Bosch uzupełnia ofertę czujników do systemu Lidar

, 7 stycznia 2020, 14:06

Aby bezpieczna, zautomatyzowana jazda stała się rzeczywistością, oprócz kamery i radaru potrzebny jest trzeci rodzaj czujnika. Dlatego Bosch wprowadza do produkcji seryjnej czujniki lidarowe dalekiego zasięgu wykorzystujące światło lasera do określania odległości.

Ten laserowy miernik odległości jest niezbędny do zautomatyzowanej jazdy samochodów na poziomach od 3 do 5 wg SAE. Nowy czujnik Bosch obejmie zarówno dalekie, jak i bliskie odległości – na autostradach i w mieście. Wykorzystując efekt skali, Bosch chce obniżyć cenę tych zaawansowanych technologicznie rozwiązań i sprawić, aby były dostępne na masową skalę.

Bosch wypełnia lukę w czujnikach i sprawia, że zautomatyzowana jazda staje się realną możliwością – mówi Harald Kroeger, członek zarządu Bosch.

Technika Bosch ostrzega o wszystkich sytuacjach podczas zautomatyzowanych jazd. Tylko równoległe zastosowanie trzech rodzajów czujników sprawi, że zautomatyzowana jazda będzie na drodze bezpieczniejsza. Programiści zbadali wszystkie przypadki użycia funkcji zautomatyzowanej jazdy – od asystenta jazdy autostradą po w pełni zautomatyzowaną jazdę w mieście.

Na przykład, jeśli na skrzyżowaniu do zautomatyzowanego pojazdu zbliża się z dużą prędkością motocykl, to oprócz kamery i radaru pojazd potrzebuje jeszcze lidaru, aby uzyskać niezawodne wykrycie jednośladu. W tym przypadku radar może mieć problem z wykryciem wąskiej budowy motocykla i owiewek z tworzywa sztucznego. Kamera może być stale oślepiana ostrym padającym światłem.

W systemach lidarowych czujnik emituje impulsy światła laserowego. Światło to ulega po drodze rozproszeniu, które jest obserwowane za pomocą czujnika. Na podstawie zmierzonego czasu, jakie światło potrzebuje na odbicie się, czujnik oblicza odległość. Lidar ma wysoką rozdzielczość przy dużym zasięgu i szerokim polu widzenia. W rezultacie laserowy miernik odległości wykrywa także niemetalowe obiekty z dużej odległości, takie jak kamienie na drodze. Oznacza to, że z odpowiednim wyprzedzeniem można rozpocząć takie manewry jak hamowanie lub skręcanie. Jednocześnie zastosowanie w samochodach lidaru stawia wysokie wymagania jego elementom takim jak detektor i laser – przede wszystkim pod względem odporności na temperaturę i niezawodności działania przez cały okres eksploatacji pojazdu.

Chcemy, aby zautomatyzowana jazda była bezpieczna, wygodna i fascynująca. W ten sposób będziemy w decydujący sposób przyczyniać się do rozwoju mobilności przyszłości – mówi Kroeger.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!