Digitalizacja opon według Yokohama

20 listopada 2019, 11:27

Yokohama Rubber ogłosiła, że wraz z Alps Alpine prowadzi prace wdrożeniowe nad czujnikami do opon osobowych spełniającymi wymogi CASE, czyli coraz bardziej popularnej na świecie koncepcji obejmującej: wspólne użytkowanie samochodów, usługi z tym powiązane oraz samochody elektryczne.

Zdaniem przedstawicieli Yokohama Rubber opony powinny spełniać wymogi i wpisywać się w założenia koncepcji Internetu rzeczy – Internet of Things (IoT). Koncentrując się na aspekcie strategii CASE, pod hasłem „Connected”(„połączony”), Yokohama prowadzi prace wdrożeniowe, które mają na celu opracowanie rozwiązania wykorzystującego narzędzia cyfrowe do przetwarzania danych dotyczących zużycia opon i warunków na drodze. System ten będzie stanowić uzupełnienie technologii monitorowania ciśnienia w oponach. Yokohama kładzie nacisk na rozwój aplikacji i rozwiązań technologicznych, które przekazują dane z opon wprost do kierowcy i innych podmiotów. Taki system to prawdziwa rewolucja w świecie opon i niezwykle praktyczne udogodnienie dla kierowców i serwisów samochodowych.

W celu szybkiej realizacji projektu wdrożenia tego rozwiązania Yokohama połączyła siły z pochodzącą z Japonii, międzynarodową korporacją Alps Alpine, producentem komponentów elektrycznych, które opracowuje i wytwarza. Firma prowadzi też sprzedaż części wykorzystywanych do produkcji smartfonów oraz elementów wyposażenia pojazdów i innych urządzeń, służących do przekazywania informacji i komunikowania się. Marka Alpine jest liderem w branży samochodowego sprzętu car audio i wideo. Alps Alpine dysponuje zapleczem związanym z projektowaniem i tworzeniem oprogramowania, dzięki czemu jest doskonałym partnerem dla Yokohamy w wielu obszarach.

W 2004 roku Yokohama Rubber, jako pierwszy japoński producent opon, wprowadziła system monitorujący ciśnienie w oponach TPMS dla samochodów osobowych. Sprzedaż systemu „Air Watch” ruszyła w roku 2005. Rozwiązanie to w 2004 roku otrzymało nagrodę Good Design Award, zaś w 2006 roku – nagrodę w kategorii Functional Goods & Accessories podczas gali Nikkan Jidosha Shimbun Car Accessory Awards 2006. Od 2003 roku Yokohama Rubber dostarcza system monitorowania ciśnienia HiTES do przedsiębiorstw transportowych, dla których wyjątkowo istotna jest kwestia szczegółowego kontrolowania stanu opon w kontekście bezpieczeństwa pasażerów busów i samochodów ciężarowych, niższego zużycia paliwa, lepszej wydajności i ochrony środowiska. Możliwość sprawdzenia historii użytkowania opon i innych informacji o pojeździe, w połączeniu z systemem monitorowania opon TMS Yokohama Rubber, umożliwi użytkownikom pełną kontrolę, w tym planowanie przeglądów opon, a także przyczyni się do promowania wykorzystywania opon bieżnikowanych na szerszą skalę.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Reck, 24 kwietnia 2020, 11:44 0 0

Jeśli chodzi o nowinki technologiczne to chyba czołówka jeśli chodzi o producentów opon. Pierwszy raz sie spotkałem z marką Yokohama zakładając opony Advan Sport V105. Z tego co doczytałem wykonane w technologii z domieszką olejku pomarańczowego, dzięki któremu opony miał być bardziej wytrzymałe i elastyczne. Wcześniej to budziło lekki uśmiech na twarzy, jednak jak pojeździłem dłużej to faktycznie wytrzymałość opon robi wrażenie. Zrobiłem już przebieg po którym zawsze wymieniałem opony a tu zostało jeszcze pow. 5mm bieżnika.

Odpowiedz