Świece zapłonowe TT Denso zastępują świece niklowe

, 22 listopada 2011, 12:00

Denso zamierza całkowicie zastąpić na polskim rynku standardowe świece niklowe świecami Twin Tip, wprowadzonymi do sprzedaży w lutym 2011 r. Dają one znacznie wyższą wydajność niż świece niklowe, są jednocześnie tańsze od ich odpowiedników, zawierających metale szlachetne.

Świece dają niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję szkodliwych substancji, bez konieczności inwestowania w drogie produkty platynowe czy irydowe. Obejmują większość zastosowań świec standardowych, są jednak o wiele praktyczniejsze w planowaniu zamówień i magazynowaniu. Oferta obejmuje zaledwie 13 numerów katalogowych i pokrywa 85 proc. parku najczęściej sprzedawanych pojazdów w UE.

– „Oto pierwszy raz mamy do dyspozycji o wiele wydajniejszy zamiennik dla świecy standardowej bez konieczności ponoszenia kosztów, jakie wiążą się z montażem świec o wysokiej wydajności. Jeżeli spojrzymy na historię świec zapłonowych, zasadniczo zawsze zwiększona wydajność świecy zapłonowej uzależniona była od stosowania metali szlachetnych, takich jak platyna, następnie iryd oraz stopów tych pierwiastków. Teraz zaś nowa technologia TT firmy Denso umożliwia zwiększenie wydajności i trwałości w stosunku do świec standardowych, a zastosowanie elektrody środkowej wykonanej ze specjalnego stopu na bazie niklu zapewnia koszt niższy niż w przypadku świec z metalami szlachetnymi.”  – powiedział Adam Barski, Sales Executive Poland Denso After Market – „Większość kierowców w Polsce korzysta obecnie ze świec standardowych, co przekłada się na 90% sprzedaży na rynku wtórnym. Świece zapłonowe TT zapewniają efektywność zapłonu na poziomie świec irydowych co pozwala kierowcom zmniejszyć zużycie paliwa. Dodatkową zaletą jest niska cena. Właśnie ten obszar rynku znajduje się w polu naszego zainteresowania – dodaje Barski.

Sprzedaż świec zapłonowych TT stanowi już ponad 15 proc. całej sprzedaży świec zapłonowych Denso w Polsce. Denso oferuje dystrybutorom w Polsce atrakcyjne pakiety zamówieniowe na świece TT. W celu dotarcia do sklepów detalicznych i warsztatów z informacją o świecach TT i korzyściach z nich płynących, prowadzone są szkolenia w całym kraju, w których uczestniczą dystrybutorzy Denso.


Świece TT są oparte na technologii SIP (Super Ignition Plug). Produkowane są bez stosowania metali szlachetnych, takich jak platyna czy iryd. Dzięki elektrodzie środkowej, wykonanej ze stopu niklu o średnicy 1,5 mm oraz „bliźniaczej" wysuniętej elektrodzie masowej, również o średnicy 1,5 mm, generują mocniejszą iskrę, co wpływa na zużycie paliwa mniejsze nawet o 5%. Są odpowiednie do pojazdów zasilanych LPG ponieważ w tym przypadku wymagane jest wyższe napięcie zapłonowe rzędu 25-30 kV (w silnikach benzynowych wystarcza zwykle 10-15 kV). Kompensują napięcie zapłonowe mniejszym odstępem między elektrodami oraz mniejszą średnicą elektrody środkowej i masowej.

Więcej informacji na temat świec zapłonowych TT można uzyskać u jednego z dystrybutorów Denso w Polsce:
Group Auto Union Polska: www.groupautounionpolska.pl
Inter Cars: www.intercars.com.pl
Inter Team: www.inter-team.com.pl
Moto Profil: www.moto-profil.pl
SAGA: www.sagaauto.com.pl

Dowiedz się więcej

NGK wyłącznym dostawcą świec do silników LPG Fiata
NGK wyłącznym dostawcą świec do silników LPG Fiata

NGK Spark Plug Europe będzie wyłącznym dostawcą świec zapłonowych do nowego silnika Fiata z fabryczną instalacją LPG. Świeca ZKR7AI-8, wykonana z metali szlachetnych, pojawi się w modelach Panda, Cinquecento, Idea, Grande Punto i Bravo, a także Lanciach Musa i Ypsilon. Świece będą wykorzystywane w nowych silnikach EasyPower, które posiadają fabryczną instalację LPG i mogą być […]

Nowy katalog świec Denso
Nowy katalog świec Denso

Firma Denso wydała nowy katalog świec zapłonowych i żarowych na lata 2011/2012. Program świec zapłonowych obejmuje 6700 zastosowań w dziedzinie motoryzacji, co pokrywa 99 proc. europejskiego rynku samochodowego, zaś program świec żarowych pokrywa ponad 2600 zastosowań, pokrywających 68 proc. europejskiego, japońskiego i amerykańskiego parku. Poszczególne rozdziały nowego katalogu (Numer zamówienia: DESG11-0001) zawierają informacje o produktach, […]

Modyfikacje w oprogramowaniu sterowników 4Gas II
Modyfikacje w oprogramowaniu sterowników 4Gas II

Od grudnia 2011 r. w oprogramowaniu sterowników wprowadzonych wiosną instalacji 4Gas II wprowadzonych zostanie kilka zmian, m.in. zaawansowaną funkcję autokalibracji oraz obsługę dotrysków benzyny. Główne zmiany w sterowniku MINI: Możliwość podłączenia i odczytywania parametrów sondy lambda Pełna diagnostyka obwodów wtryskiwaczy gazowych Rejestrowanie i wyświetlanie w oprogramowaniu ostrzeżeń (np. “Wykryto dotrysk benzyny”) i warunków (np. “Czekanie […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!