Hella na rynek akcesoryjny

, 29 września 2004, 0:00

Dla rynku akcesoryjnego i warsztatów Hella wprowadziła do swej oferty kolejne zapłonniki ksenonowe 3 i 4 generacji.
Zapłonnik ma podstawowe znaczenie w lampie ksenonowej, ponieważ to on zmienia prąd stały dostarczany do lampy przez instalację elektryczną samochodu w prąd zmienny konieczny do pracy reflektora ksenonowego oraz wytwarza napięcie 20.000 V niezbędne do zapłonu ksenonu we wnętrzu lampy.
Zapłonniki ksenonowe 3 generacji są dostosowywane do konkretnych zastosowań przez odpowiednie rodzaje uszczelniających zaślepek. Nadają się one do akcesoryjnych lamp głównych ksenonowych do Audi A3, Forda Focusa, Opla Astry (trzy zaślepki), a także do VW Passata B5, Polo III, BMW serii 5 (E39) i Mercedesa klasy C C208 (cztery zaślepki).
Ponadto Hella dołącza do oferty jeszcze bardziej zaawansowane zapłonniki 4 generacji. Ich zaletami są odporność na kurz i wodę, okablowanie zmiennej długości (3 lub 6 m) oraz możliwość odłączenia kabla od zapłonnika. Poza tym możliwe jest obsługiwanie lamp D1S i D2S. Dzięki uniwersalnemu designowi Hella wykorzystuje te urządzenia także do dodatkowych lamp serii Jumbo, biksenonowych modułów o średnicy 90 mm i ksenonowych lamp roboczych.
Hella oferuje również rozszerzoną ofertę elektrycznych siłowników poziomowania lamp do jeszcze bardziej zróżnicowanych typów pojazdów, w tym VW Passata, Opla Omegi, Audi A3/S3, Audi A6/S6, Audi A8/S8 oraz Skody Octavii. Bezpieczna jazda po ciemku możliwa jest tylko przy dobrze ustawionych światłach, i właśnie dlatego od roku 1990 regulacja położenia reflektorów jest obowiązkowym wyposażeniem samochodów. Wymagane ustawienie można uzyskać albo ręcznie manualnym siłownikiem, albo w pełni automatycznie dzięki czujnikom położenia osi. Małe siłowniki poziomujące reflektory we wnętrzu lampy lub na jej obudowie zapewniają natychmiastowe zmiany ustawień.

Komentarze

Brak komentarzy