Bosch: 10 faktów o świecy zapłonowej

, 6 listopada 2019, 23:42

Czy wiesz, że…?

  1. Bosch posiada ponad 120 lat doświadczenia w projektowaniu i produkcji świec zapłonowych.
  2. Od 1970 r. Bosch wspiera zespół Porsche w motorsporcie.
  3. Pierwsza świeca zapłonowa ważyła ok. 290 g i miała średnicę gwintu M18, a obecnie produkowane świece ważą poniżej 40 g i mają gwint o rozmiarze M12 lub M10.
  4. Świece zapłonowe stosowane w motorsporcie (F1) ważą ok. 20 g, zawierają metale szlachetne i są wyposażone w gwint o rozmiarze M8.
  5. Nowoczesny ceramiczny izolator świecy zapłonowej Boscha jest tak twardy jak stal.
  6. Żywotność świetlówki energooszczędnej jest przewidziana na ok. 50 000 włączeń, a żywotność świecy zapłonowej Boscha na ok. 150 milionów iskier.
  7. Ciśnienie podczas produkcji obudowy świecy zapłonowej jest równe ciśnieniu wywieranemu na łódź podwodną na głębokości 200 metrów.
  8. Od 1983 r. Bosch stosuje w elektrodach stopy platynowe w produkcji seryjnej. Ta technologia była użyta pierwszy raz w 1970 r. w wyścigowym Porsche 917, biorącym udział w rajdzie Le Mans. Udział ten zakończył się pełnym sukcesem i wygraną zawodów.
  9. Do produkcji świec zapłonowych zużyto więcej platyny niż rocznie zużywa jej europejski przemysł jubilerski.
  10.  Świeca zapłonowa w silniku czterosuwowym generuje iskry nawet ok. 60 razy na sekundę. Daje to od ok. 150 iskier na minutę przy rozruchu do ok. 3500 iskier na minutę przy 7000 tyś obrotów/min.

Dowiedz się więcej

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Zenek, 12 listopada 2019, 21:48 0 0

Jak widać gwint jest ważny.....dlatego z niego piję !

Odpowiedz