Na czym polega regeneracja zacisków w Lauber?

, 9 października 2019, 23:12

Firma Lauber prowadzi sprzedaż poddanych regeneracji zacisków hamulcowych do osobowych aut europejskich i azjatyckich. W ofercie można znaleźć około 3000 tego rodzaju części, w tym zaciski elektryczne. Produkty, które są regenerowane fabrycznie, spełniają normy stosowane wobec nowych części. Nie opuszczają fabryki bez pomyślnie zdanych testów jakościowych.

Za co odpowiada zacisk hamulcowy?

Zacisk hamulcowy, na co wskazuje jego nazwa, jest elementem układu hamulcowego. Dociska on znajdujące się w nim klocki hamulcowe do tarczy koła, powodując w ten sposób jego wyhamowanie. Będący jednym z elementów jego wyposażenia tłoczek (opcjonalnie tłoczki) wprawiany jest w ruch poprzez naciśnięcie pedału hamulcowego.

Czym grozi uszkodzenie lub wyeksploatowanie zacisku?

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych układów samochodowych odpowiadających za bezpieczeństwo w trakcie jazdy. Awaria silnika nie powoduje takiego zagrożenia, jak brak sprawnych hamulców. Dlatego ważne są regularne przeglądy podzespołów w tym układzie oraz systematyczna wymiana zużytych części. Sam zacisk musi znosić trudne warunki pracy, w tym wysokie temperatury spowodowane tarciem. To przyspiesza zużycie tego elementu układu, tym bardziej, że jest on wyposażony w gumowe uszczelki. Pierwszą oznakę wyeksploatowania tej części można poznać po specyficznym zapachu, spowodowanego przetarciem zacisku.

Na czym polega regeneracja zacisków?

Tak jak regeneracja przekładni kierowniczych lub pomp wspomagania kierownicy, możliwa jest także całkowita naprawa zacisków hamulcowych, co ma wymierną wartość z uwagi na potrzeby recyklingu części. W regenerowanych zaciskach wymianie podlegają tłoczki, uszczelnienia, odpowietrzniki i sprężyny, co powoduje, że element ten w pełni odzyskuje dawną sprawność. Część po zamontowaniu w samochodzie powoduje w stu procentach możliwość bezpiecznego hamowania.

Poniżej przedstawiamy listę nowości dostępnych w sieci Inter Cars S.A.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

bboy, 12 października 2019, 23:02 0 0

na czym polega w lauberze... chyba na malowaniu - kupione 4 zaciski .... 3 do reklamacji
O przekladniach nie wspomnę.... sprinter - już chyba dwie , nie przejada nawet 20 tys km

Odpowiedz