Świece zapłonowe NGK w najnowszym silniku Fiata

, 27 stycznia 2012, 11:52

NGK Spark Plug będzie wyłącznym dostawcą świec i sond lambda do silnika TwinAir Naturally Aspirated, który będzie dostępny w najnowszej generacji Fiata Panda.

Świece zapłonowe NGK w silniku TwinAir Naturally Aspirated Na potrzeby nowego silnika firma NGK stworzyła świecę LKR7DI-12, wyposażoną w wąski trzon M12 o długości 26,5 mm. Rozwiązanie takie podyktowały wyjątkowo małe rozmiary jednostki napędowej i duże przewody chłodzące, pozostawiające niewiele miejsca na świecę zapłonową.

Silnik TwinAir Naturally Aspirated posiada zmienne sterowanie zaworów, by na bieżąco dostosowywać się do zmiennych warunków jazdy, dlatego świeca LKR7DI-12 musi sprostać trudnym warunkom spalania, jak szybko przemieszczająca się mieszanka o zmiennych parametrach jej składu, dlatego wierzchołek elektrody środkowej został wykonany z irydu. Wysoka temperatura topnienia i twardość tego materiału sprawiają, że cała świeca jest odporna na korozję a średnica elektrody środkowej mogła wynieść zaledwie 0,6 mm. Przez to w okolice świecy dostaje się więcej mieszanki, co zapewnia niezawodny zapłon i wyższą wydajność silnika, nawet w przypadku bardzo dużego ciśnienia w cylindrach.

NGK dostarcza też sondy lambda do nowej jednostki TwinAir Naturally Aspirated. Funkcję sondy regulującej, ze względu na krótki czas przygotowania do pracy oraz reakcji, precyzję pomiaru i odporność na działanie wody, spełnia szerokopasmowa sonda UAA0001-FA003 marki NTK. Nie tylko mierzy współczynnik mieszanki powietrzno-paliwowej w punkcie stechiometrycznym, ale także w innych punktach „szerokiego okna pomiaru”. Właśnie ta cecha jest częścią systemu TwinAir, wymagającego dużej dokładności pomiaru współczynnika lambda (stosunek powietrza i paliwa) w różnych momentach pracy silnika.

Jako sondę diagnostyczną, kontrolującą działanie sondy regulującej za katalizatorem wybrano binarną sondę cyrkonową OZA629-A3.

Dzięki współpracy świecy zapłonowej LKR7DI-12 z szerokopasmową sondą UAA0001-FA003 i sondą binarną OZA629-A3, Fiat Panda z silnikiem TwinAir Naturally Aspirated może szczycić się mianem jednego z najbardziej ekologicznych samochodów naszych czasów.

 

Dowiedz się więcej

NGK wyłącznym dostawcą świec do silników LPG Fiata
NGK wyłącznym dostawcą świec do silników LPG Fiata

NGK Spark Plug Europe będzie wyłącznym dostawcą świec zapłonowych do nowego silnika Fiata z fabryczną instalacją LPG. Świeca ZKR7AI-8, wykonana z metali szlachetnych, pojawi się w modelach Panda, Cinquecento, Idea, Grande Punto i Bravo, a także Lanciach Musa i Ypsilon. Świece będą wykorzystywane w nowych silnikach EasyPower, które posiadają fabryczną instalację LPG i mogą być […]

Polacy na medal
Polacy na medal

Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej została wyróżniona złotym medalem wg światowej klasyfikacji organizacji produkcji WCM. To pierwsza fabryka Fiata, wyróżniona tak wysokim poziomem wg WCM. Zakład zapracował na taki wynik poprzez zaangażowanie wszystkich pracowników w rygorystyczny proces wdrażania zasad i metod WCM. W ten sposób uzyskano poprawę w logistyce, jakości i znacząco obniżono koszty. W […]

NGK rozszerza swoją ofertę
NGK rozszerza swoją ofertę

Na targch Automechanika 2012 firma NGK Spark Plug Europe zaprezentowała swój nowy asortyment produktów – cewki zapłonowe. Gama produktów składająca się z 350 referencji ma być największą tego typu na rynku europejskim. W ofercie znajdą m.in: klasyczne cewki, cewki z rozdzielaczem, cewki blokowe, cewki świecowe oraz systemy cewek zapłonowych. Na opakowaniach nowych produktów, oprócz nazwy […]

Świece żarowe Denso na zimę
Świece żarowe Denso na zimę

Niemal 80% zamówień na świece żarowe przypada na okres jesienno-zimowy. Obok znanych świec ceramicznych, coraz większą popularnością cieszą się ostatnio te z szybkim grzaniem wstępnym. Świece ceramiczne oraz z szybkim grzaniem wstępnym od Denso Świece żarowe muszą zapewniać maksymalnie szybki i bezproblemowy rozruch silnika, niezależnie od pory roku i temperatury. W ostatnim czasie coraz większą […]

Komentarze

Brak komentarzy