Podwójna ochrona silnika dzięki Cera Tec

, 13 lutego 2020, 8:00

Cera Tec jest dodatkiem do oleju, zawiesiną opartą na mikro ceramicznym, stałym środku smarnym (azotek boru) i pakiecie substancji przecziwzużyciowych. Cera Tec może być stosowanych we wszystkich silnikach i skrzyniach biegów. Cera Tec ma podwójnie działanie, z jednej strony tworzy trwałe mechaniczną powłokę na metalowych elementach, a z drugiej tworzy cienki film smarowy stworzony z pakietu dodatków przeciwzużyciowych.

Działanie mechaniczne jest odpowiedzialne za stworzenie trwałej ceramicznej warstwy, która nadbudowuje uszczerbki, rysy i wżery w silniku. Dzięki temu zabiegowi silnik odzyskuje sprawność mechaniczną. Po zastosowaniu Cera Tec wzrasta kompresja i ciśnienie oleju. Olej po zastosowaniu Cera Tec utrzymuje swoja lepkość. Proces pełnej „ceramizacji” trwa około 7 000 kilometrów, ale już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów można zaobserwować cichszą pracę silnika, wzrost mocy i kompresji. Co równie ważne, silnik po zastosowaniu Cera Tec spala mniej oleju i paliwa. Warstwa mechaniczna utrzymuje się w silniku nawet do 50 000 kilometrów!

Działanie ceramiki: Grafitowa struktura cząstek ceramicznych pozwala im wypełnić chropowatości występujące w metalu, zapobiegając w ten sposób bezpośredniemu kontaktowi metalu z metalem.

Drugą substancją czynną Cera Tec są dodatki przeciwzużyciowe, które tworzą na powierzchni silnika cienki dodatkowy „film”, który zapobiega kontaktowi metalu z metalem. To działanie utrzymuje się tylko do momentu, do którego Cera Tec znajduje się w silniku.
Dodatek najlepiej wlewać razem ze świeżym olejem podczas wymiany oleju, a 300 ml wystarcza na maksymalnie 5 litrów oleju silnikowego. Optymalna dawka wynosi około 6% całkowitej ilości oleju. Cera Tec jest w pełni mieszalny ze wszystkimi standardowymi olejami silnikowymi.

Działanie chemii: Aktywna substancja chemiczna (modyfikator tarcia) tworzy cienki film, który oddziela metalowe elementy silnika.

Oprócz silnika, Cera Tec można stosować w innych mechanizmach, które są smarowane olejem. Mowa tu o manualnych skrzyniach biegów, kompresorach i pompach. Wyjątkiem są podzespoły wyposażone w mokre sprzęgła np. silniki motocyklowe i automatyczne przekładnie (hydrokinetyczne i DSG) wyposażone w zespoły mokrych sprzęgieł.

W nowych pojazdach Cera Tec wspomaga docieranie silnika i chroni przed nadmiernym zużyciem. Dzięki wielkości cząstek wynoszącej zaledwie 0,5 µm jest całkowicie kompatybilny ze wszystkimi filtrami olejowymi.

Test Cera Tec

Cera Tec został poddany testowi w przekładni zębatej w laboratorium Automobil-Pirotechnik-Landa GmbH (APL).

  • Co zostało przetestowane?
    Eksperci APL wykonali test porównawczy przekładni zębatej na zwykłym oleju i oleju wzbogaconym o Cera Tec.
  • Jak wykonywano test?
    Test wykonywano w kilu cyklach. W każdym kolejnym cyklu zwiększano poziom obciążenia. Przeprowadzono test zwykłego oleju przekładniowego i tego samego oleju z 6% zawartością Cera Tec. Celem eksperymentu było osiągnięcie określonego poziomu uszkodzeń. Poziom ten jest osiągany, gdy suma wszystkich uszkodzeń zębów kół zębatych wynosi ponad 20 milimetrów.

Zwykły olej osiągnął czwarty poziom w skali pomiarowej, a olej zmieszany z Cera Tec osiągnął poziom 9, a więc ponad dwukrotnie wyższy!

– Cera Tec znacznie zwiększa możliwości przenoszenia obciążeń, co potwierdza ochronę przed zużyciem przez drobne cząstki ceramiczne – powiedział inż. Peter Kun, który nadzorował test, podsumowuje wyniki eksperymentu.

Czym jest APL?

Założona w 1989 r. APL jest neutralnym i niezależnym laboratorium, o międzynarodowej renomie, pracującym dla największych klientów z branży olejowej. Firma specjalizuje się w mechanice silników i układów napędowych oraz ich materiałów eksploatacyjnych. Na prawie 145 urządzeniach do testowania silników i przekładni, 700 pracowników na co dzień wykorzystuje najnowsze technologie pomiarowe.

Źródło: Artykuł sponsorowany Liqui Moly

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Marcin, 13 lutego 2020, 8:40 2 0

Ot i mamy remedium na plagę cofania liczników: zainwestuj w ceratec - omijaj mechaników, kupuj tanio ;)

Odpowiedz

Zbyszek, 18 lutego 2020, 11:36 0 0

Więcej piszcie dla ogółu na forum mechaników to dopiero zobaczycie co będzie . Już co trzeci , czwarty klient przychodzi do mnie na warsztat z informacją co i jak mam zrobić . Najlepsze jest w tym , że zapłaci mi tylko za robotę bo reszty dowiedział się na forum . Więc róbcie panowie mechanicy tak dalej a za pięć , siedem lat będziecie bezrobotnymi .

Odpowiedz

Barth, 23 lutego 2020, 18:53 0 0

Czy dałoby się jeździć na samym ceratecu? skoro jest taki dobry.Pytanie do redaktora.Tak lub nie .Proszę o odpowiedz i uzasadnić.

Odpowiedz