Nowe opony zimowe: Blizzak LM20 i LM25 od Bridgestone

, 15 września 2004, 0:00

Trzy nowe opony zimowe stworzone na potrzeby północnej, kontynentalnej części Europy mają na celu umocnienie pozycji Bridgestone na bardzo wymagającym rynku europejskim.
Opona Blizzak LM20 z indeksem prędkości T jest przeznaczona do samochodów kompaktowych oraz średniej klasy, natomiast LM25 i LM25V to opony zaprojektowane dla pojazdów wysokich osiągów, limuzyn oraz samochodów klasy GT. Opony te zastąpią dostępne na rynku od 1999 roku LM18 i LM22.
Symulacja komputerowa
Dwa nowe lamelowane modele opon zawdzięczają doskonale zrównoważone osiągi najnowszym osiągnięciom Bridgestone w zakresie technologii symulacji komputerowej. Zbalansowanie parametrów dotyczących optymalnej przyczepności oraz bezpiecznego prowadzenia na lodzie, śniegu oraz błocie pośniegowym przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych na mokrej oraz suchej nawierzchni jest bardzo trudnym zadaniem. Kompromis został jednak osiągnięty dzięki zastosowaniu zaawansowanych dynamicznych programów symulacji zachowania opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni.
Wyważone osiągi
Wynikiem badań jest nowy wzór bieżnika ze zmniejszoną o 9% powierzchnią niezabudowaną, zapewniającą lepszą przyczepność na lodzie. Soczewkowy kształt klocków bieżnika w jego centralnej części redukuje turbulencje wodne, zmniejszając w ten sposób ryzyko aquaplaningu. Natomiast blokowy układ klocków w części bocznej bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu.
Trójwymiarowe nacięcia krawędzi bieżnika, zaprojektowane przy wykorzystaniu najnowszej technologii symulacji nacisku zwiększają twardość klocków o 10% pomimo ich dużego zagęszczenia, co z kolei wpływa na zwiększenie przyczepności opony. Taka konstrukcja zapewnia większą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w centralnej części bieżnika, poprawiając w ten sposób przyczepność oraz hamowanie na śniegu i lodzie. Jednocześnie równomierny rozkład sztywności klocków na całej szerokości bieżnika zwiększa odporność opony na nieregularne zużycie.
Mieszanka bieżnika nowych opon zawiera zdecydowanie więcej krzemionki niż mieszanka LM18 i LM22. Ta sama formuła znajduje zastosowanie w LM25V, wpływając na zbalansowanie osiągów na mokrej oraz suchej nawierzchni, a także poprawę żywotności opony.
Najpopularniejsze rozmiary trzech nowych opon Blizzak zostały wprowadzone na polski rynek w lipcu 2004. Asortyment dostępnych rozmiarów będzie sukcesywnie rozszerzany w kolejnych latach.

Komentarze

Brak komentarzy