki przepływu powietrza do silnika. Minimalizuje ona opory, jak również utratę ciśnienia i energii.

W technologii UFI Multitube stosowana jest sztywna włóknina z syntetycznych włókien hydrofobowych ułożonych zgodnie z określoną średnicą i gradientem porowatości, która zachowuje maksymalną wydajność przez cały cykl użytkowania. Tradycyjne panele z celulozy absorbują wilgoć i z czasem ich zdolności filtracyjne maleją z powodu odkształcenia materiału, co negatywnie wpływa na moc silnika.

Jesteśmy dumni z tego, że we współpracy z Grupą FCA wykonaliśmy ogromny krok do przodu. Wykorzystanie UFI Multitube w samochodzie hybrydowym potwierdza, że jest to produkt uniwersalny, który można dostosować do wymogów ekologicznych silników związanych z ograniczeniem emisji spalin. Montaż w samochodzie z segmentu A otwiera drogę do dalszych zastosowań, zarówno na rynku pierwszego wyposażenia, jak i na rynku aftermarket. Klienci będą mogli skorzystać z wyjątkowych właściwości opatentowanego produktu, który gwarantuje wysoką jakość i efektywność – komentuje Luca Betti, UFI Group Aftermarket Business Unit Director.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!