Michelin Primacy 3 – 3 lata pracy, o 2 metry krótsze hamowanie

, 8 marca 2012, 12:27

Michelin wprowadza do oferty nową oponę Primacy 3. Jej projektowanie zajęło zespołowi złożonemu z 60 inżynierów ponad 3 lata. Konstruktorzy pracowali nad poprawą przyczepności, bez poświęcania innych parametrów, jak oszczędność i trwałość.

Opona Michelin Primacy 3Specjaliści Michelin współpracowali z naukowcami z Katedry Akcydentologii (nauka o wypadkach) z Uniwersytetu w Dreźnie, którzy, po zbadaniu przyczyn 20 tysięcy wypadków odnotowanych na europejskich drogach w ostatnich 10 latach, uznali hamowanie za jeden z podstawowych czynników bezpieczeństwa. Primacy 3 zostały zbudowane tak, by osiągnąć najwyższą skuteczność w sytuacjach najczęściej prowadzących do wypadków. Efekty pracy inżynierów sprawdziły centra testowe TÜV SÜD Automotive i IDIADA.

Kształt bieżnika

Połączenie różnych elastomerów, środka wzmacniającego na bazie krzemionki i żywicowych substancji zmiękczających w odpowiednich proporcjach, a także specjalna rzeźba bieżnika z samoblokującymi się lamelami o szerokości 0,2 mm. Podpory, które przylegają do klocków bieżnika zapobiegają odkształceniu się klocków bieżnika w trakcie hamowania. Tak skonstruowany bieżnik ma większą powierzchnię styku z nawierzchnią w trakcie hamowania, co przekłada się na krótszą drogę do zatrzymania.

Porównanie z konkurencją

Opona Michelin Primacy 3Podczas hamowania od 100 km/h do pełnego zatrzymania, droga hamowania Primacy 3 była o 2,2 m krótsza, niż w samochodach z oponami czterech marek wiodących konkurentów. Według statystyk, 70 proc. wypadków zdarza się na suchej nawierzchni.


Podczas hamowania od 80 km/h do pełnego zatrzymania, droga hamowania nowej opony Michelin była o 1,5 m krótsza, w porównaniu z konkurentami. 99 proc. wypadków na mokrej nawierzchni ma miejsce na nawierzchniach nieznacznie pokrytych wodą, czyli takich, gdzie nie występuje zjawisko aquaplaningu.

Nowa opona Michelin zapewnia doskonałą przyczepność na zakrętach na mokrej nawierzchni. Przy prędkości 90 km/h, Primacy 3 pozwala na jazdę z prędkością wyższą o 3 km/h od konkurentów. 25 proc. wypadków stanowią wypadki na zakrętach (z czego 50 proc. na mokrej nawierzchni) i jest to typ wypadków powodujących najpoważniejsze skutki.

Oszczędność paliwa

Primacy 3 w całym okresie swojej eksploatacji, szacowanej przez producenta na 45 000 km, przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa nawet o 70 litrów.

Oponę Michelin Primacy 3 doceniło wielu producentów samochodów, montując ją na oryginalnym wyposażeniu takich modeli, jak: Ford Mondeo, Audi A6, Volvo V60 Hybrid, Renault Clio 4, VW Golf VII, BMW 5.

Dostępne opony Michelin Primacy 3:

  • 38 rozmiarów
  • Symbole prędkości: H, V, W, Y
  • Profil: od 65 do 45
  • Średnica osadzenia: od 15 do 18 cali

 

Dowiedz się więcej

Nowa opona w gamie Bridgestone Potenza
Nowa opona w gamie Bridgestone Potenza

Do gamy opon sportowych Bridgestone Potenza dołączył nowy model – Adrenalin RE002. Opona jest przeznaczona głównie do jazdy po suchej nawierzchni, jednak zapewnia bezpieczeństwo także podczas jazdy w trakcie opadów. – „Dzięki rozszerzeniu oferty o nowe opony Potenza Adrenalin RE002 wierzymy, że będziemy w stanie przyciągnąć nowych klientów . W przypadku nowej opony Jesteśmy zorientowani […]

Opona w magazynie starzeje się 17 razy wolniej niż w eksploatacji
Opona w magazynie starzeje się 17 razy wolniej niż w eksploatacji

Kluczem do długowieczności opon jest ich przechowywanie w zamkniętym, wentylowanym pomieszczeniu, oraz ochrona przed działaniem promieni słonecznych, substancji chemicznych i wysokich temperatur. Tak przechowywane opony mogą być bezpiecznie użytkowane nawet przez 10 lat od daty produkcji. Jak przechowywać opony by służyły jak najdłużej? Oto kilka wskazówek przygotowanych przez Michelin. Z badań wynika, że opona starzeje […]

Komentarze

Brak komentarzy